Jump to content

Michal_G

Members
  • Content Count

    922
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Excellent

Personal Information

  • Location
    Racibórz

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Rack dzięki za fotkę 721-ki! Ciekawy ten kawał drewna na pancerzu - na belkę do wyciągania z błota zdecydowanie za cienki, po kiego czorta to wozili?
  2. W kwestii formalnej nie ISU-122M tylko ISU-122S. Stoi takowy pojazd w Malborku. Trwa o niego wojna z IPN-em. Żeby nie schodzić na bieżącą politykę oraz nie używać słów powszechnie uznawanych za obraźliwe nie skomentuję sprawy, kto chce wygoogla bez problemu o co chodzi i opinię sobie wyrobi. Model fajny, dobrze wyszły zwisy gąsienic i wytarcia kół. Dodał bym wytarcia gąsienic na styku z kołami jezdnymi, antenę radiostacji i liny holownicze. Jak robiłeś belkę do wyciągania z błota - fajnie wyszła! Dziurę między wanną górnym pancerzem (4 fotka od góry, widać prześwitujące białe tło) mogłeś np. hipsem zatkać.
  3. Generalnie - pozytywnie. Uchwyty dla desantu wymienił bym na druciane. Numer taktyczny ciut za nisko - na lewej burcie wchodzi pod łopatę. Na zdjęciu bliźniaczej "703-ki" z forsowania Nysy widać że 25 pas malował powyżej łopaty. Hmmm tak patrzę, może uchwyty dla desantu są za nisko i dlatego numer i kurica nie zmieściły się nad łopatą? Kalki od Toro? Warto by dodać belkę do wyciągania z błota, antenę radiostacji i liny holownicze. Bardzo by się przydały wytarcia kół i gąsienic na ich styku - tam metal wali o metal. Fajnie wyszła lampa z wybitym kloszem i zwisy gąsienic. Powyższe "czepialstwo" nie zmienia ogólnie fajnego uzyskanego efektu całości.
  4. Fotki z za małą głębią ostrości. Przesłonę f na ile miałeś ustawioną? Tak z 4 by się przydało minimalnie, 5-6 było by fajnie uzyskać. O świeceniu się Koledzy pisali. Wydech do rozwiercenia, to powinno się jeszcze udać zrobić. Kolorystyka wg. instrukcji? Jeżeli tak to zielony za ciemny, FTF notorycznie babola w tym zakresie w instrukcjach wali. Duży + za druciane uchwyty. Ogólnie - pozytywnie, jak widać z FTF-a przy niedużym zakresie przeróbek da się coś fajnego zrobić.
  5. Składane małe rury miały na pewno wozy z 11 batalionu czołgów Średnich 7 ŁDD (zarówno T-54 jak i T-55) - nie składana nie mieściła się w ładowni okrętu desantowego. Przykładem jest właśnie T-55A "8729" z postu powyżej.
  6. Model pierwsza klasa. Zwraca uwagę charakterystyczne dla T-5x i pochodnych zwis gąsienic - bardzo dobrze wyszedł. Możesz napisać jak uzyskałeś efekt zapiaszczonych gąsienic? Chodzi za mną coś w stylu "żagańskich piasków" i nie wychodzi... Rurociąg super klimat, tylko może warto by go rozwiercić?
  7. Powyższe jak najbardziej jest prawdą. Ale z kolei Rosjanie jakieś prace malarskie np. przy remontach pewnie prowadzili - SCC 15 pewnie nie mieli, podejrzewam że malowali dowolnym zielonym (byle by w miarę matowym) jaki Wania z Saszą mieli pod ręką - regulaminowo powinien być 4BO a rzeczywistość mogła być bardzo różna. Więc jeżeli robisz czołg który dopiero co został wyładowany ze statku w Archangielsku lub Murmańsku to zdecydowanie SCC 15, a jeżeli styrany eksploatacją na Froncie Wschodnim to regulaminowo 4BO a praktycznie dowolny zielony.
  8. Jako wieloletni użytkownik Pactry pod pędzel (pancerka w 1:72) podam moje rozwiązanie na rozcieńczanie: medium do akryli od Talensa mniej więcej pół na pół z wodą destylowaną (oryginalne jest bardzo gęste) + odrobina opóźniacza (retardera). Podkładu nie używam, nie wypowiem się. Co do pędzli najlepiej mi się maluje dorwanym kiedyś okazyjnie zestawem 3 pędzli różnej wielkości od Humbrola. Gorzej nieco pędzlami od Italeri. Absolutną podstawę czyli więcej cienkich mocno rozcieńczonych warstw zamiast jednej gęstej pewnie znasz. Miedzy warstwami odstęp żeby poprzednia porządnie wyschła. Ile konkretnie odstępu sam musisz wypraktykować, zwłaszcza że domieszka opóźniacza wydłuża czas schnięcia.
  9. Do Honkerów przydały by się szpeje do tzw. wersji "Mad Max" czyli ogołoconej ze wszystkiego co nie niezbędne za to dopancerzonej czym tylko się dało (z elementami powyciąganymi ze zniszczonych irackich wozów bojowych na czele). Taki przykład "polskiej ogólnowojskowej zaradności" w sytuacji gdy dostarczony sprzęt miał się nijak do potrzeb.
  10. W sprawie "kwitów" - "Błyskawicy" poświęcone są dwa tomiki z nowej serii "Okręty Polskiej Marynarki Wojennej" - moim zdaniem warte zakupu. Przydadzą się choćby przy dorabianiu detali.
  11. Italeri wstępnie wygląda ciekawie, kleiłem kiedyś wcześniejszą wersję (z czworokątnym włazem w wieży). Jeżeli będziesz robił konkretny czołg to bez przeróbek, dobierania części (np. kół) się nie obejdzie. Ja polecam całą serię T-34 od Unimodels. I jak napisał Przemek daj znać czy chcesz konkretny czołg skleić - Koledzy pomogą w takim wypadku dobrać sensowny model i podadzą zakres niezbędnych przeróbek.
  12. T-34 i pochodnych w 1:72 od UM trochę skleiłem więc mogę się wypowiedzieć na temat całej serii. Super gąsienice z ogniwek i prostych odcinków, chyba najlepsze gąsienice do T-34 w tej skali. Spasowanie elementów bardzo dobre. Spory wybór wariantów czołgu, więc da się dobrać bazę pod konkretny wóz a potem tylko dorabiać, wymieniać koła, błotniki itp. Gumowe bandaże na kołach - dość trudne w obróbce (ja odcinam kanały wlewowe po założeniu na koło, inaczej łatwo uszkodzić) ale nie ma konieczności malowania. Blaszka na gril wymaga wygięcia w łuk, warto ją przygotować przed przyklejeniem górnej części kadłuba (na niej się najlepiej wygina żeby idealnie przylegała). Gumowe liny holownicze do wymiany - Eureka robi dużo lepsze. Do rozważenia metalowa lufa.
  13. Michal_G

    Walki powietrzne

    No właśnie, ciekawy jestem jak z wykrywaniem F-35 poradzi sobie KOŁS-29 z MiG-29 i OŁS-27 z Su-27. Oraz (jeżeli istnieją, w nowszych Su nie siedzę aż tak głęboko) nowsze wersje OŁS-27 z Su-35 i Su-37.
  14. Tak jak Koledzy pisali - zdjęcie konkretnego wozu i do dzie(a)ła! Zwróć uwagę jeszcze na koła - bywał niezły miks rodzajów i to niekoniecznie taki sam po obu stronach.
  15. Jak na wyrób "Rudopodobny" to całkiem całkiem. Gąsienice tylko za mało napięte, zgubił by przy pierwszym skręcie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.