Jump to content

Michal_G

Members
  • Posts

    1,150
  • Joined

  • Last visited

Reputation

93 Excellent

Personal Information

  • Location
    Kraków

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Taki efekt wyszedł by chyba dość gęstą farbą nakładaną sztywnym pędzlem - celowo nierówno, z dodatkiem uderzeń prostopadłych do powierzchni. Ma taka metoda jakąś nazwę? Ja tam specem od zimowego kamuflażu nie jestem ale z chęcią czegoś się przy okazji nauczę.
  2. Ile? 230 w bębnie? Bęben na 75 od RPK podpięty do AKMS-a już jest nieco upierdliwy w sensie ergonomii. Co innego przy użyciu do RPK, rkm z zasady strzela z dwójnogu. Bezsens taktyczny i ergonomiczny, robienie rkm-u z krótkiego AK.
  3. Bardzo fajny, umiejętności (zwłaszcza malarskie) duże lepsze od moich. Tylko czemu wydech nie nawiercony?
  4. Połączenie skróconej wersji AK z magazynkiem bębnowym od RPK (oczywiście pasującym) robi ciekawe wrażenie!
  5. Blaszki przyklejam po pomalowaniu z uwagi na utrudniony dostęp pędzlem w zakamarki blaszek. Dotyczy to zwłaszcza osłon reflektorów, od wewnętrznej trudno było by się dostać.
  6. Dziękuję za kolejne fotki! Skoro 3008 ma biały pas to założę że mój 3003 też, tylko na fotkach w cieniu go nie widać. Odnoszę wrażenie że BWP-y przerzucono rzutem lądującym na AN-12. Na części zdjęć widać pionową białą kreskę na bocznym pancerzu - tak oznaczano środek ciężkości na ASU-85 35 das (kwestia ustawienia pojazdu we właściwym miejscu w ładowni samolotu). Też trzeba będzie domalować. Na niebie najprawdopodobniej widać smugi pozostawione przez myśliwce osłaniające desant lub szturmowce okładające rejon lądowania rakietami i bombami przed lądowaniem.
  7. Dość podobne frezy kupiłem jakiś czas temu na Aliexpresie, przydają się i w modelarstwie i w drobnych domowych naprawach. Używam "Lidlowego Dremela" (Parkside) ale wersji akumulatorowej. Całkiem fajne urządzenie, na niskich obrotach plastiku nie pali. Wadę ma jedną (taką samą może mieć wersja "kablowa") - nakrętkę mocującą frezy / wiertła dwa razy wymieniałem na gwarancji. W końcu miałem dość, dokupiłem element od Dremela i mam spokój, pisałem o tym w wątku
  8. dei fajna fotka! Chyba wtórnie kolorowana. Cały film da się gdzieś obejrzeć? Kolorem emblematu bym się nie sugerował, przy kolorowaniu mógł nie wyjść.
  9. Ano nie idzie, totalny brak czasu. Starsza córka w 1 klasie podstawówki, młodszej 1.5 roku stuknęło i nie śpi po nocach, do tego obłęd w fabryce, rehabilitacja na nawalające nadgarstki...
  10. Kawałek fajnego Zwieroboja Pomnikowego! Jedyne co mi nie do końca pasuje to gąsienice. Na gąsienicach IS-ów i pochodnych bardzo wyraźnie było widać wytarcia do gołego metalu w miejscach kontaktu z kołami (nie mającymi bandaży). O ile na kołach jakieś ślady wytarć widzę o tyle na gąsienicach nie.
  11. Jeżdżenie na ZU-23-2 było (przynajmniej w 6-ej) wręcz powszechne, zdjęć dokumentujących taką praktykę jest od metra i jeszcze trochę - choćby i w tym wątku. Chodzi o możliwość błyskawicznego otwarcia ognia po zatrzymaniu, bez odczepiania działa. Karabinek na lufie to rozwiązanie stosowane celem oszczędności amunicji przy szkolnym strzelaniu na skrócone odległości.
  12. Super robota! Gen. January Komański ("Komancz", ówczesny dowódca 6-ej) patrzy na to z góry z krainy zawsze otwierających się spadochronów najpewniej z zadowoleniem. Drobne klimaty desantowe typu US-y, orzeszki, emblemat prawidłowo na 1987 rok na prawym ramieniu itp. robią efekt. Rambo - to są zasobniki jak najbardziej, nie kostki. Tylko coś ich mało - 7 żołnierzy a 4 zasobniki (chyba że mnie oczy zawiodły i nie dopatrzyłem). AKMS-ów też się nie doliczyłem ale na fotkach mogły się gdzieś schować. Mimo wszystko każdy przeciwlotnik był też "rezerwowym" szturmanem. seven up - nie wiem jak z ogniem w czasie jazdy ale z postoju bez odczepiania jak najbardziej się dało, np. w przypadku zaskoczenia kolumny przez nalot. Drugie zdjęcie od góry z epoki - UAZ w 6-ej bez emblematu? Nawet w Stanie Wojennym były wymalowane, tylko wtedy cała dywizja bordowe miała (zamiast kolorów batalionowych). Wiesz coś więcej o tym zdjęciu?
  13. Warto zauważyć że pokazane tu BTR-y różnią się nie tylko dachem przedziału desantowego. Pierwszy nie ma systemu pompowania kół, drugi (375) ma późny system pompowania, trzeci (ze Skarżyska) ma wczesny.
  14. Figurkowcem nie jestem więc tylko jedno powiem - podoba mi się i to bardzo!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.