Skocz do zawartości

Albatros D.II - 1/72 - Roden


ZIO BY NAITT

Rekomendowane odpowiedzi

No więc postanowiłem zacząć rok od czegoś małego ale efektownego .

 

Model powstanie " z pudła " a jedynymi ingerencjami z mojej strony będą wykonanie riggingu oraz malowanie - egzemplarz 1765/16 , czyli jedyny D.II w Lotnictwie Polskim .

 

Malowanie przewiduję standardowe , czyli trójkolorowy kamuflaż na skrzydłach i kadłub w barwach naturalnych .

 

W kwestii chłodnicy zdecydowałem się na kadłubowe typu Windhoff - wszystkie moje Albatrosy mają chłodnice skrzydłowe Teves und Braun , więc ten jeden niech się wyróżnia z tłumu .

 

Problem z moim egzemplarzem polega na tym , że w maszynach czwartej serii produkcyjnej montowano chłodnice obydwóch typów bez jakiegoś szczególnego porządku , a fotografii 1765/16 brak , tak więc każdy wybór jest dobry .

 

Na początku wydłubałem silniczek :

 

DSCF7011.jpg

 

A tutaj silnik już zamontowany :

 

DSCF7017.jpg

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wykonałeś to ciekawe malowanie kadłuba

Chodzi mi o imitację koloru naturalnego drewna, jak mnie mam.

 

No więc tak po kolei :

 

- Na początku psiknąłem kadłub Humbrolem H74

 

- Kiedy farba wyschła , naniosłem warstwę sidoluksu .

 

- Następnie za pomocą pędzelka naniosłem Clear Orange Humbrola - dzięki temu powstają ciekawe mazy .

 

- Na to wszystko daję znowu sidoluks i ot , cała technika .

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż zrobić , temat WWI i okolic to temat niszowy ponieważ :

 

a) Zestawów mało ( no chyba że dodamy modele żywiczne - drogie i czasami ciężko osiągalne )

b) Materiałów mało

c) Roboty dużo

 

Jeśli przy okazji "produkuje się" modele z biało czerwoną szachownicą to zabawa jest już totalnie przednia .

 

Na przykład oryginalny Albatros D.II występował w naszym lotnictwie w liczbie sztuk 1 .

 

Oczywiście nie zachowały się żadne zdjęcia tego samolotu .

 

Ponadto w serii produkcyjnej do której należał nasz egzemplarz stosowano dwa różne rodzaje chłodnic (skrzydłowe lub kadłubowe) , nie przejmując się zupełnie ewidencją który nr.ser. otrzymał dany typ chłodnicy .

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez pracy nie ma kołaczy - niestety sam musiałem docinać kalki do odpowiednich rozmiarów , a schemat malowania jest raczej typowy dla Alb D.II .

 

Jedynym zestawem Rodena który zawiera polskie malowanie jest Fokker D.VIII/E.V ( niestety ma mało wspólnego z rzeczywistością ) .

 

Teoretycznie polskie malowanie można znaleźć w zestawie Oeffag D.III s.253 - są kalki dla maszyny Stefana Steca z Flik 3J KuK Luftfahrtruppe .

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.