Jump to content

NOWY EUROFIGHTER REVELLA - 1:72


Recommended Posts

Mam pytanie czy nowy model jednomiejscowej wersji Eurofightera firmy Revell w skali 1:72 (nr kat. 03952) rzeczywiście przedstawia model produkcyjny trzeciej transzy? Pytam bo mam wątpliwości. Brakuje mi np. punktów mocowania CFT po obu stronach tylnej części kadłuba przed statecznikiem pionowym. Chyba, że nie na wszystkich egzemplarzach 3 transzy są one mocowane? Nie bardzo też rozumiem dlaczego w instrukcji nie ma systemu wykrywania celów w podczerwieni, choć jest on dołączony do zestawu. Podobnie jak pylony zewnętrzne, które też nie są wykorzystane. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

Z jednej strony na scalemates piszą, że to new tool, z drugiej jak patrzę na inboxa to wygląda mi to cały czas na ten sam stary model.

 

To naprawdę dobry model, ale jednak pokazuje jedną z wczesnych transzy - tylko dwa pylony pod każdym skrzydłem zamiast czterech, brak CFT.

 

Jeżeli chodzi o części o których mówisz - system wykrywania celów w podczerwieni to domena dwumiejscowych Eurofighterów - wystarczy spojrzeć na zdjęcia i zobaczysz, że jednomiejscowe raczej go nie mają, oczywiście to też nie zawsze, trzeba podchodzić do każdego samolotu indywidualnie - Revell go dodaje bo dzieli ramki z dwumiejscowym. Niektóre jednomiejscowe go posiadają więc zawsze jest w zestawie Natomiast punktów podwieszeń w tym modelu jest 5 (środek kadłuba i po dwa pod każdym skrzydłem, dodatkowo cztery rakiety powietrze-powietrze pod kadłubem), te pylony, o których mówisz mogą być stosowane wymiennie ze zbiornikami paliwa. Brakuje pylonu pomiędzy zbiornikiem i tym małym pylonem od Iris-T/ASRAAM/Sidewindera, a także tego wewnętrznego bliżej kadłuba. Te pylony mają inny kształt, więc niestety nie da się wykorzystać tych części z zestawu.

Link to comment
Share on other sites

Choć z drugiej strony przeróbka na model 3 transzy chyba nie powinna nastręczać zbyt dużych problemów. Różnice pomiędzy 2 a 3 transzą są chyba głównie wewnętrzne i dotyczą przede wszystkim okablowania i oprogramowania oraz montażu radaru AESA Captor-E. Z zewnętrznych różnic ja dostrzegam tylko punkty mocowania CFT w modelach trzeciej transzy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.