Markuz Napisano 5 Września 2017 Share Napisano 5 Września 2017 Klasa 3 - Pojazdy cywilne Dzień dobry, Z pewną dozą nieśmiałości postanowiłem zajrzeć do działu cywilnego. A żeby jeszcze bardziej podnieść sobie poprzeczkę to od razu w konkursie. Tak więc wykładam na stół model BMW327 w skali 1:48 wzbogacony o blachy od Haulera HLX48223 (blachy zamówione). Rys historyczny: W listopadzie 1937 roku pojawił się nowy model BMW 327 o pięknym stylowym nadwoziu, wytwarzanym w wersji cabriolet lub coupe. Można go uznać za sportową odmianę, blisko spokrewnioną z modelami 326 i 320. Nowy samochód budowany był w oparciu o podwozie o rozstawie osi 2750 mm. Miał ramę skrzynkową i zawieszenie pochodzące z typu 320. Nadwozie stylizował nieoceniony Peter Schimanowsky. Karoserie budowano w zakładach Autenrietch lub Darmstadt, skąd transportowano je do Eisenach, gdzie dokonywano montażu całości. Ciekawostkę stanowią różne sposoby otwierania drzwi, w zależności od rodzaju nadwozia. W cabrioletach drzwi otwierały się do przodu, w pojazdach z nadwoziem zamkniętym - odwrotnie, czyli do tyłu. Dominowało lakierowanie pojazdów dwoma kolorami. Model 327 budowany był w dwóch wersjach. Standardowa miała nieco wzmocniony silnik z dwoma gaźnikami pochodzący z typu 326. Już w kwietniu 1938 roku pojawiła się nowa wersja dla amatorów jeszcze szybszej jazdy. Została ona nazwana 327/8, a wyposażono ją w silnik z trzema gaźnikami o mocy 80 KM wywodzący się ze sportowego roadstera 328. BMW 327 był nie tylko wyjątkowym, ale i bardzo drogim samochodem. Odmiana z silnikiem o mocy 80 KM kosztowała ponad 8 tys. ówczesnych marek, tj. drożej nawet niż słynny model 328. W latach 1937-1941 wyprodukowano 1965 sztuk modelu 327 i 327/28. Ciekawostką pozostaje fakt, że po wojnie w 1946 roku w Eisenach, które znalazło się w obrębie NRD (Niemiecka Republika Demokratyczna), wznowiono produkcję 327-ki i kontynuowano ją do 1955 roku. Od 1952 roku powstawało pod marką EMW (Eisenacher Motoren Werke). Garść danych technicznych: Silnik: rzędowy sześciocylindrowy górnozaworowy z wałkiem rozrządu w kadłubie Pojemność skokowa: 1971 cm3 Moc maksymalna: 55 KM przy 4500 obr/min 80 KM przy 5000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: b.d Układ napędowy: skrzynia biegów o czterech przełożeniach do wyboru: typu Hurth z synchronizacją III i IV biegu lub typu ZF z pełną synchronizacją Struktura nośna: rama skrzynkowa Zawieszenie przednie: niezależne z poprzecznym resorem piórowym i wahaczami poprzecznymi Zawieszenie tylne: sztywny most pędny z półeliptycznymi resorami piórowymi Hamulce: bębnowe hydrauliczne na wszystkie koła Nadwozie: dwudrzwiowe dwumiejscowe typu cabriolet lub czteromiejscowe typu coupe Wymiary: długość 4500 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1420 mm Rozstaw osi: 2750 mm Rozstaw kół: przód i tył 1300 mm Masa własna: 1100 kg Prędkość maksymalna: 125 km/h / 140 km/h Zużycie paliwa: 12,0 l/100 km / 14,5 l/100 km informacje pochodzą ze strony http://autoepoka.org/weso/BMW3271937.html In box Kilka zdjęć referencyjnych Zdjęcia wykonane w muzeum motoryzacji w Rydze oraz w prywatnym muzeum motoryzacji w Pilsrundāle na Łotwie. Mam nadzieję że uda mi się wykonać ten model w miarę przyzwoicie. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 6 Września 2017 Autor Share Napisano 6 Września 2017 Pierwsze wycinanki oraz usuwanie zbędnego plastiku aby zrobić miejsce na blachy. I złożone na sucho. W zestawie nie ma silnika więc po założeniu grila i bocznych siatek od Haulera będzie wiało pustką. Trzeba będzie zatem pomyśleć o jakiejś imitacji. Zastanowić się jeszcze muszę nad zmianą grubości ścianek klapy silnika i osłony chłodnicy. Kolejna zagwozdka to lusterka boczne. Przeglądając zdjęcia z epoki oraz aut muzealnych nie znalazłem reguły. Raz lusterka są raz ich brak. Zastanawia mnie od czego to zależy i czy montować je w modelu? Pozdrawiam. Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.