Skocz do zawartości
Markuz

BMW 327 Hasegawa 1:48

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 3 - Pojazdy cywilne

Dzień dobry,

Z pewną dozą nieśmiałości postanowiłem zajrzeć do działu cywilnego.

A żeby jeszcze bardziej podnieść sobie poprzeczkę to od razu w konkursie.

Tak więc wykładam na stół model BMW327 w skali 1:48 wzbogacony o blachy od Haulera HLX48223 (blachy zamówione).

 

Rys historyczny:

W listopadzie 1937 roku pojawił się nowy model BMW 327 o pięknym stylowym nadwoziu, wytwarzanym w wersji cabriolet lub coupe. Można go uznać za sportową odmianę, blisko spokrewnioną z modelami 326 i 320. Nowy samochód budowany był w oparciu o podwozie o rozstawie osi 2750 mm. Miał ramę skrzynkową i zawieszenie pochodzące z typu 320. Nadwozie stylizował nieoceniony Peter Schimanowsky. Karoserie budowano w zakładach Autenrietch lub Darmstadt, skąd transportowano je do Eisenach, gdzie dokonywano montażu całości.

Ciekawostkę stanowią różne sposoby otwierania drzwi, w zależności od rodzaju nadwozia. W cabrioletach drzwi otwierały się do przodu, w pojazdach z nadwoziem zamkniętym - odwrotnie, czyli do tyłu. Dominowało lakierowanie pojazdów dwoma kolorami.

Model 327 budowany był w dwóch wersjach. Standardowa miała nieco wzmocniony silnik z dwoma gaźnikami pochodzący z typu 326. Już w kwietniu 1938 roku pojawiła się nowa wersja dla amatorów jeszcze szybszej jazdy. Została ona nazwana 327/8, a wyposażono ją w silnik z trzema gaźnikami o mocy 80 KM wywodzący się ze sportowego roadstera 328.

BMW 327 był nie tylko wyjątkowym, ale i bardzo drogim samochodem. Odmiana z silnikiem o mocy 80 KM kosztowała ponad 8 tys. ówczesnych marek, tj. drożej nawet niż słynny model 328.

W latach 1937-1941 wyprodukowano 1965 sztuk modelu 327 i 327/28. Ciekawostką pozostaje fakt, że po wojnie w 1946 roku w Eisenach, które znalazło się w obrębie NRD (Niemiecka Republika Demokratyczna), wznowiono produkcję 327-ki i kontynuowano ją do 1955 roku. Od 1952 roku powstawało pod marką EMW (Eisenacher Motoren Werke).

 

Garść danych technicznych:

Silnik: rzędowy sześciocylindrowy górnozaworowy z wałkiem rozrządu w kadłubie

Pojemność skokowa: 1971 cm3

Moc maksymalna:

55 KM przy 4500 obr/min

80 KM przy 5000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: b.d

Układ napędowy: skrzynia biegów o czterech przełożeniach do wyboru: typu Hurth z synchronizacją III i IV biegu lub typu ZF z pełną synchronizacją

Struktura nośna: rama skrzynkowa

Zawieszenie przednie: niezależne z poprzecznym resorem piórowym i wahaczami poprzecznymi

Zawieszenie tylne: sztywny most pędny z półeliptycznymi resorami piórowymi

Hamulce: bębnowe hydrauliczne na wszystkie koła

Nadwozie: dwudrzwiowe dwumiejscowe typu cabriolet lub czteromiejscowe typu coupe

Wymiary: długość 4500 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1420 mm

Rozstaw osi: 2750 mm

Rozstaw kół: przód i tył 1300 mm

Masa własna: 1100 kg

Prędkość maksymalna: 125 km/h / 140 km/h

Zużycie paliwa: 12,0 l/100 km / 14,5 l/100 km

informacje pochodzą ze strony http://autoepoka.org/weso/BMW3271937.html

 

In box

20170709_212038.jpg

 

20170904_202712.jpg

 

20170904_202751.jpg

Kilka zdjęć referencyjnych

Zdjęcia wykonane w muzeum motoryzacji w Rydze oraz w prywatnym muzeum motoryzacji w Pilsrundāle na Łotwie.

20170727_125750.jpg

 

20170727_125807.jpg

 

20170727_125831.jpg

 

DSC_0653.JPG

 

DSC_0656.JPG

 

DSC_0665.JPG

Mam nadzieję że uda mi się wykonać ten model w miarę przyzwoicie.

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wycinanki oraz usuwanie zbędnego plastiku aby zrobić miejsce na blachy.

DSC_0735.JPG

 

I złożone na sucho.

DSC_0736.JPG

 

DSC_0737.JPG

 

W zestawie nie ma silnika więc po założeniu grila i bocznych siatek od Haulera będzie wiało pustką. Trzeba będzie zatem pomyśleć o jakiejś imitacji.

Zastanowić się jeszcze muszę nad zmianą grubości ścianek klapy silnika i osłony chłodnicy.

Kolejna zagwozdka to lusterka boczne. Przeglądając zdjęcia z epoki oraz aut muzealnych nie znalazłem reguły. Raz lusterka są raz ich brak. Zastanawia mnie od czego to zależy i czy montować je w modelu?

Pozdrawiam.

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.