erkamo Napisano 23 Stycznia 2008 Share Napisano 23 Stycznia 2008 Koledzy, co Wam wiadomo o PZL P-7, z wyraznymi, widocznymi wnekami na boczne km'y. Z rysunkow, ktore posiadam wynika, ze standardowo P-7 posiadal km'y ukryte w kadlubie. Wnek, takich jak przy P-11, nie posiadal. Jedynie cos w rodzaju "wywietrznikow" (to moja interpretacja rysunku,. ewentualne poprawki i wyjasnienia mile widziane). Na zdjeciach online (P-7 niemiecki, lub polski z numerem 999) widoczne sa jednyk wyrazne, czarne "elementy" na boku kodluba. Cos jakby wneki! Jak to bylo z tym P-7? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 23 Stycznia 2008 Share Napisano 23 Stycznia 2008 P-7 posiadał standardowo 2 k.m 7,9 mm zabudowane w kadłubie strzelające przez śmigło. Istniał również egzemplarz (nie wiem czy seryjny) z wnękami na k.m , ma on wysoko umieszczoną dyszę Venturiego (rysunek znajduje sie w Monografiach Lotniczych nr.72 i 73 dotyczących P-7). Pozdrawiam Krystek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 23 Stycznia 2008 Share Napisano 23 Stycznia 2008 Hej! Temat dość ciekawy. Wydawało mi się, że P-7 miała właśnie tylko takie "wywietrzniki" ale przejrzałem monografie, o których mówi KRYSTEK i faktycznie na niektórych zdjęciach widać wyraźnie wnęki w stylu P-11. I to nie tylko na zdobytej przez niemców maszynie. Jest zdjęcie P-7 ze 162 Eskadry gdzie również widać takie wnęki. Jednak zdecydowana większość maszyn miała "wywietrzniki". Na każdej tablicy barwnej jest to właśnie tak przedstawione. To samo tyczy się rysunków (poza wyjątkiem, o którym mówił KRYSTEK). Ze zdjęć można również wywnioskować, że nieraz zdejmowano te osłony z wywietrznikami/żaluzjami pewnie w celu lepszego chłodzenia. Myślę, że najbezpieczniej byłoby zrobić żaluzje bo taki wariant wydaje się najpopularniejszy, niemniej zrobienie wnęk czy zdjętych osłon nie będzie błędem. Ja w swojej P-7 zrobiłem żaluzje. Pamiętam, że też się nad tym zastanawiałem ale to było już jakiś czas temu Mam nadzieję że pomogłem Pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 23 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2008 Dzieki Ipkinss, brakuje mi wlasnie takiego jednoznacznego zdjecia. Zdjecia w necie, o ktorych pisalem pozostawiaja pewien cien watpliwosci (tak na 95% stwierdzalem, ze to sa wneki). Skoro jednak potwierdzasz, tak jak KRYSTEK, istnienie rysunkow oraz zdjecia P-7 z wnekami, na to tak musi byc. Prawde mowiac, to nie widzialem jeszcze dobrej fotki P-7 z wywietrznikami! Moja wiedza na ich temat opiera sie calkowicie na rysunkach z pisma "Aero Technika Lotnicza" 9/91. Monografii AJ-Press niestety nie mam. Przypuszczam jednak, ze jakosc opracowania rysunkow w Aero nie jest wiele gorsza od tej z Monografii. Rysunki do Aero opracowywal W. Szewczyk a kreslil Krzysztof M. Zurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ipkinss Napisano 24 Stycznia 2008 Share Napisano 24 Stycznia 2008 Hej! Też mam ten numer Aero i rysunki są jak najbardziej OK A tutaj dwa zdjęcia mojej leciwej P-7 z "wywietrznikami" sorry za ten mały OT Jakbyś robił kiedyś "siódemkę" to chętnie podzielę się uwagami Pozdrawiam Ipkinss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.