active Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Witam, kolejny raz po sporej przerwie wróciły chęci na golfa ;) z 2 lata temu pomalowany białym humbrolem oczywiście nie dokładnie i przez ten czas zdążył zżółknąć w kartoniku, do akcji wkroczył kret i model jak nowy ;) Karoseria oryginalnie w kolorze czerwonym po 5 warstwach białej emalii tamiya niestety przekonałem się że pokrycie czerwonej karoserii bez podkładu nawet emalią to dramat ... ale jeszcze z 3 warstwy i będzie ok ;) pewnie było by ich mniej gdyby nie fakt, że zabrałem się za robieni linii podziału tamiya smoke ( bez rozcieńczenia) i był mały problem z pokryciem tego co nie weszło w rowki ... Farba biała się skończyła czekamy na dostawę ;) w między czasie prysnąłem środek i spód zastanawiam się czym zabezpieczyć matową powierzchnię i czy kombinować w malowanie pasków przewodów itp ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted September 20, 2017 Author Share Posted September 20, 2017 zabawki dojechały Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 Witaj! Fajne felgi! Będą pasować, w sumie to BBS pasują do każdego auta. Według mnie mógłbyś jedynie czerwony rant przemalować na srebrny a rotor zostawić czarny Też raz popełniłem Golfika dla kuzyna jako prezent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted September 21, 2017 Author Share Posted September 21, 2017 Rant raczej zostanie bo jak wiesz są kalki z czerwonymi paskami na grilla i boki ;) zobaczymy jak to razem do kupy siądzie Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTiStyle Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Cześć! Jak zamawiałeś te zabawki? W PL? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Cześć!Jak zamawiałeś te zabawki? W PL? Cześć! Zobacz na stronie mojehobby.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted September 27, 2017 Author Share Posted September 27, 2017 Cześć!Jak zamawiałeś te zabawki? W PL? Cześć! Zobacz na stronie mojehobby.pl dokładnie ;) to zamówienie było z mojehobby ale na ogół osobiście w exito ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted September 28, 2017 Author Share Posted September 28, 2017 Panowie awaria ... pierwszy wash i troszkę wyszło za otwory.. jak to zmyć ? próbowałem wacikiem z wodą i jeszcze bardziej się rozmazało Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Jak nie możesz zmyć to spoleruj szmatką i pastą polerską Ja tak robiłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilot Posted September 29, 2017 Share Posted September 29, 2017 pierwszy wash i troszkę wyszło za otwory.. jak to zmyć ? próbowałem wacikiem z wodą i jeszcze bardziej się rozmazało...[/img][/url] Ten wash jest chyba olejny więc woda raczej nie bardzo się nadaje. Bardziej pasuje tu rozcieńczalnik do olejnych Tamiya. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted September 29, 2017 Author Share Posted September 29, 2017 pierwszy wash i troszkę wyszło za otwory.. jak to zmyć ? próbowałem wacikiem z wodą i jeszcze bardziej się rozmazało...[/img][/url] Ten wash jest chyba olejny więc woda raczej nie bardzo się nadaje. Bardziej pasuje tu rozcieńczalnik do olejnych Tamiya. dokładnie wash olejny , po godzinie od malowania również okazało się że wszedł w reakcje z oleją farbą tamiya i zmieszał się z białą, malowałem bezpośrednio na farbę i to był chyba błąd, wytrzeć to położyć bezbarwny i dopiero wash ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted September 29, 2017 Author Share Posted September 29, 2017 dziś przymiarka do sprężyn miałem malować na czerwono ale chyba miedziany drucik da radę bez malowania ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted October 9, 2017 Author Share Posted October 9, 2017 tak wygląda maska po 6 warstwach białego i 2 bezbarwnego. Odczekałem 2dni i spróbowałem na niej pasty polerskiej niestety wtarły się w strukturę farby mikro włoski które próbowałem ściągnąć papierem 2000 niestety naruszyło to warstwę farby i dalej już było tylko gorzej... potrzebuje porady co robić dalej z lakierem na karoserii , bo bezbarwnym została "skórka pomarańczy" boję się tego dotykać pastą polerską bo nie chcę znowu uszkodzić powłoki, nie jestem zadowolony z tego efektu. Co zrobić by uzyskać efekt farby zbliżony do tego ? wpuścić wszystko do kreta nałożyć podkład i malować od nowa ? da się uratować to co jest teraz ? posiadam taką chemię ale z chęcią dokupię odpowiedni biały albo zmienię lakier bezbarwny na inny dodam że do pomalowania obecnego nie użyłem podkładu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Browarek90 Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 A jakiej szmatki użyłeś że włoski zgubiła? Ja jak mialem podobny problem nie stety musiałem zmywać, a pod biały kolor to dobry by był biały podkład nap tamiya w sprayu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angus73 Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Witaj, primo do kreta albo płynu hamulcowego. Ja używam drugiego. 2. Później przetrzec np recznikiem papierowym 3. Umyc wodą z mydłem , wyrzec papierem toal. i wysuszyć 4. Podkład najlepiej firmy której będie farba, ze 3 warstwy aby bylo rowno co 15-20min 5. Po tym kroku przecieram delikatnie karoserie np chusteczka. Ale tylko tak aby zdjać ewentualne paprochy z podkładu i odczekac aż podkład wyschnie. Ja ma zasade doby, choc podobno po 2-3 h juz jest gotowa. Umyc i odczekac aż wyschnie. 6. Farba, kilka warstw co 15-20min. Odczekac, ja znowu dobę. Znowu lekko chusteczką, zawsze troche kurzu osiądzie. Przed lakierem znowu umyc. 7. Lakier gloss, rozcienczony jak karze producent. 8. Czekac az wyschnie. Ja czekam na wszelki wypadek tydzień. 9. Polerowac delikatnie aby nie przedobrzyc na krawedziach. Zanimzaczne z pastami to najpierw lece papierkiem 3,4,6,8 tys a pozniej niebieska i szara Tamki. Przed zdjeciem trche wosku dla glansu i lansu :-) To moja metoda, każdy z nas ma swoją wypróbowana do której drogę znaczą błędy i nauczki. Generalna zasada, zero pośpiechu. Próba na skróty kończy sie dramatycznie jak u mnie ostatni z toyotą, którą maluje trzeci raz bo chciałem szybciej albo sprytniej. Powodzenia, pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Powiedz jakiego bezbarwnego używasz, bo nie bardzo widać. Może on się nie nadaje do polerki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 Witaj, primo do kreta albo płynu hamulcowego. Ja używam drugiego. 2. Później przetrzec np recznikiem papierowym 3. Umyc wodą z mydłem , wyrzec papierem toal. i wysuszyć 4. Podkład najlepiej firmy której będie farba, ze 3 warstwy aby bylo rowno co 15-20min 5. Po tym kroku przecieram delikatnie karoserie np chusteczka. Ale tylko tak aby zdjać ewentualne paprochy z podkładu i odczekac aż podkład wyschnie. Ja ma zasade doby, choc podobno po 2-3 h juz jest gotowa. Umyc i odczekac aż wyschnie. 6. Farba, kilka warstw co 15-20min. Odczekac, ja znowu dobę. Znowu lekko chusteczką, zawsze troche kurzu osiądzie. Przed lakierem znowu umyc. 7. Lakier gloss, rozcienczony jak karze producent. 8. Czekac az wyschnie. Ja czekam na wszelki wypadek tydzień. 9. Polerowac delikatnie aby nie przedobrzyc na krawedziach. Zanimzaczne z pastami to najpierw lece papierkiem 3,4,6,8 tys a pozniej niebieska i szara Tamki. Przed zdjeciem trche wosku dla glansu i lansu :-) To moja metoda, każdy z nas ma swoją wypróbowana do której drogę znaczą błędy i nauczki. Generalna zasada, zero pośpiechu. Próba na skróty kończy sie dramatycznie jak u mnie ostatni z toyotą, którą maluje trzeci raz bo chciałem szybciej albo sprytniej. Powodzenia, pozdrawiam. dziękuję Ci bardzo mam pytanko co do punktu 6, czy zostać przy olejnej x-2 tamiya i do tego bezbarwny gloss x-22 czy zastąpić inną farbą ? podkład do tego koniecznie biały czy użyć tego ze zdjęcia szarego mrsurfacera ?Jeśli nie to czy tamiya ma podkład biały w słoiczku do rozrabiania ? czy koniecznie kupić spray ? Ogólnie jaki zestaw chemii ty polecasz ? jeśli masz pod ręką zdjęcie jakiegoś białego skończonego modelu to prośba o zamieszczenie ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 Powiedz jakiego bezbarwnego używasz, bo nie bardzo widać. Może on się nie nadaje do polerki? Gloss tamiya x-22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted October 10, 2017 Author Share Posted October 10, 2017 A jakiej szmatki użyłeś że włoski zgubiła? Ja jak mialem podobny problem nie stety musiałem zmywać, a pod biały kolor to dobry by był biały podkład nap tamiya w sprayu takiej z zestawu do naklejania szybki na telefon, gdzieś przeczytałem że to dobre rozwiązanie.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Powiedz jakiego bezbarwnego używasz, bo nie bardzo widać. Może on się nie nadaje do polerki? Gloss tamiya x-22 Jak mówisz o olejnym w kwadratowym słoiczku to on do polerki się nie nadaje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Ooooo Golf wiecznie żywy..... Ja spadłem na trzecią stronę :) ale idzie zima, to może coś u mnie również ruszy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angus73 Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Active, do malowania dużych powierzchni jak np. karoseria polecam raczej akryle. Pierwsze modele robiłem olejami ale schnie to długo, łapie paprochy, itd. Są przyspieszacze ale osobiście wolę akryle. Kiedyś używałem Tamki i lakieru też Tamki. Obecnie lubię zero paints, zarówno podkład, farba jak i lakier. Generalnie dobrze trzymać się jednego producenta bo wtedy "konflikt chemiczny" raczej jest mało prawdopodobny. Jeśli chodzi o kolor podkładu to uwzględnij kolor docelowy. Jeżeli chcesz auto zrobić na jasno (biały, zółty, jasne pastele) możesz użyć biały podkład - nie przebija. Jeśli model ma być ciemniejszy to podkład np szary lub czarny. Są kolorowe podkłady w barwach podstawowych. Jeśli kolor docelowy jest jasny, pamiętaj że podkład może przebijać. Ja zawsze robię test na początku na białych łyżeczkach plastikowych. Testuję różne kombinacje i wybieram tę, która mi odpowiada. Jeśli chciałbyś czerwonego Golfa, możesz użyć czerwonego podkładu, na to jakiś czerwony Tamki (np Ferrari :-)i na to np. jeszcze transparentny czerwony. Powstaje wtedy fajny efekt głębi barwy. Potestuj z łyżeczkami. Zużywasz mało farb a możesz zobaczyć różne kombinacje. Powodzenia i pozdrawiam ;-) Na Corvette masz właśnie opcję z czerwonymi. Bugatti z czarnym i białym (odpowiednio do elementów) podkładem i kolorem niespolerowany do końca, aby powłoka wyglądała na starszą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
active Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Active, do malowania dużych powierzchni jak np. karoseria polecam raczej akryle. Pierwsze modele robiłem olejami ale schnie to długo, łapie paprochy, itd. Są przyspieszacze ale osobiście wolę akryle. Kiedyś używałem Tamki i lakieru też Tamki. Obecnie lubię zero paints, zarówno podkład, farba jak i lakier. Generalnie dobrze trzymać się jednego producenta bo wtedy "konflikt chemiczny" raczej jest mało prawdopodobny. Jeśli chodzi o kolor podkładu to uwzględnij kolor docelowy. Jeżeli chcesz auto zrobić na jasno (biały, zółty, jasne pastele) możesz użyć biały podkład - nie przebija. Jeśli model ma być ciemniejszy to podkład np szary lub czarny. Są kolorowe podkłady w barwach podstawowych. Jeśli kolor docelowy jest jasny, pamiętaj że podkład może przebijać. Ja zawsze robię test na początku na białych łyżeczkach plastikowych. Testuję różne kombinacje i wybieram tę, która mi odpowiada. Jeśli chciałbyś czerwonego Golfa, możesz użyć czerwonego podkładu, na to jakiś czerwony Tamki (np Ferrari :-)i na to np. jeszcze transparentny czerwony. Powstaje wtedy fajny efekt głębi barwy. Potestuj z łyżeczkami. Zużywasz mało farb a możesz zobaczyć różne kombinacje. Powodzenia i pozdrawiam ;-)Na Corvette masz właśnie opcję z czerwonymi. Bugatti z czarnym i białym (odpowiednio do elementów) podkładem i kolorem niespolerowany do końca, aby powłoka wyglądała na starszą. dzięki za poradę, następny model spróbuję akrylami akurat dla mnie to nie problem że długo schnie olejna z paprochami też nie mam problemu. Reasumując w tym konkretnie modelu ma być kolor biały, co najlepiej teraz zrobić , zmyć całość kretem/płynem do hamulcy dać podkład i od nowa olejną tamkę, czy próbować papierami ściernymi i jeszcze raz bezbarwny tym razem innej firmy (jakiej?) Tu w tym przypadku popełniłem wielki bład na początku kładąc chyba 6 warstw białego na czysty czerwony plastik ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angus73 Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Na pewno wykąp w płynie ham. Do zera.jesli plastik jest czerwony, a chcesz zrobic bialy, to wylejesz "litry" podkładu, bo czerwien bedzie przebijała, może jednak zastanów się nad kolorem docelowym... pamietaj też że jeśli miałbyś coś szpachlować to też białą szpachlą. Generalnie biały kolor jest najbardziej wymagającym z kolorów. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isz007 Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Tu w tym przypadku popełniłem wielki bład na początku kładąc chyba 6 warstw białego na czysty czerwony plastik ... No raczej.... Kup nowy model golfa, a ten sobie zostaw na testy, znikną dylematy typu, "czy krety, czy hamulcowe, czy DOT3, czy DOT4,5,6,7,8......1567...." czy Bóg wie co tam jeszcze.... Ciekawy jestem dalszych sukcesów przy pracy nad modelem, więc działaj.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.