Andrzej Godlewski Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 W trakcie porządków dokopałem się do resztek traktorka który od paru lat zalegał ,a ponieważ postanowiłem że podłubię trochę te modele które kiedyś zacząłem a nie skończyłem . Inną alternatywą był kosz na śmieci , nie bez znaczenia było też znalezienie dwóch zdjęć z historii naszego drogownictwa na których jest Fordson . Tak więc zdjęcia uratowały obiekt przed złomowaniem . Model jest wytworem czeskiej firmy ,niestety wymaga paru przeróbek , najpoważniejszą jest przeróbka karteru silnika a co za tym idzie skrzyni biegów ,oraz obudów mostu . Po prostu nie trzymają wymiarów względem oryginału . Drugą kwestią jest to że nie za bardzo interesuje mnie wersja RAF jeśli już to typowy model N używany w rolnictwie ,oraz wersja F i jej konwersja Trakson . Nieco ogarnąłem sam model i dorobiłem koła ,tylnie siedzisko . Oczywiście teraz czaka mnie dopracowanie detali , na razie wygląda to tak . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Godlewski Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 (edited) Trochę do przodu , zabrałem się za przeróbkę na wersję wcześniejszą czyli F . Musiałem całkowicie dorobić nowy zespół podpory kierownicy wraz z przyległym do niego filtrem olejowym . Zupełnie inny karter silnika jak i zmiany objęły sam korpus silnika ,oraz chłodnicę a także zbiornik paliwa . Dokończone zostały koła i powielone w żywicy ,jak i przednie zawieszenie . Ponieważ takie koła były też przy wersji N wiec co nieco warsztatowo poskładałem . Teraz detale no i wersja która podoba mi się najbardziej , Fordson Trackson . Edited February 15, 2019 by Andrzej Godlewski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Godlewski Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 Trochę z historii naszego drogownictwa . Budowa drogi Nowogródek -Nieśwież około 1930 roku w roli równiarki Trackson. Oraz coś z Fordsonem w wersji industrial , budowa drogi Wisły do Ustronia 1929rok. Trochę części z których powstaną te dwie maszyny drogowe . Oraz rodzinne zdjęcie w tle dla porównania na razie z Ursusem C 45 ,ale mam nadzieję jak tylko czas pozwoli na porównanie z pierwszym Ursusem z 1922 roku . A na koniec To że duży może więcej to wiemy ale mały też potrafi . Na dioramkę jak znalazł . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.