seymour Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 witam wszystkich serdecznie Zwracam się z takim oto pytaniem do samochodziarzy: Na pewno robiąc modele aut spotkaliście się z kalkomianiami w postaci loga/nazwy producenta, nazwy modelu danego auta, jakichś pasów czy innych malowideł które czasami się spotyka na samochodach a które nie są naklejkami a są malowane. Moje pytanie tyczy się tego otóż na którym etapie pracy nad karoserią takie kalkomanie należy nakładać? Nie ukrywam że korzystam z tego poradnika https://agtom.eu/content/37-sklejanie-modeli-samochodow i nie jest tam objaśnione co należy zrobić z kalkami. Słyszałem coś o tym że kalki nakłada się po wypastowaniu karoserii, przez co efekt srebrzenia praktycznie nie występuje ale pasta sama w sobie może wejść w reakcję z płynem zmiękczającym kalkomanie zatem proszę rozwiejcie moje wątpliwości odnośnie tego, chciałbym mieć 100% pewność że to co zrobię będzie dawało dobre rezultaty. Powiedzcie mi też proszę czy te kalkomanie da się jakoś zabezpieczyć bo w pojazdach czy samolotach robi się tak że się po nałożeniu lakieru błyszczącego i kalkomanii nakłada potem lakiery matowe, półmatowe albo chociaż błyszczące i kalki są zabezpieczone, w samochodach zaś nie wiem zwyczajnie jak to jest. Tak samo nie wiem kiedy też używać wosku, bo zakupiłem taki specyfik i chciałbym też w miarę możliwości wiedzieć kiedy go używać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toled Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 Kalki nakładasz na lekką warstwę lakieru bezbarwnego, ustawiasz je, zmiękczasz i jak wszystko gotowe dopiero potem lakierujesz ponownie cienkimi warstwami, a tzw. schodek szlifujesz delikatnym papierem na mokro (gradacja 2500,3000) potem po zmatowieniu i wyrównaniu powierzchni lakieru polerujesz go pastą polerską, a na sam koniec woskujesz dla ładnego połysku i głębi koloru. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirCzajnik Posted June 22, 2019 Share Posted June 22, 2019 (edited) Ja kalkę kładę na lakier bazowy i zabezpieczam bezbarwnym, potem robię detailing, błyszczenia nie mam. Kalki kładę za pomocą płynów pod kalkę i potem zmiękczającego. Do tej pory z bezbarwnym mi się nie pogryzły ale maluję lakierami samochodowymi ! Edited June 22, 2019 by SirCzajnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.