Trojan Napisano 14 Maja 2020 Share Napisano 14 Maja 2020 Zapraszam go Galerii ukończonego modelu. Na razie sesja domowa a za jakiś czas pojawi się galeria ze zdjęciami na zewnątrz. Warsztat można prześledzić tu Warsztat 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikun Napisano 17 Czerwca 2020 Share Napisano 17 Czerwca 2020 Piękny model, bardzo podoba mi się lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bill_Abbott Napisano 12 Listopada 2021 Share Napisano 12 Listopada 2021 (edytowane) Dobra robota, Trojanie. Czyste z zewnątrz, ładnie dopracowana komora silnika i wnętrze. Ty i ja doszliśmy do podobnych wniosków na temat tego, jak powinna być zbudowana i uszczegółowiona komora silnika. Potrzeba trochę pracy detektywa, aby zobaczyć, co Tamiya dobrze zrobiła, a co zaniedbała. Wąż odpowietrzający ze zbiornika oleju do zbiornika przechwytującego to przyjemna praca. Podobnie jak węże powietrzne od złącza do tylnego podnośnika powietrznego i do przodu oraz węże od zbiorników amortyzatorów do amortyzatorów. Nie do końca widzę, czy usunąłeś dodatkowy zestaw zbiorników na skrzyni biegów, ale bym się nie zdziwił. Spędziłem zbyt dużo czasu na rysowaniu, a za mało na budowaniu mojego zestawu, ale oto zdjęcie dolnej warstwy węży i szczegółów, których na pewno potrzebuje komora silnika. Jedna drobna korekta, twój model ma przezroczysty niebieski na wszystkich 4 nakrętkach centerlock utrzymujących koła. To jest właściwy kolor dla prawej strony - prawej burty - ale lewa strona, lewa strona, ta sama, co siedzenie kierowcy, są gwintowane DO TYŁU i są anodowane na przezroczysty czerwony kolor. Nie można mieszać nakrętek z lewej i prawej strony. Nie działają po obu stronach, tylko po jednej stronie. To samo było w dawnych czasach z „podróbkami” 2 lub 3 skrzydełkami w Ferrari, Shelbys i Jaguarach. Ale trzeba je było nakładać ręcznie, a następnie dokręcać młotkiem. Nowoczesne nakrętki centrujące dokręcane są za pomocą pneumatycznych śrubokrętów. Lewa i prawa strona idą w różnych kierunkach. Nice work, Trojan. Clean exterior, nicely worked-up engine compartment and interior. You and I came to some similar conclusions about how the engine compartment should be built and detailed. It takes some detective work to see what Tamiya got right and what they neglected. The breather hose from the oil tank to the catch tank is a lovely bit of work. So are the air-hoses from the connector to the rear air-jack and on into the front, and the hoses from the shock reservoirs to the shocks. I can't quite see if you removed the extra set of reservoirs on the transmission, but I wouldn't be surprised. I've spent too much time making drawings and not enough building my kit, but here's a picture of the bottom layer of hoses and details I'm sure the engine compartment needs. One tiny correction, your model has transparent blue on all 4 centerlock nuts holding the wheels on. That's the right color for the right side- Starboard - but the left side, Port, the same side as the driver's seat, are threaded BACKWARD and they're anodized transparent red. Can't mix the left and right side nuts. They don't work on both sides, only one side. Same was true in the old day with "knockoff" 2 or 3 wing nuts on the Ferraris and Shelbys and Jaguars. But they had to be put on by hand and then a mallet used to tighten them. Modern center lock nuts are tightened using pneumatic nut drivers. Left side and right side go different directions. Edytowane 12 Listopada 2021 przez Bill_Abbott include translation to Polish. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.