Jump to content

Porsche 911 GT1, Tamiya, 1:24


Trojan
 Share

Recommended Posts

Zapraszam go Galerii ukończonego modelu.
Na razie sesja domowa a za jakiś czas pojawi się galeria ze zdjęciami na zewnątrz.
Warsztat można prześledzić tu ? Warsztat

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-1.thumb.jpg.e15c74b313fc84e6c07d357bbaab72fd.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-2.thumb.jpg.0ed6b56fd3c50995e3cdf7be1d91a136.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-3.thumb.jpg.ef8e28fa1c2b9802a742c46cf079c18d.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-4.thumb.jpg.a948a4185a4e7408c2fac86aece98ab1.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-5.thumb.jpg.23497f8e514d069ee16b69a155146777.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-6.thumb.jpg.9e3080315917aa07a933837bf3ec8327.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-7.thumb.jpg.e1a1d29d50c156f4e1af1c3587aee3ed.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-8.thumb.jpg.5feca50a098548c0f4e77ddb6a2a3d55.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-9.thumb.jpg.b7758702c989f0071030db83edab728c.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-10.thumb.jpg.e62adba77ba24bf3e261cd099632e7e3.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-11.thumb.jpg.a672cbc44181efde5514fe391c516ccd.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-12.thumb.jpg.1bd9621ab5ddde56b5361b2571a36c25.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-13.thumb.jpg.5cd5045ebea5ef63c3216990519ffe90.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-14.thumb.jpg.1a02690799bdc067eabeb8a94eafb777.jpg

Porsche-911-GT1-Tamiya-fot-15.thumb.jpg.c864fcbc6d6bb761d895ea2350ba426f.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
Dobra robota, Trojanie. Czyste z zewnątrz, ładnie 
dopracowana komora silnika i wnętrze. Ty i ja 
doszliśmy do podobnych wniosków na temat tego, jak 
powinna być zbudowana i uszczegółowiona komora 
silnika. Potrzeba trochę pracy detektywa, aby 
zobaczyć, co Tamiya dobrze zrobiła, a co zaniedbała. 
Wąż odpowietrzający ze zbiornika oleju do zbiornika 
przechwytującego to przyjemna praca. Podobnie jak 
węże powietrzne od złącza do tylnego podnośnika 
powietrznego i do przodu oraz węże od zbiorników 
amortyzatorów do amortyzatorów. Nie do końca widzę, 
czy usunąłeś dodatkowy zestaw zbiorników na skrzyni 
biegów, ale bym się nie zdziwił.

Spędziłem zbyt dużo czasu na rysowaniu, a za mało 
na budowaniu mojego zestawu, ale oto zdjęcie dolnej 
warstwy węży i szczegółów, których na pewno 
potrzebuje komora silnika.

Jedna drobna korekta, twój model ma przezroczysty 
niebieski na wszystkich 4 nakrętkach centerlock 
utrzymujących koła. To jest właściwy kolor dla prawej 
strony - prawej burty - ale lewa strona, lewa 
strona, ta sama, co siedzenie kierowcy, są 
gwintowane DO TYŁU i są anodowane na przezroczysty 
czerwony kolor. Nie można mieszać nakrętek z lewej 
i prawej strony. Nie działają po obu stronach, 
tylko po jednej stronie. To samo było w dawnych 
czasach z „podróbkami” 2 lub 3 skrzydełkami 
w Ferrari, Shelbys i Jaguarach. Ale trzeba je było 
nakładać ręcznie, a następnie dokręcać młotkiem. 
Nowoczesne nakrętki centrujące dokręcane są za 
pomocą pneumatycznych śrubokrętów. Lewa i prawa 
strona idą w różnych kierunkach.

 

Nice work, Trojan. Clean exterior, nicely worked-up engine compartment and interior.  You and I came to some similar conclusions about how the engine compartment should be built and detailed. It takes some detective work to see what Tamiya got right and what they neglected. The breather hose from the oil tank to the catch tank is a lovely bit of work. So are the air-hoses from the connector to the rear air-jack and on into the front, and the hoses from the shock reservoirs to the shocks. I can't quite see if you removed the extra set of reservoirs on the transmission, but I wouldn't be surprised. 

 

I've spent too much time making drawings and not enough building my kit, but here's a picture of the bottom layer of hoses and details I'm sure the engine compartment needs.

 

One tiny correction, your model has transparent blue on all 4 centerlock nuts holding the wheels on. That's the right color for the right side- Starboard - but the left side, Port, the same side as the driver's seat, are threaded BACKWARD and they're anodized transparent red. Can't mix the left and right side nuts. They don't work on both sides, only one side.  Same was true in the old day with  "knockoff" 2 or 3 wing nuts on the Ferraris and Shelbys and Jaguars.  But they had to be put on by hand and then a mallet used to tighten them. Modern center lock nuts are tightened using pneumatic nut drivers. Left side and right side go different directions.

 

A far better 911 GT1 water cooled turbo drawing

 

Edited by Bill_Abbott
include translation to Polish.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.