Skocz do zawartości

[K] Italeri 2729 A-36 Apache


birborkg

Rekomendowane odpowiedzi

łatwiej będzie kupić to accurate miniatures, pełno tych modeli na rynku amerykańskim i japońskim bo na te rynki robiła je hasegawa. za italeri może przemawiać świeżość kalek.

 

wracając do a-36 cena 120zł plus wysyłka paczkomatem. czas realizacji zależny od działania urzędów celnych od 2-tyg od miesiąca. możliwa jest też wysyłka fedexem w kilka dni ale wtedy trzeba dopłacić 70zł z powodu opłat celnych fedexa i vatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, BRAVO112 napisał:

22euro w licytacji i 10-17euro kosztów wysyłki z de. często się nacinam na takie oferty zwłaszcza małych modeli gdzie koszty wysyłki czasem dorównują cenie modelu.

finalnie masz 32-39euro za model z dostawą. czy to drogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, birborkg napisał:

To wolę przepak aż tak mi się ni spieszy kiedyś przecież kupię.

dzięki platformie scalemates możesz sobie dokładnie prześwietlić co i za ile kupić. w przypadku małej skali ja sugerowałbym się jednak jakością kalek. przepaki pomimo tego że mają formę z większym przebiegiem to dają większe pole do popisu dzięki kalkom. np a-36 od accurate miniatures ma kalki chyba na jedno malowanie, italleri daje ich na bodajże 4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, birborkg napisał:

Znam platformę scalemates i często tam zaglądam a co do kalek do modelu A-36 to mogę kupić ten model nawet bez kalek ponieważ zamierzam go zrobić z 309 dywizjonu może być nawet bez pudełka byle kompletny i nie uszkodzony.

To ja nie wiem czy a-36 się do tego nadaje bo to wersja bombowa z hamulcami na skrzydłach. Prędzej trzeba by było szukać wczesnych mustangów myśliwskich i zwłaszcza wersji rozpoznawczej czyli f-6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy Każdy z Was ma trochę racji wg fotek i opisów z Polish Wings A-36 były w 309 dywizjonie 1942 roku tylko w jednej eskadrze dopiero w 1943 wprowadzono P-51A. Różnice były w silnikach itp ale przede wszystkim A-36 miał 6 karabinów z czego dwa w nosie pod silnikiem a P-51 tylko cztery w skrzydłach W czasie eksploatacji anglicy zamienili 4 karabiny na 4 działka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nie jest tak napisane w książce... .

Dywizjon 309 używał Mustangów Mk I i później Mustangów Mk III. Nie miał na wyposażeniu P-51A, a gdyby miał to Mustangi MkII.  Ale nie miał. A-36 jest nieporozumieniem. Po cóż w dywizjonie rozpoznawczym bombowce nurkujące? Zresztą, RAF w ogóle nie miał A-36. Owszem, jedyne sześć A-36 latających w  RAF wykonywało także misje rozpoznawcze. Były to jednak samoloty użyczone przez USAAF jednej z brytyjskich eskadr na MTO. Jedynym A-36 formalnie w brytyjskiej własności był egzemplarz przekazany do testów i porównań.

Reszta też się nie zgadza, ale to już inny temat. Gdy mowa o Mustangach z Allisonem w 309-tym, to rozmawiamy o Mustangach Mk I, z wszystkimi cechami odróżniającymi je od niemal bliźniaczych względem siebie A-36 i P-51A.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Jednak żeby zakończyć dyskusję który model będzie prościej przerobić A-36 czy P-51A na Mustanga Mk I. Ponieważ na zdjęciach wyraźnie widać zamontowane karabiny pod silnikiem to myślę że A-36 będzie lepszy do przerobienia bo to że oba modele zarówno Italeri jak I ICM są do przeróbki z tym chyba się zgodzicie. A łatwiej zaszpachlować hamulce niż przerabiać cały przód modelu. 😀

Edytowane przez birborkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te karabiny to najmniejszy problem. W sensie szpachlowanie hamulców, czy dorabianie tych km-ów. Inna jest konfiguracja skrzydeł - dodatkowy reflektor do lądowania i zupełnie inaczej umieszczony fotokarabin, właściwe do tego panele dostępowe, porty uzbrojenia w skrzydłach, wyrzutniki łusek, pitot... . Dochodzi jeszcze oświetlenie i trzeba by zajrzeć do kabiny. Inny jest trochę chwyt powietrza do gaźnika, a przynajmniej powinien być. Nie wiem, czy zestaw to uwzględnia - w A-36/P-51A oczekujemy uchylanej klapki zapewniającej ominięcie filtra. Warto też sprawdzić, czy taki konkretny polski Mustang nie ma aby jeszcze tego chwytu w wersji krótkiej. Raczej nie ma, ale warto sprawdzić. No i najważniejsze - kompletnie inny kształt i  inna konstrukcja chwytu powietrza do chłodnicy. Karabiny w nosie to przy tym bułka z masłem.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, birborkg napisał:

Dzięki za te wszystkie informację. Chyba sobie ten temat odpuszczę a z 309 zrobię Hurricane II c będzie łatwiej.

Znalazłem jeszcze takie coś. Nie wiem jak z dostępnością ale to chyba konwersja do tego czego szukasz.

https://www.ultracast.ca/product-p/ult48031.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

Zobacz sobie poniższy zestaw. 

https://www.mojehobby.pl/products/USAAF-P-51-North-Africa.html

Moim zdaniem to jest to samo co AM i Italeri A-36 itd.  (skrzydła są oczywiście inne, to jest z  hamulcami). Poza ceną oczywiście :) no i podobno A-36 ma najbardziej zbliżony podział blach na skrzydle do Mustangów NA73/83. Oszklenie z zestawów AM i pochodnych, z informacji które znalazłem na necie, ma problem z kształtem. 

We wszystkich zestawach łącznie z Icm śmigło jest do wymiany lub próby poprawy.

Co do p-51a Icm to tu piszą, że jest lepszy od AM i dlaczego

http://www.aprj.com.br/index.php?option=com_content&view=article&id=145:familia-mustang-icm-148-parte-1&catid=50:aviacao-wwii&Itemid=53

Zestaw Ultracast jest niestety niezbędny jeśli nie chcesz sam przerabiać na Mustanga z 309. Tylko pytanie czy warto kupić go za mniej  więcej 160 zł z przesyłką do Pl. 

Kilka fotek polskich jest m. in. na stronie:

http://www.polishsquadronsremembered.com/

https://www.polishairforce.pl/dyw309zdj.html

Ogólnie poczekałbym na Edkowego kuca z alisonem. 

Wyjdzie zdecydowanie taniej. 

Pozdrawiam 

Edytowane przez grrzesiek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.