Skocz do zawartości

Heinkel He 111 G-3 i E3 - Roden 1/72


JWM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

He 111 miewał wersje wyposażone w wiele różnych typów siników widlastych ale miał też jeden wariant z silnikami gwiazdowymi BMW- He 111G. Model zrobiłem konwertując z zestawu Roden He 111C, Konwersja obejmowała też zmianę skrzydła z wcześniejszego, eliptycznego, na późniejsze o uproszczonych, trapezoidalnych obrysach.

Drugi Heinkel to Roden, He 111 E-3 z września 1939 r. 

Pozdrawiam, JWM

 

he111 g DSC01820.jpg

he111 g DSC01819.jpg

he111 g DSC01817.jpg

he 111 g DSC01812.jpg

he 111 e DSC01799.jpg

he 111 e DSC01797.jpg

he 111 e DSC01796.jpg

he 111 e DSC01795.jpg

he 111 e DSC01794.jpg

he 111 e DSC01793.jpg

he 111 e DSC01791.jpg

he 111 e DSC01790.jpg

Edytowane przez JWM
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem taką historię, nie wiem czy to prawda czy nie, ale zaraz na początku jak ten Heinkel się pojawił to był jakości tamiyi lub hasegawy. Później ktoś mundry wziął i wystawił te formy na zewnątrz przez co warunki atmosferyczne doprowadziły do pewnej ich degradacji co objawia się ciężką sklejalnością. Tak jak piszę, nie wiem czy to prawda czy nie ale wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było. Co do pokazanych modeli to napiszę że mi się podobają, wyglądają tak jak powinny, nie mają przesadnego burdzenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MVS_Works napisał:

Słyszałem taką historię, nie wiem czy to prawda czy nie, ale zaraz na początku jak ten Heinkel się pojawił to był jakości tamiyi lub hasegawy. Później ktoś mundry wziął i wystawił te formy na zewnątrz przez co warunki atmosferyczne doprowadziły do pewnej ich degradacji co objawia się ciężką sklejalnością. Tak jak piszę, nie wiem czy to prawda czy nie ale wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było. Co do pokazanych modeli to napiszę że mi się podobają, wyglądają tak jak powinny, nie mają przesadnego burdzenia.

Części w  pudełku wyglądają dalej świetnie, natomiast problem jest taki, że wnętrze jest zaprojektowane tak, jakby grubość ścian kadłuba był równa zero. Czyli bez radykalnego zmniejszania elementów wnętrza kadłub się nie zamyka. Szpara jest na przynajmniej na 2 mm... Ból jest jak się o tym za późno przekonasz....Było to tez moim udziałem. 

 

Godzinę temu, barszczo napisał:

Plus za wytrwałość. Też go kiedyś budowałem...

Dzięki, mam jeszcze w planie "B"z Hiszpanii!  Ale na razie zbieram na nowo siły. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak zauważyłem że grubość tworzywa, szczególnie w centropłacie, jest tak duża że zrobienie otwartych komór bombowych mija się z celem a co za tym idzie praktycznie szlifowanie tego wszystkiego będzie koniecznie do w miarę małobolesnego sklejenia tego ustrojstwa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, GrzeM napisał:

Dobrze wyszły. Czy to prawda że główna kabina przezroczysta nie pasuje na szerokość?

 

Witam kolegę z BM! :) - troszkę szpachlowałem kadłub za kabiną ale tylko w C przerabianym na G (jak widac na zdjęciach). Raczej chodziło o zgubienie śladów łączenia w tym miejscu kadłuba, bo przód kadłuba jest doklejany do tyłu zaraz za kabiną. Myslę, ze problem z szerokością może pojawiać sie,jeśli ktoś chce ocalic zbyt duże wnętrze poszerzając kadłub. Wtedy kabinka okazuje się być za wąska. Ja zdemolowałem trochę wnętrze, bo uznałem że jest i tak  bardzo mało widoczne przez boczne okienka a obrysy zostawiłem oryginalne. Wtedy kabinka zgdadza się co  do szerkości z kadłubem. 

he 111 g DSC08336.jpg

he111g DSC08331.jpg

he111 eg DSC08316.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.