Jump to content

North American P-51 Mustang Mk.III [REVELL] 1/72


Liteonit1
 Share

Recommended Posts

Dosyć dawno temu kupiłem sobie mustanga w barwach RAF'u. Ponieważ był to mój pierwszy model który zrobiłem całkowicie sam ma sporo niedociągnięć jak np. szparki wokół kabiny (i bardzo bym prosił kogoś żeby mi napisał jak owe szparki zneutralizować).Niestety pan producent do mojego modelu nie dołączył światła na lewym skrzydle, więc musiałem dorobić... i Porażka

Model troszkę zmieniłem.A mianowicie Kołpak śmigła jak na pozór nie dochodzi.I teraz chciałem oświadczyć że były w małych ilościach (raczej tylko w RAF'ie) właśnie takie samoloty ze zmienionym kołpakiem który "niedochodził" do pokrywy silnika. Zmieniony jest też celownik ponieważ firma Revell do mojego modelu go po prostu nie dołączyła...

Więc tak wygląda mój P-51 :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d1f72036b6bd2857.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8a3d2c2fbc620d5f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5b2dd83e3bbd423f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e65673bfaf45cd82.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/698b7c3163f60d86.html

 

Ten P-51 jest pomalowany farbami Humbrol. Kolor dołu może wydawać się troszkę za ciemny ale zapewniam że w żeczywistości widać różnicę

Przed zabraniem sie do roboty do każdego modelu wyszukuje w internecie jakiś specjalnych wersji samolotów i ich malowań. Jak widać znalazłem i spróbowałem "przenieść" malowanie z fotografii na model.

Mustangi Mk.III były używane w RAF'ie od 1943 do 1945 roku gdzie potem zastąpił go w całości model Mk.IV. P-51 były używane również przez polskich pilotów podczas nalotów szturmowych na Niemieckie konwoje w Płn. Francji i nie tylko. Samolot ten miał niestety mały udźwig ale nadrabiał ogromnym zasięgiem,predkością i zwrotnością.Tylko samolot taki jak P-47 Thunderbolt i P-38 Lighthing mogły mu dorównywać pod wyżej wymienionymi względami. Moim zdaniem jest to jeden z najpiękniejszych samolotów II wojny światowej.

To tyle z mojej strony i proszę o oceny oraz porady co mógłbym jeszcze poprawić w tym samolocie

Z góry dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze brawa za tematykę , a teraz :

 

- stanowczo zbyt grubo nałożona farba - pamiętaj że trzy cienkie warstwy dają lepszy efekt niż jedna gruba .

 

- kołpak oczywiście nie dochodził "na styk" ale na pewno nie odstawał aż tak i na pewno był kompletny - twój jest za krótki o jego podstawę .

Porównaj zdjęcie oryginału ze swoim modelem .

622805757_7b23f5a9e5.jpg

 

- z tego co pamiętam , Revell namieszał coś w kalkomaniach - samolot F8353 nie był na stanie dywizjonu 316 .

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Cieszę się, że postanowiłeś zrobić ten model, ale moim zdaniem powinieneś był nieco z nim poczekać i zrobić przed nim kilka innych żeby wiedzieć jak poradzic sobie z niedoskonałościami Revellowskiego Mk.III

Kołpak i owiewka rzeczywiście nie są w nim idealne ale pzy odpowiedniej obróbce przynajmniej z tym pierwszym da się zrobić porządek. Poza tym w twoim modelu brakuje tylnej części tego kołpaka. Musiała się gdzieś zagubić...

 

Co do błędów jakie popełniłeś należy wymienić przede wszystkim:

 

- Brak żółtych końcówek łopat śmigła;

- Wnęki podwozia tego samolotu z 316 Dyonu PSP powinny być w naturalnej barwie metalu;

- Świecące kalkomanie;

- Wydechy powinny być pomalowane na kolor ciemnostalowy z delikatnymi śladami rdzy.

 

Następnym razem radziłbym Ci jednak malować modele farbami innymi niż Humrol i zwrócić trochę większą uwagę na rozcieńczanie.

Co do cech charakterstycznych dla Mustangów Mk.III, to nie będę kolejny raz już o nich wspominał. Poprzeglądaj związane z nimi tematy na forum.

Życzę powodzenia w dalszych projektach.

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.