szyszka Napisano 12 Kwietnia Share Napisano 12 Kwietnia Witam, hurek night fighter od army, zrobiony z hurka w wersji jubilee z żywicą. Był to moj pierwszy ukończony model w tej skali, nastepny na odstrzał bedzie P-47 miniartu Pierwszy raz probowalem zrobic w pełni czarny model i mysle ze wyszlo nawet fajnie, ale to juz daje do oceny wam Tak się prezetuje hurek A tak wyszła komora podwozia Oraz kokpit huragana 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 13 Kwietnia Share Napisano 13 Kwietnia Fajnie, nawet bardzo w kontekście czasu w jakim zajmujesz się modelarstwem ale rzuciły mi się w oczy obicia pod kabiną po obu stronach. Mam nadzieję, że nie są "aluminiowe" bo tam wszędzie była sklejka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo722 Napisano 13 Kwietnia Share Napisano 13 Kwietnia Konstrukcja: Jednomiejscowy dolnopłat wolnonośny o konstrukcji metalowej. Skrzydła o metalowej, dwudźwigarowej konstrukcji z metalowymi żebrami i dwoma dźwigarami pomocniczymi miały obrys trapezowy o zaokrąglonych końcówkach. profil u nasady to modyfikowany Clark YH o grubości 19% (cięciwa 2,47 m), zaś przy końcówkach Clark YH o grubości 12% (cięciwa 1.2 m). Wznios skrzydeł wynosił 3,5° (centropłat miał wznios zerowy), kąt natarcia 2°, zaś kąt skosu krawędzi natarcia 5° 6’. Pokrycie skrzydeł w pierwszych kilkuset maszynach było płócienne, a w pozostałych- metalowe. Wewnątrz skrzydeł znajdował się przedział uzbrojenia i zasobniki na amunicję. Mechanizacja płata składała się z lotek i klap. Lotki miały metalową konstrukcję i kryte były płótnem, podczas gdy klapy w całości były metalowe. Kadłub był metalową kratownicą przestrzenną złożoną z czterech podłużnic rurowych i metalowych słupków, pomiędzy którymi rozpięto wykrzyżowane struny stalowe, usztywniające całość. Kadłub dzielił się na trzy sekcje: przednią z łożem silnika, centralną z kabiną pilota oraz tylną. Na kratownicy w części tylnej osadzone były sklejkowe wręgi, na których z kolei ułożono sklejkowe podłużnice. W części przedniej znajdowało się łoże silnika, który osłonięty był blachami duraluminiowymi. Grzbiet kadłuba przed kabiną pilota kryty był osłoną ze sklejki oklejonej płótnem, podczas gdy boki kadłuba w części centralnej kryto blachą. Tylna część kadłuba miała poszycie płócienne, impregnowane. Części przednia i centralna oddzielone były od siebie płytą ogniową. Za nią umieszczono rezerwowy zbiornik paliwa. Kratownica w centralnej części przechodziła w przestrzenną konstrukcję centropłata, stanowiąc z nim jedną całość. Centropłat, technologicznie stanowiący całość z kadłubem, był kryty blachą duralową i mieścił wnęki podwozia głównego. W pierwszych seriach część centropłata kryta była płótnem. Kabina zakryta. Usterzenie klasyczne składało się ze statecznika pionowego ze sterem kierunku i poziomych ze sterem wysokości. Miały one metalową konstrukcję z żebrami oraz dźwigarami i kryte były płótnem. Były one zaopatrzone w nastawiane w locie klapki wyważające oraz w mniejsze klapki wyważające nastawiane na ziemi. Niektóre maszyny miały je tylko na prawym sterze wysokości. Statecznik pionowy, o identycznej jak poziome konstrukcji. Podwozie trójpodporowe z kółkiem ogonowym, chowane w locie. Koła główne, wyposażone w amortyzatory oleo-pneumatyczne. Koła podwozia głównego wyposażone one były w pneumatyczne hamulce. Kółko ogonowe w prototypie i pierwszych maszynach seryjnych również chowało się w kadłub, jednak potem było ono stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyszka Napisano 13 Kwietnia Autor Share Napisano 13 Kwietnia 59 minut temu, RogerM napisał: Fajnie, nawet bardzo w kontekście czasu w jakim zajmujesz się modelarstwem ale rzuciły mi się w oczy obicia pod kabiną po obu stronach. Mam nadzieję, że nie są "aluminiowe" bo tam wszędzie była sklejka. Obicia pod kabiną oczywiscie drewniane, na pokrywie silnika aluminium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 13 Kwietnia Share Napisano 13 Kwietnia Trochę mało zdjęć, kolor tła też nie sprzyja ocenie całości. No i jest moja ukochana krateczka . Duży plus za temat i podjęcie wyzwania w kwestii malowania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.