martinello Napisano 16 Kwietnia Share Napisano 16 Kwietnia Dzień dobry Robię przygotowania do modelu P-39Q w skali 1/48 od AH. Ma to być model Clarence Andersona z 1943 roku. Mam problem jaki celownik zastosować. Producent proponuje : Jako najbardziej wyeksponowanej części kokpitu chciałbym wymienić na aftermarket. Ale mam kłopot z określeniem typu celownika. Dostępne mi zdjęcia pokazują rożne typy, najczęściej taki jak tu: (zdjęcie z internetu do celów dyskusji...) Jaki celownik mógł być zamontowany w tym samolocie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Kwietnia Share Napisano 16 Kwietnia Na zdjęciu masz N-3 i taki też celownik da się dojrzeć w kabinie samolotu Andersona. Zajrzałem na bloga Army, z opisem dla tego samolotu by spojrzeć na zdjęcia i przy okazji znalazłem coś takiego: Cechą typową dla późnych wersji P-39 był odbiornik radia SCR-522-A widoczny na płycie z tyłu kabiny i towarzyszące mu dwie anteny, maszt za kabiną na grzbiecie i antena prętowa pod kadłubem, którą należy dorobić samodzielnie. Chętny modelarz może dodać małe srebrne pudełeczko „jack box” na wrędze za fotelem pilota, po prawej stronie. https://armahobbynews.pl/blog/2024/06/29/airacobra-buda-andersona-40010-70055/ Autor nieco błądzi w labiryncie lotniczego sprzętu radio owych czasów. Swój opis opiera, jak sądzę, na załączonym schemacie instalacji SCR-522 z E&M. I dobrze, tylko, że ten schemat zawiera więcej niż instalację samego radia komunikacyjnego. Całość SCR-522 mieści się w ogonie. Na półce za pilotem widzimy IFF. I to jemu towarzyszyła prętowa antena pod kadłubem. Dotyczy to zdjęcia pod którym umieszczony jest powyższy cytat i rysunku z instrukcji. Zresztą rysunek ten zawiera także wcześniejsza wersję IFF z antenami drutowymi. All in one . Enigmatyczność opisów urządzeń IFF w instrukcjach z tamtych czasów jest typowa. Sprzęt był tajny i często był pomijany, nieopisywany, albo opisywany ogólną nazwą np. Radio, jak tutaj. Ponadto zignorowana jest widoczna na zdjęciach antena drutowa od masztu do ogona. Taka antena wskazuje na użycie radia HF SCR-274. Przypomnę, że przypisywanie danego radia do serii samolotu jest błędem. nawet jeśli jakaś instrukcja wymienia serie danego typu samolotu, to tylko po to, by było wiadomo, czego dotyczy. SCR-274 to typowe wyposażenie samolotów latających w USA. Towarzyszyć powinna mu jeszcze Detrola. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.