Jump to content

martinello

Members
  • Content Count

    935
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Excellent

Personal Information

  • Location
    Wrocław

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Uchwyty do skrzynek (rączki ) dla mnie są nie do zrobienia, kupiłem wydruki 3D; mogę odstąpić te z blaszki - jeśli da się to wyciąć. Sprężyny można sobie ukręcić samemu z drucika - robiłem tak przy shermanach...
  2. Brytyjskie kamuflaże to najbardziej zawiły temat w modelarstwie ; ale są też i Autorytety -> https://www.mafva.org/british-vehicle-camouflage-1939-45/?v=9b7d173b068d Masz tam miksy Humbroli i Tamiya. Nie patrz na inne opracowania - nie warto...
  3. Naklej gdziekolwiek kawałek bez chemii - zobacz co jest winne - kalka czy wamod
  4. Czy hol z takiego zestawu się nada ? -> https://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/legend/lf1105.htm bo mam dwa komplety żywic... A narzędzia mogę znaleźć (nie wiem czy wszystkie) których potrzebujesz od shermana 😉
  5. a mogą być inne ? - DS dragona, paski tasca/asuka lub Modelkasteny ?
  6. Polecam dokupić jeszcze blaszkę Voyagera, jest tam od razu lufa armaty i k-emu
  7. Tabela z prawdopodobnymi kolorkami - patrz na 1942 rok :
  8. Pogubiłem się - to w jakim będzie malowaniu ?
  9. Dzięki za komentarze... Etap, którego nie lubię najbardziej - gąski. T6 jeździł na rzadkich dla Shermana (ale popularnych w Lee/Grancie) gąsienicach T41. Ciężko dostać takie jako osobny zestaw *) - ja mam trzy do wyboru: DS Dragona które wchodziły w skład niedostępnego już zestawu nr 3870 "M4 VVSS Suspension (early) + T41 DS Track", paski gumowe Taska/Asuka oraz paski i ogniwa plastikowe z modelu M3A1 CDL Takoma. Zdecydowałem się na ostatnią opcję, dlatego, że stosunkowo trudno byłoby uzyskać przy gumowych gąsienicach charakterystyczne ugięcie pomiędzy kołem napędowym a pierwszym wózkiem. Doskonałym ułatwieniem jest to, że podwozie Taska / Asuka ma regulowane (tak jak w oryginalnym czołgu) koło napinające, co pozwoli odpowiednio naciągnąć gąsienice. Tak przy okazji - normalnym zakresem położenia napinacza w shermanowatych jest od pionowo w dół do 45 stopni do tyłu (zakres regulacji 45 stopni) *) pojawił się ostatnio zestaw T41 Miniarta - ale mam do ich gąsienic umiarkowane zaufanie...
  10. To proste - większość producentów robi wspólne wypraski dla rodziny modeli. Co się przyda w jednym jest niepotrzebne w drugim. Przoduje w tym dragon, przynajmniej jeśli chodzi o shermany.
  11. Pojazd na zdjęciu to Firefly Vc - da się więc zrobić ze wskazanego przez Ciebie modelu Tasca / Asuka. Problemem są gąsienice - na kołach nałożone są taśmy T-54E1, ale z duckbill'ami. Na dopancerzeniu widać głownie te same gąsienice T-54E1, a przynajmniej ja nie widzę innych. Powinieneś więc kupić ze dwa pudełka gąsienic -> ( https://www.mojehobby.pl/products/Sherman-T54E1-Workable-Track-Link-Set.html ) i jedno pudełko duckbill'i -> ( https://www.mojehobby.pl/products/DUCKBILLS-For-US-M4-Sherman-Tank-T48-T51-T54E1-Track-Link.html ) gdyż w modelu tasca sągumowe taśmy o worze T62, do których raczej nie da się dokleić duckbill'i Gdybyś szukał innych rozwiązań - np jakichś gotowych taśm z duckbillami (np dragona DS), to pamiętaj, że Firefly Vc zbudowany na dłuższym kadłubie wersji M4A4 a więc miał dłuższe gąsienice o jakieś 4 ogniwa i takie z "krótkich" shermanów nie będą dobre...
  12. Nie dało się trochę zmienić kolorów, dać nieco inną zieleń ? Przy pierwszym przeglądnięciu wygląda jakby to były fotki jednego modelu... ... te same kolory, gwiazdy i nawet numer boczny
  13. Markuz - napisałem powyżej, jak ten temat gryzie się z tym działem - można przenieść. Ale zakładam, że z czasem lista wypełni się warsztatami i galeriami. Poza tym watek o "szafie" dotyczy pudełek z modelami w stanie fabrycznym, a u mnie nieruszone to góra trzy modele
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.