Jump to content

martinello

Members
  • Content Count

    753
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

Personal Information

  • Location
    Wrocław

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ewentualnie bardziej prawdopodobne, choć "rozjechane" w czasie - Dual Tex -> http://www.uniteddynamics.com/dualtex/
  2. To podrzucę jeszcze inspirację "zebra" "ramka" i "losenge" https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FrCZGbJU.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fforum.worldoftanks.com%2Findex.php%3F%2Ftopic%2F51183-japanese-tank-tree-guns-discussion%2Fpage__st__4400&docid=EC31vWb4cELyKM&tbnid=OPNJJw69a4MV6M%3A&vet=1&w=800&h=422&itg=1&client=firefox-b-e&bih=966&biw=1920&ved=2ahUKEwjBnOq50OLnAhXazMQBHYtEBX0QxiAoA3oECAEQHQ&iact=c&ictx=1 https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fforum.warthunder.com%2Fuploads%2Fmonthly_2018_07%2F1817979352_shot2018_07_2021_49_30.thumb.jpg.fd7ad0549254a1ecfd176731e3a3d8b4.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2FWarthunder%2Fcomments%2F9ep4li%2Fgaijin_is_using_too_little_information_as_an%2F&tbnid=m0gy_HSvfvui4M&vet=12ahUKEwiHuL7l0OLnAhW1wcQBHeMVA5QQMygaegQIARAr..i&docid=v87zZ204sVORwM&w=1000&h=563&q=experimental tank camouflage&client=firefox-b-e&ved=2ahUKEwiHuL7l0OLnAhW1wcQBHeMVA5QQMygaegQIARAr https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Ftankguy.gooside.com%2FPaint%2FType61-drw04.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fcs.finescale.com%2Ffsm%2Fmodeling_subjects%2Ff%2F3%2Ft%2F44156.aspx&tbnid=YX2zjCBb6bsaEM&vet=12ahUKEwiT4fuv0OLnAhX_yMQBHY-8AboQMygNegUIARDoAQ..i&docid=GktFfiyOZt0UZM&w=800&h=476&q=experimental tank camouflage&client=firefox-b-e&ved=2ahUKEwiT4fuv0OLnAhX_yMQBHY-8AboQMygNegUIARDoAQ
  3. Można jeszcze zrobić "zygzaka" Albo zainspirować się czymś z WaT - np "amebą" -> http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/622153-t54e1-guide/ Coś takiego jest jeszcze "eleganckie" i na dodatek M-48 -> https://www.shutterstock.com/pl/image-photo/military-tanks-camouflage-paint-on-display-1178125009
  4. Wszystkie malowania tego czołgu poza OD to fantastyka.
  5. Czy dobrze widzę - czołg z DDR ma gąsienice RMSh i koło napędowe z 14 zębami ? O takiej zmianie jest napisane w instrukcji do zestawu MR Modellbau do polskiego T-54AM, ale czy u nas w T-54 / T-55 też prowadzono takie modernizacje - poza Meridą gdzie jest to oczywiste ? A co do niemieckiego czołgu w Kołobrzegu - bez przesady... Na tym (i wszystkich innych forach, może tylko poza forum dedykowanym pojazdom IDF ) najwięcej buduje się niemieckich czołgów, duża część z nich na ulicach polskich miast.
  6. Ale bieda wynikała z czynników geopolitycznych a konkretniej z ustaleń jałtańskich...
  7. Fotki fajne, dzięki. Przy okazji - modelarsko mało dzieje się w temacie, za to wstawiam fotkę nowych zakupów Nie wszystko się przyda w moim projekcie polskich T-54/T-55 ale niektóre rzeczy na pewno.
  8. Ale do teraz nie dowiedziałem się co jest nie tak ze śmigłem w tym modelu. Nie kręci się ?
  9. Zrobią z tego "Girls + panzer"
  10. Otrzymałem dziś wiadomość od autora - poniżej tłumaczenie: to prawda, że Miniart T-55 „Polska produkcja” ma wiele zewnętrznych części wyposażenia T-55 produkowanych w Polsce. Jest to jednak T-55, a NIE zmodernizowany T-54AM wyprodukowany w Polsce. Dwie pokrywy konserwacyjne na pokładzie silnika identyfikują już ten model jako T-55, T-54 miał inny układ tych pokryw (pokrywa konserwacyjna filtra powietrza była kwadratowa i otwarta z boku). Produkowane w Polsce T-54 różnią się od T-54 produkcji rosyjskiej i czeskiej, jeśli chodzi o przykręcanie obudowy silnika, która była dostępna tylko w T-54 z polskiej produkcji. W tym czasie Polska ściśle współpracowała z NRD, T-54AM był dostępny tylko w tych dwóch krajach. Dlatego mogłem użyć wspólnych komponentów dla T-54AM NVA GDR (MR-35547) i dla T-54AM LWP Polska. W obu krajach prawie wszystkie stare T-54 zostały zmodernizowane do T-55AM w latach siedemdziesiątych. W NRD czołgi te oficjalnie nosiły nazwę „T-55Z” (= wyposażenie dodatkowe), ale czołgi te były w wojsku najczęściej określane jako „T-54AM”, ponieważ był to T-54, a nie T-55. W Polsce wszystkie zmodernizowane T-54 zostały oficjalnie oznaczone jako „T-55U”, ale z tego samego powodu ogólnie nazywano je „T-54AM”. Omówiłem dziś ten temat ponownie z pracownikami Muzeum Historii Wojskowości w Dreźnie i Bundeswehry w Dreźnie, myślę, że moje konwersje reprezentują poprawny T-54AM niemiecki i polski. W zajezdni Bundeswehry w Dreźnie jest kilka exNVA T-54AM i T-55AM z dawnego NVA, przy czym T-54AM były zdecydowanie produkowane w Polsce.
  11. No i fajnie Napisałem już do autora. JarekK -> a jest taki skrypt dla T-55 ? Bo troszkę modernizacji od początku produkcji do finalnej Meridy było...
  12. Konkluzja jest jak rozumiem następująca: zestaw zaproponowany w pierwszym poście nie ma racji bytu na rynku, na którym jest model polskiego T-55 Miniartu - który niewielkim nakładem sił i bez niewyobrażalnych zdolności modelarskich można przerobić na T-55U.
  13. A może takie coś pomoże ? -> https://www.kommandoblog.com/2019/02/14/history-of-jsdf-camo-patterns/
  14. No...są zdjęcia..., np wydaje się że zdjęcie T-54AM1 -> Przy okazji -wg wikipedii : Wersje produkowane w Polsce T-54A – produkowany w latach 1958–1964 T-54AD – czołg dowódczy T-55AM – zmodyfikowany układ paliwowy T-54AM1 – został przystosowany do pokonywania przeszkód wodnych po dnie, miał zwiększoną ilość amunicji artyleryjskiej oraz zmodernizowany układ napędowy i paliwowy. T-54AM2 – oznaczony później jako T-55U, posiadał stabilizację uzbrojenia w dwóch płaszczyznach, zwiększoną ilość amunicji, nowy silnik W-55, hydrauliczne wspomaganie systemu kierowania i urządzenie dymotwórcze TAD. Kojarzę: T-54A - jak ruskie T-54A ale z podwójnymi światłami z przodu (+ noktowizor dla kierowcy). Z tyłu mogą być małe beczki do zasłony dymnej T-54AM - jak w konwersji MR Modelbau. Dodatkowe zbiorniki na błotnikach, z tyłu może być 1 duża beczka na paliwo i 2 małe (cyt. : "zmodyfikowany układ paliwowy"). Zakładam, że nie powinien mieć klap na wlotach do silnika i rury do brodzenia... A jak wyglądał T-54AM1 - zakładam, że pojawiły się klapy na wlotach do silnika. Ale co ze zbiornikami paliwa ? W jakiej były konfiguracji ? (cyt.: "zmodernizowany układ napędowy i paliwowy" jak to rozumieć ? - zostały zbiorniki dodatkowe na błotnikach ? Czego dotyczyła modernizacja układu napędowego ? - w opisie konwersji do T-54AM opisał autor żeby zastosować koło napędowe z 14 zębami - jak przy gąsienicach RMSh...) No i najważniejsze pytanie - z jakiej wersji (z jakimi zbiornikami) budowano T-54AM2 czyli T-54U ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.