Skocz do zawartości

Pkw.K1 Kubelwagen type 82 AFRICA- CORPS Tamiya 1/16+ABER


albert091283

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 154
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam.

Niestety nie ma wentylatora. Poza tym w zestawie nie było nawet tej całej tylniej części obudowy. Dlatego musiałem to wszystko dorobić.

A dzisiaj nie wiele dorobiłem jedynie osłonę z siatki.

32c4eaef7132bcc8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeta, Święta..co zrobić.

Wspominając TE zewnętrzne cześci, przy tej skali, chyba każda powinna miec jakąś fakturę, zważywszy na to że robisz go jako uzywanego i weż poprawkę na to, w jakich warunkach ten silnik "pracował" - wszędobylski pył,piach i kurz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktury jako takiej tam nie ma, można pokusić się o lekkie sponiewieranie dolnych osłon cylindrów i tyle. Mój silnik ma ponad 40 lat (1967r) a osłona wentylatora jest nadal w nienagannym stanie, mimo że nie miał lekko w życiu. Wszędobylski piach i kurz nie powoduje tam żadnych widocznych wyraźnie zniszczeń. Lekkie obicia farby, łosiowanie + pigmenty i będzie super. Jeśli zdecydujesz się na obicia, to te naturalne powstają jedynie na górnych krawędziach obudowy wentylatora. Do większości napraw silnik wyciąga się z wozu (odkręca się cztery śruby chyba 17, odpina wiązkę idącą do prądnicy oraz cewki zapłonowej i silnik leży na glebie). Wyjęty silnik wyciąga się po podniesieniu samochodu w górę, wtedy może się zarysować. Dla ułatwienia zdejmuje się jedno koło i ciągnie na bok. Ja podnosiłem zawsze auto do góry tak że silnik swobodnie wychodził w tył. Piszę tu o klasycznym garbie, ale z fotek widzę, że zasada powinna być taka sama.

Pamiętaj o miarce oleju, jest widoczna z zewnątrz, a prosta do dorobienia. Na fotce, którą umieściłem wcześniej, widać taki srebrny pierścionek po prawej stronie koła pasowego wału korbowego. To właśnie wystający element miarki oleju. Poszperam w sieci to może znajdę jej zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by zobrazować brud doklejony do silnika, wstępna faktura powinna być nadawana już teraz...ale co tam.

Corsair, popylasz VW po pustynnych bezdrozach Afryki Północnej!?

Fiu, fiu...

 

 

p.s. pył, syf, kurz Europa,a ten sam odnośnik w afryce to dwie inne historie(nie zapominajac o temperaturach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsair W takim razie mam wielką prośbę, jeżeli jesteś posiadaczem tego cudu techniki to prosiłbym o oświecenie mnie w kwestii okablowania. A dokładniej gdzie idą kable, które są podpięte do cewki.

No i jeszcze jedna sprawa czy ktoś ma pomysł, z czego zrobić pasek klinowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek ma grubość 13mm i przekrój trapezu. Okablowanie jest banalne. W tym bawełnianym oplocie na prawo od prądnicy masz całą wiązkę elektryczną doprowadzoną do regulatora (taki kwadratowy pierdzielnik na prądnicy) Do cewki dochodzi jeden kabelek (nie mówię o przewodzie wysokiego napięcia), ale cewkę masz całkiem z tyłu i widoczna zbytnio chyba nie jest . Mój silnik jest już niestety inny, więc musisz opierać się głównie na fotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej domyślam się jak to powinno być, ale 100% pewności nie mam, co do tych przewodów. A pasek to wiem ze jest w przekroju trapezu sama nazwa mówi „pasek klinowy”. Mimo wszystko dzięki. Za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Z powodu braku niektórych potrzebnych materiałów do ukończenia silnika, (na które czekam) zabrałem się za kilka równie istotnych elementów.

Bagnet poziomu oleju:(Podkład na silniku do poprawy)

10b8ed003c594f13m.jpg

Nie jestem pewien, co do dokładnego miejsca umieszczenia, bo na zdjęciach nie dokładnie widać, ale mam nadzieje, że jest ok.

Elementy podwozia:

0a60dc688b5e5652m.jpg

05102ee54b5ec979m.jpg

Okablowanie lamp przednich:

996af035a921d3d4m.jpg

Kawałek płaskownika do którego będzie podpięty kabel ujemny od akumulatora:

384452deb2f28270m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://abcgarbus.civ.pl/garbus/product_info.php?products_id=5800&osCsid=f0 tak na szybko miarka oleju. Lepiej dorobić z blaszki z puszki po... po... coli oczywiście. Kolor lepiej naturalny, tzn blaszany. (ale to to jest już bzdet)

Potrzebne Ci będzie zdjęcie akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich w kolejnym dniu zmagań z żuczkiem pustynnym. Gwoździem dzisiejszego programu było przebudowanie starej karty bankomatowej, która niewiedzieć, czemu nie chciała dawać więcej pieniędzy na akumulator i puszki po przecierze pomidorowym na mocowanie tegoż akumulatora, co by nikomu nie połamał nóg przy ostrzejszym hamowaniu.

6db43121c1c84476m.jpg

7e7c52d7c1994c85m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek wrzucę skan akumulatora. Niestety ten twój jest troszkę inny. Nie zapominaj że w owym czasie używano 6V instalacji, więc kilka cel było mniej. W związku z tym, bateria była bardziej, jakby to powiedzieć, strzelista. Obudowa wykonana była z ebonitu, wiec lekko zaokrąglone krawędzie. Brak na wierzchu typowych dla dzisiejszych akumulatorów słupków. Dodatkowa pokrywa na wierzchu. Lepiej poczekaj na fotkę

Jesteś pewien że bateria ma być po tej stronie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolejny dzień I kolejne kilka drobiazgów. Powoli to wszystko nabiera kształtów,powoli do celu.

Zawiasy klapy silnika i bagażnika:

fa360d53ec29d0d0m.jpg

d797af28cedca928m.jpg

e887eac83995fe8cm.jpg

c31af9f375a6727dm.jpg

Klamry do narzędzi i tylne mocowanie do lewara:

68c63ba292bbf51fm.jpg

Zatrzaski do obudowy filtra i rura dolotowa powietrza:

2ed8b9683af909d6m.jpg

5713cb6ee9cda47am.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.