Szakal85 Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Witam. Szukałem, szukałem i jakoś się nie doszukałem. Nie robiłem jeszcze okablowania i jak dla mnie jest to czarna magia, a chciałbym wzbogacic swoje przyszłe modele o te elementy. Dlatego proszę o pomoc jak wykonac okablowanie (pneumatyka, elektryka i okablowanie silnika), z czego wykonac poszczególne elementy i jak to powinno wyglądac w praktyce?? Jeśli ktoś podparł by się przykładowymi schematami i szczegółowymi fotografiami jak to wygląda w jego modelu (modelach) byłbym wdzięczny. Co tu dużo gadac liczę na dośc łopatologiczną pomoc dla totalnego amatora. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diesel fan Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Witam Cię. Dość popularnym materiałem na przewody okablowania jest żyłka. Mogą być też cieniutkie druciki, ale moim zdaniem żyłka wygląda naturalniej (oczywiście pomalowana). Gdy chcesz zrobić bardziej że tak powiem zaawansowane okablowanie, możesz pokusić się np. o wykonanie zaworków, rozdzielaczy itp. Dobrym materiałem na to jest np. polistyren lub coś w tym stylu. Na okablowanie silnika (np. przewody pompa wtryskowa - wtryski dobry jest jakiś cieniutki, lecz w miarę sztywny drut (taki żeby się samoczynnie się nie odkształcał), a na wiązki elektryczne, tak jak wyżej wspomniałem żyłka o odpowiedniej grubości. Jak nie wiesz jaka grubość i chcesz bardzo dokładnie to zrobić, to mierzysz grubość przewodu w oryginale, dzielisz przez 24 (jeżeli to skala 1:24) i masz grubość żyłki . W celu mocowania przewodów najlepiej jest nawiercać w danym elemencie małe dziurki, najlepiej igłą ze strzykawki o odpowiedniej grubości i wpuszczać żyłkę czy przewodzik na klej Myślę, że to na tyle podstawowych rad, powodzenia w budowie pozdrawiam Diesel Fan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szakal85 Posted December 31, 2008 Author Share Posted December 31, 2008 Interesowały by mnie fotki jak to w rzeczywistości wygląda na ramie naczepy i ciągnika. Fotki silnika pozwoliłem sobie "ukraśc" z jednej z relacji JarkaS :P Chciałbym zobaczyc jak pociągnąc przewody od gniazda w naczepie do poduszek i hamulców i w ciągniku hamulce i poduchy. Obojętnie jaki model bo wiadomo że w każdym wygląda to mniej więcej podobnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszDudek Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Witaj Ja teraz też się tym pałam http://public.fotki.com/modeltrucks25thscale/truck_brochures/scania/ Pogrzeb tu jest tu trochę ciekawych fotek. viewtopic.php?t=10535&highlight=ford+wrecker tu jest super opisane prze kolege z forum oraz tu viewtopic.php?t=5646&highlight=scania Miłego dłubania pozdro 600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corsair Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Pamiętaj, że podstawowe średnice przewodów tekalanowych (układ pneumatyki) to 6,8,10,12,15 mm Spotyka się jeszcze sporadycznie 16 mm oraz 4mm - centralne smarowanie. Dlatego dobrze było by podeprzeć się jakimiś realnymi fotkami konkretnego wozu, coby bambola nie strzelić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.