Kosiu Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 (edited) Witam wszystkich. To mój pierwszy model w życiu. Można powiedzieć 2 ale pierwszy był 10 lat temu z pomocą brata. Miałem wtedy 10 lat. I tu już pytanie, Czy silnik ma być pod takim kątem co do ramy ? Bo jest dość mocno pochylony. Wypraski z Italeri dość słabej jakości dużo elementów nie pasuję całkowicie do siebie. Trzeba dużo modzić A tu fotki narazie tylko tyle. Mam słabej jakości aparat i cienko robi zdjęcia :( Oto początki mojego sklejania Edited January 4, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mechanik Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Witaj Co do silnika są tam takie zawiasy na ramie przyklej je i będzie dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosiu Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Tak wiem że są. Nie no raczej powinno tak być bo mniej więcej pasuje silnik do ramy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mechanik Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Zobacz do instrukcji jak jest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzio Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Silnik ma być lekko pochylony względem ramy Życzę powodzenia w klejeniu A tu Masz fotkę ,jak to u mnie wyglądało: Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosiu Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Ok super, Dziękuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diesel fan Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Silnik jest pochylony, gdyżchodzi m.in. o wyważenie w prawdziwym samochodzie, bo jak wiadomo ciągniki są krótkie i jadąc solo większość masy jest z przodu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 większość masy jest z przodu Very Happy Myślę że myślisz o tym ze kabina jest ciężka, A tak nie jest. po przy podnoszeniu kabiny bez naczepy ciągnik stoi twardo na ziemi. Policz ile waży siodło, wał , most koła, zawieszenie , to wszystko wyrównuje wagę silnika kabiny i kół.. dodatkowa zobacz jak gruba jest rama z przodu a jaka gruba jest z tyłu. to wszystko działa na to ze sama ciężarówka ( bez naczepy) ma środek ciężkości miej więcej na środku ramy. Ale dlaczego silnik jest pochylony do ramy tego nie wiem. Może masz trochę racji pisząc Silnik jest pochylony, gdyżchodzi m.in. o wyważenie w prawdziwym samochodzie a może po prostu dlatego żeby wraz ze skrzynią biegów osiągnąć, poziom tak aby wał nie był za bardzo pochylony i aby krzyżaki szybko się nie zużywały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diesel fan Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Hehe napisałem m.in. o wyważenie. Oczywiście chodzi też o krzyżaki, które mogą pracować tylko do pewnego kąta, a im mniejszy ten kąt tym lepiej dla nich. Idealnym kątem było by 180 stopni ale jest to nie do osiągnięcia ze względów konstrukcyjnych, gdyż silnik musiał by być praktycznie w jednej płaszczyźnie z tylnim mostem, a jak da się zauważyć, miska olejowa jest zawieszona niżej niż skrzynia - jest to kolejny powód skosu silnika względen ramy - prościej mówiąc ochrona miski olejowej. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.