Jump to content

Scania R500 V8


Kosiu
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

To mój pierwszy model w życiu. Można powiedzieć 2 ale pierwszy był 10 lat temu z pomocą brata. Miałem wtedy 10 lat.

 

I tu już pytanie, Czy silnik ma być pod takim kątem co do ramy ? Bo jest dość mocno pochylony.

 

Wypraski z Italeri dość słabej jakości dużo elementów nie pasuję całkowicie do siebie. Trzeba dużo modzić

 

A tu fotki narazie tylko tyle. Mam słabej jakości aparat i cienko robi zdjęcia :(

Oto początki mojego sklejania

 

 

2472b7bcf7de6de9m.jpg

 

 

f935567ef80805c6m.jpg

 

 

0f293b0f9cb63c38m.jpg

 

 

ee61482cb81b1f57m.jpg

 

 

a5491f3587fc947cm.jpg

 

 

717036474b636fdfm.jpg

 

 

a0ab3bce7db9e173m.jpg

 

 

1e404ec03a80f3fdm.jpg

 

 

fd74762553a2ae48m.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Silnik ma być lekko pochylony względem ramy Życzę powodzenia w klejeniu

 

A tu Masz fotkę ,jak to u mnie wyglądało:

1159939.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

większość masy jest z przodu Very Happy

 

Myślę że myślisz o tym ze kabina jest ciężka, A tak nie jest. po przy podnoszeniu kabiny bez naczepy ciągnik stoi twardo na ziemi. Policz ile waży siodło, wał , most koła, zawieszenie , to wszystko wyrównuje wagę silnika kabiny i kół.. dodatkowa zobacz jak gruba jest rama z przodu a jaka gruba jest z tyłu. to wszystko działa na to ze sama ciężarówka ( bez naczepy) ma środek ciężkości miej więcej na środku ramy. Ale dlaczego silnik jest pochylony do ramy tego nie wiem. Może masz trochę racji pisząc

 

Silnik jest pochylony, gdyżchodzi m.in. o wyważenie w prawdziwym samochodzie

 

a może po prostu dlatego żeby wraz ze skrzynią biegów osiągnąć, poziom tak aby wał nie był za bardzo pochylony i aby krzyżaki szybko się nie zużywały.

Link to comment
Share on other sites

Hehe napisałem m.in. o wyważenie. Oczywiście chodzi też o krzyżaki, które mogą pracować tylko do pewnego kąta, a im mniejszy ten kąt tym lepiej dla nich. Idealnym kątem było by 180 stopni ale jest to nie do osiągnięcia ze względów konstrukcyjnych, gdyż silnik musiał by być praktycznie w jednej płaszczyźnie z tylnim mostem, a jak da się zauważyć, miska olejowa jest zawieszona niżej niż skrzynia - jest to kolejny powód skosu silnika względen ramy - prościej mówiąc ochrona miski olejowej. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.