Skocz do zawartości

Scania R500 V8


Kosiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

To mój pierwszy model w życiu. Można powiedzieć 2 ale pierwszy był 10 lat temu z pomocą brata. Miałem wtedy 10 lat.

 

I tu już pytanie, Czy silnik ma być pod takim kątem co do ramy ? Bo jest dość mocno pochylony.

 

Wypraski z Italeri dość słabej jakości dużo elementów nie pasuję całkowicie do siebie. Trzeba dużo modzić

 

A tu fotki narazie tylko tyle. Mam słabej jakości aparat i cienko robi zdjęcia :(

Oto początki mojego sklejania

 

 

2472b7bcf7de6de9m.jpg

 

 

f935567ef80805c6m.jpg

 

 

0f293b0f9cb63c38m.jpg

 

 

ee61482cb81b1f57m.jpg

 

 

a5491f3587fc947cm.jpg

 

 

717036474b636fdfm.jpg

 

 

a0ab3bce7db9e173m.jpg

 

 

1e404ec03a80f3fdm.jpg

 

 

fd74762553a2ae48m.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma być lekko pochylony względem ramy Życzę powodzenia w klejeniu

 

A tu Masz fotkę ,jak to u mnie wyglądało:

1159939.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość masy jest z przodu Very Happy

 

Myślę że myślisz o tym ze kabina jest ciężka, A tak nie jest. po przy podnoszeniu kabiny bez naczepy ciągnik stoi twardo na ziemi. Policz ile waży siodło, wał , most koła, zawieszenie , to wszystko wyrównuje wagę silnika kabiny i kół.. dodatkowa zobacz jak gruba jest rama z przodu a jaka gruba jest z tyłu. to wszystko działa na to ze sama ciężarówka ( bez naczepy) ma środek ciężkości miej więcej na środku ramy. Ale dlaczego silnik jest pochylony do ramy tego nie wiem. Może masz trochę racji pisząc

 

Silnik jest pochylony, gdyżchodzi m.in. o wyważenie w prawdziwym samochodzie

 

a może po prostu dlatego żeby wraz ze skrzynią biegów osiągnąć, poziom tak aby wał nie był za bardzo pochylony i aby krzyżaki szybko się nie zużywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe napisałem m.in. o wyważenie. Oczywiście chodzi też o krzyżaki, które mogą pracować tylko do pewnego kąta, a im mniejszy ten kąt tym lepiej dla nich. Idealnym kątem było by 180 stopni ale jest to nie do osiągnięcia ze względów konstrukcyjnych, gdyż silnik musiał by być praktycznie w jednej płaszczyźnie z tylnim mostem, a jak da się zauważyć, miska olejowa jest zawieszona niżej niż skrzynia - jest to kolejny powód skosu silnika względen ramy - prościej mówiąc ochrona miski olejowej. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.