Skocz do zawartości

Ratujmy Su-22M4 "3620"


Sawicz

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.pila.fortyfikacje.pl/

 

tygrysekwracadoomu.jpg

POTRZEBUJEMY POMOCY FINANSOWEJ !

KAŻDY MOŻE POMÓC WYSTARCZY UDAĆ SIĘ DO ODDZIAŁU LUB FILII BANKU SPÓŁDZIELCZEGO Z CZARNKOWA ADRESY:

 

1) ul. Roosevelta 40, 64-920 Piła Czynny poniedziałek - piątek 9.00 - 17.00, sobota 9.00 - 12.30

 

2) ul. Buczka 28A 64-920 Piła Czynny poniedziałek - piątek: 9.00 - 16.30, sobota: nieczynne

 

POWIEDZIEĆ "CHCĘ WPŁACIĆ NA TYGRYSKA" I BEZ ZBĘDNYCH FORMALNOŚCI ZOSTAJE WYDANY DOWÓD WPŁATY A PIENIĄDZE TRAFIAJĄ NA NASZE KONTO.

 

DLA NAS KAŻDY GROSZ JEST WAŻNY !

 

ALBO PRZELAĆ NA KONTO STOWARZYSZENIA MUZEUM PRZEDMOŚCIE PIŁA

 

DANE DO PRZELEWU,

 

Stowarzyszenie Przedmoście Piła

ul. Ludowa 60/7

64-920 Piła

 

Konto w Banku Spółdzielczym w Czarnkowie Oddział Piła

 

nr konta: 76 8951 0009 4201 1804 2000 0010

 

tytułem: Tygrysek

URATUJMY HONOR PILSKIEGO LOTNICTWA !

 

tygrys.jpg

3620hangar.jpg

 

FIRMY POPIERAJĄCE NASZĄ AKCJĘ :

Bank.jpg

nafta.jpg

 

http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=33783

 

SU-22 - powrót Tygryska do Piły

 

SU-22 15 lat latały nad Piłą. Teraz miłośnicy lotnictwa z Piły ogłosili akcję "Tygrysek wraca do domu", czyli zbiórkę pieniędzy na sprowadzenie do miasta samolotu myśliwsko-bombowego Su-22. Ma stanąć w jednym z hangarów na nieczynnym już lotnisku wojskowym.

 

Zwolennikiem upamiętnienia w taki sposób jednostek lotniczych w Pile, z tygrysem na burcie - maskotką miejscowych lotników, jest były pilot wojskowy Bogdan Likus.

 

Adam Oryszak ze Stowarzyszenia "Przedmoście Piła", które tworzy skansen militarny w Pile, powiedział nam, że aby przetransportować samolot z Powidza potrzeba 10 tysięcy złotych. Po zebraniu pieniędzy samolot z tygryskiem w ciągu trzech miesięcy stanie na pilskim lotnisku.

 

Wpłat można dokonywać bezpośrednio w pilskim Oddziale i filii Banku Spółdzielczego z Czarnkowa bez jakichklowiek opłat na hasło TYGRYSEK:

Bank Spółdzielczy w Czarnkowie Oddział Piła

numer konta: 76 8951 0009 4201 1804 2000 0010

 

http://przedmosie.cba.pl/index.php?id=pila_3620

 

Od roku 1984 stacjonujący w Pile 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego eksploatował supertechnikę – samoloty Su-22. Pułk był jedną z elitarnych jednostek lotniczych polskiej armii.

 

Historia jednostki JW 1316 skończyła się w 1998 roku, kiedy zdecydowano o rozwiązaniu 6 PLMB i pozostawieniu w Pile jedynie Komendy Lotniska, które miało służyć jako lotnisko zapasowe dla użytkującej ten sam typ samolotu jednostki z Mirosławca.

 

Ostatni start samolotu Su z 6 PLMB odbył się 5 kwietnia 1998 roku, za sterami „9615” zasiadł ostatni dowódca JW 1316 – płk pil. Stanisław Galiński.

 

Jedną z niewielu pamiątek po 6 Pułku z Piły, ale najbardziej okazałą jest samolot Su-22M4 o numerze bocznym 3620. Jest to swego rodzaju unikat, gdyż jako jedyna pilska suka posiada po obu stronach statecznika pionowego godło 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Przedstawia ono czerwoną „szóstkę”, w którą wkomponowany jest orzeł trzymający w szponach cyfrę „3” (numer eskadry do którego należał samolot). „Szóstka” zwieńczona jest sylwetką samolotu Su-22, u podstawy godła znajdują się litery „plmb”. Autorem godła pułku był chorąży Sławomir Wolsztyniak. Na ramie owiewki samolot „3620” dostał również stopień i nazwisko ówczesnego dowódcy 2 Dywizji Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego - płk pil. Zenona Smutniaka (ten element nie zachował się niestety). Z przodu kadłuba samolot posiada namalowane godło eskadr pilskiego pułku – uskrzydlony tygrysek (ewenementem jest kolor tygryska – biały, gdzie na innych Sukach był żółty) trzymający w łapach szachownicę, w którą wpisana jest cyfra „3” jako oznaczenie numeru eskadry.

 

Suchoj Su-22M4 „3620” został wyprodukowany w Kosmolsku n.Amurem 1 maja 1984 roku. Do Polski dostarczony został w 1985 wraz z innymi 47-oma samolotami tego typu. Pierwszą jednostką był 6 Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego w Pile, w kolejnych latach eksploatacji 3620 należał do 40 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego w Świdwinie, do którego odleciał z Piły w dniu 17 grudnia 1997 roku. Następnie służył w 7 PLBR w Powidzu, 39 ELT w Świdwinie a w dniu 16 lipca 2003 został oddany 6 Eskadrze Lotnictwa Taktycznego w Powidzu, gdzie zakończył lotną karierę. Samolot przeszedł 1 remont główny w WZL-2 w Bydgoszczy (zakończony w październiku 1996). Podczas remontu nie został doposażony ani w GPS, ani TACAN (systemy te montowano od 1996 roku na Su-22 podczas prac w Bydgoszczy) – powodem było prawdopodobnie to, że należał do 23 serii produkcyjnej, czyli najstarszej użytkowanej w Polsce.

 

Obecnie Su-22M4 „3620” znajduje się na lotnisku 33 Bazy Lotniczej w Powidzu i oczekuje na swój dalszy los. Pozyskaniem tego unikalnego egzemplarza są zainteresowani Miłośnicy 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego zrzeszeni w Stowarzyszeniu „Przedmoście Piła”. Miałby stanowić eksponat skansenu o tematyce militarnej miasta Piły.

 

Przede wszystkim, prezentowany samolot jako jedyny noszący godło 6 PLMB i zachowujący barwy, w których latał w Pile jest fantastyczną pamiątką ludzi i wydarzeń, którzy zapisali się w historii pilskiego lotnictwa wojskowego. Warto aby wrócił do swego rodzinnego miasta jako hołd oddany wszystkim tworzącym historię 6 Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego. Jak będzie, czas pokaże...

 

autor: Łukasz SAWICZ

 

Wczoraj otrzymaliśmy pismo z Ministerstwa Obrony Narodowej informujące o

pozytywnym rozpatrzeniu naszego wniosku i przekazaniu Stowarzyszeniu

Przedmoście Piła samolotu SU 22 M4 nr boczny "3620" z wyposażeniem (w

tym sprzęt hangarowo - lotniskowy w ukompletowaniu 1:1, belkami

podwieszanymi, zbiornikami podskrzydłowymi i podkadłubowymi, zamkami

bombowymi BD3-55MSB i D-3-59M oraz wyrzutniami rakietowymi UB-32-A +

silnik turbo - odrzutowy AŁ-21F3 zamontowany w samolocie).

 

Termin przekazania samolotu do 30 czerwca 2009r.

 

Proszę Was o duże wsparcie w tym ostatnim tygodniu, atakujce rodzinę,

znajomych,wlascicieli firm, w których pracujecie, kolegów z pracy

itp.... niech wplacają.

 

Za tydzień koniec akcji Tygrysek wraca do domu, zapowiadało się

rewelacyjnie: chwytliwe hasło, miasto, w którym mieszka wielu byłych

wojskowych związanych z lotnictwem, wsparcie lokalnych mediów, kawałek

życia każdego z nas.

 

Tak się to zapowiadało a jak wygląda:

 

Na dzień dzisiejszy mamy 1442 zł. Wpłaciło tylko, zaledwie, czy aż 19

osób!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Koledzy z Piły,

Przeczytałem uważnie wasze ogłoszenie i wiem, że pisząc to co przeczytacie poniżej ściągnę na siebie gromy większe niż aktualnie grzmią nad mym miastem. Ale do rzeczy.

Niedawno transportowałem ładunek wielkości "suki" na trasie 500 km. Zapłaciłem za to 6.000 + 2x po 800 za dźwig. Z Piły do Powidza jest koło 100km. Więc Wasz transport+dźwig powinien kosztować coś koło 4 tysia max. Zainwestujecie 2 zeta i zadzwońcie do firm transportowych innych niz ... a gwarantuje wam, że szczęka Wam opadnie. A, zapomniałem o montażu i demontażu - napiszcie mi tak z ręką na sercu - "w Pile nie ma nikogo kto za dobre słowo zdemontuje i ponownie złoży suke".

Jeszcze raz przepraszam za to, że zamiast sypnąć groszem prawię wam morały ale kasę, którą chcecie pozyskać powinniście wydawać z sensem.

 

pozdrawiam i życzę powodzenia.

Leszek

ps.

pamietajcie, ludzie sa próżni i jak napiszecie, że każdy kto wpłaci minimum 500 ma miejsce na złotej tablicy sponsorów wywieszonej na samolocie + dożywotnie prawo wsiadania do kabiny po okazaniu certyfikatu to gwarantuje Wam - chętni znajdą się w jeden dzień - może nawet ja :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, znajdą się pieniądze i wola AMW to TYGRYSEK trafi na miejsce docelowe. Bez zbędnych komentarzy proszę.

 

Wiele osób nie wierzyło, że dokonamy tego czego dokonaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zbędnych komentarzy proszę.

Właściwie masz racje. Nie ma o czym dyskutować. Najpierw prosisz o pomoc a potem każesz ludziom gębę trzymać. Temat zamykam. Wystarczy przecież tylko przeczytać i wysłać pieniążki. Odnośnik na stronie głównej macie jeszcze do końca tygodnia.

 

PS. Mam nadzieje, ze stanie w jednym z schronohangarów, które osobiście miałem okazje budować. Powodzenia w dalszej akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.