mydlo Napisano 18 Września 2009 Share Napisano 18 Września 2009 Witam wszystkich! Temat pewnie doskonale znany wszystkim, którzy pasażerami się zajmują. Jednak w tym malowaniu nie widziałem złożonego modelu niestety nigdzie, tak więc postanowiłem podzielić się wrażeniami z budowy liczę na waszą pomoc zdjęć co w pudełku nie zamieszczam, bo każdy zainteresowany wie co w nim siedzi! Na pierwszy ogień poszły połówki kadłuba. Najpierw swoimi prymitywnymi narzędziami wydrążyłem linie w miejscu przejścia skrzydła w kadłub ( coś w rodzaju uszczelki widoczne na zdjęciach oryginału). Następnie zapuściłem to rozcięczonym czarnym revellem. Mam zamiar tak robić po każdej warstwie farby, żeby przypadkiem nie zgubić tych linii. Starałem się nie wydrążyć kanionu, żeby efekt końcowy był bardzo delikatny. Następnie, na połówkach wstępnie namalowałem linie oddzielające kolor niebieski od białego i zrobiłem szablony, które posłużą mi później do maskowania. Zrobiłem to na tym etapie, ponieważ najłatwiej w miarę symetrycznie wyznaczyć linie, jak jeszcze wszystko jest w częściach. Malując A319 w barwach BA, po wklejeniu skrzydła nieźle musiałem się namęczyć żeby przód i tył były w tej samej linii. Tak więc chciałem uniknąć zbędnego utrudniania sobie roboty. Kolejnym zabiegiem było pomalowanie wnętrza mysim szarym revellem 47, w celu nadania jakiegoś kontrastu środkowi kadłuba, z tego względu że mam w planie zrobić przeźroczyste oszklenie kabiny pilotów. w chwili obecnej kadłub już sklejony i czeka na szlifowanie/ew szpachlowanie. dominik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 19 Września 2009 Share Napisano 19 Września 2009 pierwszy wyszedł Tobie fajnie więc myślę, że zobaczymy tu kolejny dobry model pasażera, z chęcią poobserwuję Twoje zmagania z modelem Jednak w tym malowaniu nie widziałem złożonego modelu niestety nigdzie choćby u nas na forum Radoslaw Pietrys pokazał takiego w swoim wykonaniu KLIK Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b.aleksandrowicz Napisano 19 Września 2009 Share Napisano 19 Września 2009 Świetnie , świetnie. Dużo zdjęć i obszerne relacje proszę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 19 Września 2009 Autor Share Napisano 19 Września 2009 Dużo zdjęć i obszerne relacje proszę ;) ma być obszernie, to proszę bardzo. Dla mnie żaden problem kadłub po szpachlowaniu i wstępnym doszlifowaniu wygląda następująco [/url] Następnie zabrałem się za skrzydło i tu ku mojemu zdziwieniu okazało się, że wypraski nieco różnią się od tych w modelu British Airways. Mianowicie w wyżej wspomnianym modelu do usunięcia były jedynie 4 "cosie" przypominające mini mechanizmy opuszczania klap,a tutaj aż 10 jednak problemu nie stanowi to prawie żadnego. tutaj zdjęcie po usunięciu i zaszpachlowaniu nierówności. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Września 2009 Autor Share Napisano 21 Września 2009 Prace idą do przodu. Skrzydła wyrównałem, skleiłem, szpachlowałem i oszlifowałem, poszło bez komplikacji. kadłub zaczął wyglądać jak kadłub odtworzyłem linie podziału, następnie wpasowałem skrzydło. Ku mojemu zdziwieniu obie części pasują do siebie bardzo ładnie i szpachla jest potrzebna żeby leciutko zwęzić linie. na chwilę obecną całość wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b.aleksandrowicz Napisano 21 Września 2009 Share Napisano 21 Września 2009 Kadłub czymś malowany ? Jakiś ciemny mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Września 2009 Autor Share Napisano 21 Września 2009 Kadłub czymś malowany ? Jakiś ciemny mi się wydaje. tak, w kilku miejscach psiknąłem podkładem, żeby sprawdzić łączenie połówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Września 2009 Autor Share Napisano 21 Września 2009 Kolejny dzień minął i kolejne postępy w budowie są widoczne. Zacząłem od wklejenia szybki. Wpasowana była jako tako, ale bez szpachli się nie obeszło. Na początku szlifowałem papierem 280, do momentu, w którym przejście szyba-kadłub nie było wyczuwalne palcem. Następnie papier 600, 1000, 1500 i 2000, na koniec wypolerowałem pastą do zębów. Później zabrałem się za wklejanie anten, o jednej revell zapomniał i dorobiłem ją sam (najbliżej statecznika pionowego). Ponadto nakleiłem małe kawałki plastiku które stanowią jakieś wypukłości na górnej części kadłuba. Nie mam pojęcia co to jest i jak się nazywa, ale jest wyraźnie widoczne na zdj oryginału. Na koniec wszystko zostało pokryte podkładem. dzisiaj mam w planie jeszcze psiknąć winglety i końcówki mechanizmów opuszczania klap na czerwono, tak żeby jutro można było malować kadłub Jutro powoli zabieram się za silniki. Analizowałem fotografie i powiem szczerze że trochę nie wiem co robić... Mianowicie na kilku zdjęciach wloty są wyraźnie podzielone srebrnymi liniami. Są (tak mi się wydaje) podzielone na 3 równe części, jednak na żadnym zdjęciu nie mogłem się dopatrzyć czy takowa srebrna linia przebiega też na dole wlotu. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi rozwiązać ten problem. P.S. wlot powinienem pomalować na biało? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b.aleksandrowicz Napisano 21 Września 2009 Share Napisano 21 Września 2009 Wlot silnika maluję zawsze na "chamski" srebrny. Muszę przyznać , że elegancko połączyłeś szybę kokpitu z kadłubem. Nie porysowałeś przypadkiem szyby papierem ściernym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 21 Września 2009 Autor Share Napisano 21 Września 2009 Wlot silnika maluję zawsze na "chamski" srebrny. Muszę przyznać , że elegancko połączyłeś szybę kokpitu z kadłubem. Nie porysowałeś przypadkiem szyby papierem ściernym ? owszem, szybka zrobiła się biało matowa ale zmniejszając gradiację papieru, efekt ten się zmniejszał, a zastosowanie pasty do zębów która zawiera środki abrazyjne (zachowuje się jak pasta polerska) przywróciło względny połysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 ładnie się Tobie zamknął kadłub wraz z pięknie wpasowaną szybką i szybko prace idą do przodu Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Wydaje się, że gdyby chcieć być dokładnym to należałoby pomalować silnik: dekiel – Aluminium (czasami to jest nawet Polished Aluminium) pomiędzy deklem a wirnikiem – Magnesium wirnik – Gunmetal lub Exhaust tylna cześć silnika – Exhaust (ew. Titanium) cieniowany Burnt Metal albo na odwrót, tj. Burnt Metal i na to Exhaust Nazwy wzięte z metalizarów Model Master, a poniżej zdjęcia pierwsze pod światło a drugie ze światłem, żeby pokazać różnice w odcieniach. Osobiście, jednak do takich małych powierzchni użyłbym jedynie kolorów Silver i Steel np. Revella i dodając odrobinę czarnej lub brązowej uzyskując odpowiednie kolory, tym bardziej, że wszystkie te powierzchnie są mocno matowe. Przy okazji jeszcze jedna uwaga, farbki o tych samych nazwach ale różnych producentów, często nie mają nic wspólnego ze sobą, o ile aluminium i silver są do siebie podobne tak jak steele, to już gun metal, rust, burnt iron są czasami bardzo, bardzo różne od siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b.aleksandrowicz Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Farba farbie nie równa. Zrób tak jak mówisz , mieszaj farby w różnych proporcjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Farba farbie nie równa. I to dotyczy większości kolorów, może za wyjątkiem białego i czarnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 24 Września 2009 Autor Share Napisano 24 Września 2009 Kadłub w końcu otrzymał docelowy kolor Pierwszy raz w życiu użyłem farby akrylowej, była to pactra. Malowało się beznadziejnie, w ogóle nie kryło, robiły się zacieki i w niektórych miejscach pozalewało mi linie podziału, a jak rozcięczyłem za bardzo to farba zachowywała się jakbym malował wodą Tak więc nie prędko sięgnę po akryle, być może działo się tak dlatego że ukręciłem dyszę w aerografie i maluje takim nazwijmy to pistoletem natryskowym bądź aerografem jednofunkcyjnym revella. W każdym bądź razie, sięgnąłem po farbki revella i wszystko pięknie się pomalowało. Strasznie zalałem linię na stateczniku pionowym, cow idać na zdjęciu jednak, wydłubie to jakoś, bo i tak cały statecznik przykryty będzie kalką poniżej fotki jak wyszedł kadłub, aha wnęki podwozia pomalowałem jakimś szarym mixem revella bodajże 371 z 45? Nastepnie pomalowałem elementy podwozia aluminium 99 revella. Kolejny etap to silniki. Przede wszystkim miałem wątpliwości co do wirników. Mianowicie kołpak w silniku IAE jest stożkowaty, instrukcja nakazuje w tym silniku umieścić część o numerze 17, która ma kołpak bardziej zaokrąglony i bardziej pasuje mi do silnika CFM, a na zdjęciach A319 w barwach Austrian kołpak jest wyraźnie zaokrąglony. Także mniemam że jest to błąd w instrukcji, albo to ja jestem w błędzie Poniżej zdjęcia w pierwszej kolejności wirnik który wg instrukcji ma byc w silniku IAE V2500, ale pasuje mi do tego drugiego. Następne zdjęcie to wirnik który założę do silnika IAE, który wg instrukcji ma być w silniku CFM. Trzecia fotografia to silnik IAE V2500, a czwarta to CFM, w samolocie należącym do austrian. Jeśli się mylę to proszę informację. Z silników jeszcze tyle, że pomalowałem wnętrze dysz wylotowch antracytem 09 revella a wloty silników revellowskim 91. zapomniałem dodać wirniki były malowane najpierw 91, a później delikatnie czarnym i kołpak na błyszczący czarny. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 oglądam zdjęcia maszyn przewidzianych kalkomaniami, części modelu i faktycznie coś nie tak jest z kołpakami, dla mnie to wygląda jakby oba typy zostały wymieszane tzn. CFM jest zaokrąglony ale bez żadnych wgłębień, natomiast IAE jest stożkowy i powienien mieć wgłębienia u podstawy co widać chociażby na zdjęciu wklejonym przez Ciebie powyżej, tymczasem w modelu jest na odwrót zaokrąglony ma wgłębienia a stożkowy nie... niemniej w mojej opinii masz rację i powinieneś użyć stożkowego EDIT: jeszcze tak na szybko dwa fragmenty fotek ilustrujące powyższe, brytyjski G-DBCH i austriacki OE-LDG /fragmenty pochodzą ze zdjęć zamieszczonych na airliners.net/ Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 3 Października 2009 Autor Share Napisano 3 Października 2009 Witam po przerwie. Prace niestety drastycznie spowolniły z powodu rozpoczęcia roku akademickiego, tak więc działać mogę tylko w domu gdzie cały sprzęt Kadłub dostał niebieski kolorek Revell 52 odrobinę rozjaśniony białym 04. na próbce kolor prawie idealnie pokrywa się z kolorem kalek, jednak wszystko będzie jasne jak kalka oszklenia kabiny znajdzie się na swoim miejscu. wyszło to tak: silniki juz dostały biały, za tydzień będzie czerwony. wloty są jeszcze zamaskowane także nic nie mogę jeszcze pokazać. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 3 Października 2009 Share Napisano 3 Października 2009 bardzo ładnie wyszły zaokrąglenia niebieskiego, widać że się przyłożyłeś do maskowania, podoba mi się Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Października 2009 Share Napisano 4 Października 2009 świetne wykonanie Jak ty ten niebieski tak fajnie równiutko położyłeś? Czekam na dalszy postęp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 4 Października 2009 Autor Share Napisano 4 Października 2009 świetne wykonanie Jak ty ten niebieski tak fajnie równiutko położyłeś? Czekam na dalszy postęp. Równiutko w sensie powierzchni czy przejścia niebieski w biały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Października 2009 Share Napisano 5 Października 2009 W sensie takiego ładnego przejścia kolorów bez nie równości niebieskiego no i kształt taki równi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 5 Października 2009 Autor Share Napisano 5 Października 2009 Tak jak Jędrek napisał wszystko kwestia maskowania. Jak było w pierwszym poście naniosłem próbne linie, na ich podstawie zrobiłem szablony. Na biały już kadłub nakleiłem te szablony i odrysowałem linie. Następnie dociąłem taśmę na grubość ok 1mm i naklejałem wzdłuż tej linii i jest to najważniejsze miejsce, bo odcinające kolory. Efekty widać wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 8 Października 2009 Autor Share Napisano 8 Października 2009 Witam! dziś bawiłem się czerwnonym kolorkiem (revell 330) oto efekty: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Października 2009 Share Napisano 8 Października 2009 Te silniki są super. Świetnie wyglądają z tym czerwonym dodatkiem, A stateczniki na pewno na mat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mydlo Napisano 9 Października 2009 Autor Share Napisano 9 Października 2009 Te silniki są super. Świetnie wyglądają z tym czerwonym dodatkiem, A stateczniki na pewno na mat? na połysk, ale myślę że lakier zrobi robotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.