Skocz do zawartości

Kalkomania


Yakuza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem na forum lecz nie znalazłem odpowiedniego tematu, może źle szukałem więc ewentualnie proszę moderatora o poprawienie mnie

Ale do rzeczy szukałem w sieci informacji na temat drukowania kalkomanii w domu na drukarce Atramentowej.

Powaliły mnie różne typy papierów, drukarek, itd... Wszystko co znajdywałem na forach to byłe bardzo stare informacje, sprzed kilku lat.

Tak więc może już ktoś coś opanował i wie jak to zrobić.

Przeraziło mnie jedno zdanie na pewny forum iż tusz może się nie przyjąć na papierze :(

 

Jestem w tej dziedzinie laikiem stąd pytanie i porady

 

Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już coś na ten temat popełniłem:

viewtopic.php?f=40&t=23401&hilit=kalkomanie

Może coś z tego się przyda.

 

Mam jeszcze jedną uwagę do tego co już tam napisałem.

Jeśli do druku wykorzysta się papier typu "clear" to kolorki bardzo zależą od tego czym jest pomalowany model - po prostu kolor kamuflażu prześwituje przez kolory wydruku.

Można temu spróbować przeciwdziałać drukując na arkuszu typu "white". Jaki z tego będzie dokładnie efekt to nie powiem bo sam tak jeszcze nie robiłem. W tym przypadku trzeba jednak przyłożyć się do dokładnego wycięcia kalkomani tak aby nie pozostawić białych obwódek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Moje pierwsze doświadczenie

Wczoraj wydrukowałem swoje pierwsze kalki. Wzór dość skomplikowany.

Zawierał zdjęcia, grafikę malowaną i grafikę wektorową.

Drukowałem na drukarce laserowej HP CP1515 czyli chyba najtańszej kolorowej drukarce.

Drukowałem na papierze bezbarwnym i białym.

Efekty: