Jump to content

ppompka

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

Personal Information

  • Location
    Augustów

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Taniej niż HIPS wyjdą chyba plastikowe łyżki jednorazowe, są idealne do testów
  2. Powietrze ucieka między capem a obudową, dysza jest dociśnięta do korpusu bo nie bąbelkuje. Po uszczelnieniu wałeczkiem z taśmy teflonowej w miejscu gdzie pokazałeś tą czarną uszczelkę na Capie powietrze nie ucieka i maluje się bezproblemowo. Zastanawiam się czy biała uszczelka dyszy się po paru wkręceniach nie wygniecie o te kilka dziesiątych mm. Wtedy Cap da się wkręcić odrobinę bardziej i problem zniknie, prawdopodobny scenariusz?
  3. Czyli myślicie że nie warto reklamować tylko dołożyć sobie uszczelkę, ew. dorobić ją np. z taśmy teflonowej?
  4. Białe uszczelnienie jest razem z dyszą, poza tym w samym air Capie nie ma żadnej uszczelki i chyba nie powinno być wg tego schematu.
  5. Co do pierwszego to nie o to miejsce mi chodzi, fakt, źle napisałem. Mowa o miejscu z dyszą, końcówka w której jest miejsce na dyszę (kapturek, osłonka iglicy, tak to też nazywają).
  6. Cześć, dzisiaj dostałem aerograf wspominany w temacie i mam z nim 2 problemy: 1. W jednym miejscu pomiędzy końcówką a korpusem ucieka mi powietrze, jest to całkiem wyczuwalny przedmuch, skręcone jest wszystko równo i mocno, nie ma wyczuwalnych luzów a mimo to problem jest. 2. Po puszczeniu spustu od powietrza czasami nie odbija on i powietrze podaje dalej. Jakby zacinał się na jakiejś nierówności wewnątrz czy krawędzi. Czy to ja coś robię źle że tak działa czy to jakieś wady fabryczne i reklamować? Proszę o podpowiedź.
  7. Na sprzedaż MiG-29 od Kora Models. Model w komplecie z kalkami do polskiego malowania i stencilami, paczką elementów żywicznych (fotel, dysze, pylony, koła, część podwieszeń) oraz maskami do malowania. Wszystkie wypraski oryginalnie zapakowane, pudełko otwarte jedynie do zdjęć. Forma wysyłki do uzgodnienia. Cena 200 zł (ew. trochę można ponegocjować)
  8. To forum modelarskie, robimy modele, więc nietrudno się domyślić że używam farb do malowania. Rozumiem że Twoje zdanie to stosowanie tylko i wyłącznie dedykowanego rozcieńczalnika, dzięki za opinię. Ale jeżeli ktoś ma inne doświadczenie to chętnie się dowiem czego jeszcze używał jeżeli któryś ze stosowanych przez modelarzy rozcieńczalników się do tych farb nadają.
  9. Nie jest nowością że nie ma konieczności stosowania tylko i wyłącznie stosowania dedykowanych rozcieńczalników do farb. Przykładem są farby Tamki z rozcieńczalnikami Mr. Hobby. Więc i może ktoś na te farby ma ciekawy patent.
  10. Cześć, mam pewną zagwozdkę z farbami Vallejo w kolorach metalicznych ( konkretnie mam tylko te: stal, aluminium, silver, gunmetal). Jak je rozcieńczać? Próbowałem Color Thinnerem - zrobił się budyń i zważyła się, co było raczej do przewidzenia że to ze sobą nie zagra. Próbowałem izopropanolem i tu jest ciekawa sytuacja, leję tego IPA jak głupi, a farba dalej jest gęsta i robią się prawie czarne smugi na powierzchni mieszanej farby. Woda rozcieńcza je całkiem dobrze, ale mam wrażenie że pigment zaraz opada na dno i farbę trzeba przemieszać, w aerografie ciężko będzie mieszać je non stop. Rozcieńczanie alkoholem etylowym też daje dziwny efekt smug na powierzchni farby, nie da się jej wymieszać na jednolity kolor. Wiem że Vallejo to nie najwyższa półka, a tym bardziej w kolorach metalicznych jest dużo lepszej chemii, ale może ktoś ma jakieś doświadczenia?
  11. Te napisy eksploatacyjne wyglądają trochę jak z większej skali, potwornie rzucają się w oczy.
  12. Jeżeli bez stożka kadłub się zejdzie na gładko to można go spróbować podszlifować. Jak i bez stożka zostaną szpary to szpachla
  13. Ja polecałbym zmienić model i nie mówię tego złośliwie. 1:48 to już całkiem poważna i zdetalizowana skala, zdecydowanie bardziej niż 1:72. Na pierwszy model może okazać się po prostu za trudny, a lepiej uczyć się na czymś tańszym a potem, mając warsztat i wiedząc czego ew. przy pracach brakuje, brać się za większe modele. Skopanie czegoś w tanim modelu mniej boli, a jednocześnie jest dużo rzeczy gdzie można naprawde nauczyć się jak co spasować, co poprawić przy producencie. Wiem po sobie Co do zakupów, nie ma żadnego dużego pędzla, a duży model pomalowany małymi pędzlami będzie wyglądać po prostu źle. Nie ma lakierów, brakuje podkładu, Dysza robiona jednym metalizerem też będzie wyglądać słabo. Coś do wash'a, czy coś gotowego lub samoróbka z farb olejnych to dowolnie. Nie wiem co masz z narzędzi ale przydają się pęsety różnego rodzaju, pilniki, szczypce do odcinania ramek, skalpel. Taśmy maskujące, ew. maskol do drobnych detali. Klej CA do przyklejania drobnicy. Jak już zaczniesz kleić to okaże się ile jeszcze rzeczy by się przydało, więc lepiej sobie zostawić trochę budżetu w zapasie na to co będzie potrzebne w trakcie lub na przyszły model.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.