Jump to content

sokolus

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Piła/Szczecin
  1. Pierwsze listwy otworami do montażu paneli:
  2. Mało miałem czasu w tym tygodniu, sporo siedziałem nad poszukiwaniem materiałów fotograficznych, resztę przeznaczyłem na cięcie kolejnych partii kadłuba: - usunąłem fabryczny panel z elektroniką po prawej stronie kadłuba - wyciąłem panele pod anteną VHF FM, APU, oraz przyłączami technicznymi powietrza i hydrauliki w części ogonowej, - rozłączyłem prawą połowę kadłuba na dwie części - po wycięciu paneli była tak wiotka, że i tak by się sama urawała. Aktualny stan prac:
  3. Dzięki Marcin, faktycznie ten fabryczny panel zniknie niedługo, podobnie pancerny HUD. Aktualnie kroję spód samolotu, i tu pojawiają się problemy, gdyż w materiałach nie mogę znaleść wystarczającej ilości zdjęć luków pod antenami VHF FM/AM oraz z APU. Próbowałem też zdobyć opracowanie Jake'a Melampy'ego Modern Hog Guide ale niestety bezskutecznie. Dysponuje ktoś z kolegów tym opracowaniem i byłby w stanie wspomóc zdjęciami ? Albo posiada w swoich zasobach zdjęcia otwartych paneli w A-10 (linki do takich zdjęć również byłyby mile widziane).
  4. Widoczne gołym okiem różnice pomiędzy wersją A a C to: - zmodyfikowany kokpit - wersja C posiada dwa MFCD, zmieniony układ instrumentów, dodany UFC, system HOTAS, jednym słowem więcej elektroniki, - okrągła, płaska antena systemu EGI za kabiną pilota, - zmieniony kształt z prostej na skośny anteny VHF/FM (dolna pod wylotem z APU, choć tu w zależności od producenta anteny A-10C mógł posiadać antenę prostą), - dodane anteny systemu LASTE - po dwie na statecznikach pionowych, dwie pod statecznikiem poziomym, - dodana antena systemu AN/ARC-210 BLOS za anteną EGI (w kształcie litery T), - doadane sensory systemu ostrzegania przed odpaloną rakietą AN/AAR-47, po jednym na końcówkach skrzydeł, dwa patrzące w tył i w dół na ogonie, - dodane światła do lotów w formacji (w formie pasków na końcówkach skrzydeł, statecznikach pionowych, bokach kadłuba, w kształcie litery V na grzbiecie oraz po dwa paski pod i nad częścią ogonową), To chyba tyle, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Edit: Druga strona kadłuba bez kilku paneli: PS: Zastanawiam się jak tu upakować zestaw HOTAS do kokpitu... ;)
  5. Jedyny dodatek jaki posiadam to silniki i blaszki kokpitu (nieprzydatne w wersji C). Innych kupować nie planuje, chcę go waloryzować własnymi siłami.
  6. Docelowo ma to wyglądać mniej więcej tak: Nad działkiem się zastanawiam, może będzie w formie wyciągniętej na wózku obok samolotu.
  7. Zgadza się, malowanie będzie szaro szare typowe dla A-10C, wybiorę tylko odpowiedni okres dla 81-0992, bo można spotkac zdjęcia jego powłoki w stanie dość mocno zużytym (skłaniam się ku temu) lub prawie fabrycznym.
  8. @Solo - postaram się to zmienić, imgur poleciał po kompresji jak szalony. @rizzi inspirację czerpię m. in. z takich zdjęć:
  9. Pozbyłem się kolejnych paneli z lewej strony kadłuba:
  10. Witam! Zaczynam relację ze składania samolotu, który leży dość długo leży u mnie na półce i czeka na to abym poświęcił mu trochę czasu. W skrócie plan jest taki: - Chcę wykonać wersję C, - Samolot ma być pootwierany na ile będę potrafił i na ile starczy mi sił, - Będę wzorował się na egzemplarzu nr 81-0992, który do niedawna służył w niemieckiej bazie w Spangdahlem, - Reszta wyjdzie w praniu, Ze względu na ograniczony czas relacja może być długa, choć mam nadzieję, że kompletna. Dlaczego A-10C ? Bo już od dwóch lat latam wirtualnie takim modelem w symulatorze DCS: A-10C razem z moją Eskadrą, i bardzo lubię ten samolot Zapraszam do aktywnego udziału w dyskusji oraz do konstruktywnej krytyki! Na początku wycinam luki w kadłubie: i kalki:
  11. kornik teorie washa znam, sprzet odpowiedni tez lezy brakuje mi troche odwagi i doswiadczenia. Moze dzis sproboje gdzies na brzuchu samolotu i zobacze co z tego wychodzi. Jedno pytanie - mam terpentyne balsamiczna - da sie tego uzywac do washa czy lepiej poszukac czegos innego ?
  12. Wash hmm... nigdy tego nie robilem i wole nie trenowac na tym modelu. Moze kiedys wroce to tematu z lepszym warsztatem. Owiewka zastawowa, przeszlifowana bo miala straszny szew.
  13. Tak, model psikany aero - malowanie tego Su jest dosyc charakterystyczne, i wszystkie plamy kamuflazu malowalem od szablonow.
  14. Witam! Mam na imię Paweł, forum przegladam regularnie w wolnych chwilach kleje dla czystej przyjemnosci. Malo pisze - wole kleic oraz czytac/ogladac to co robia koledzy. Ostatnio sporo czasu zajmowaly mi kartonowki, jesli ktos sledzi fora kartonowe sa tam moje modele, m.in. Szyłka i Star 266. Model ktory tu prezentuje skleilem z dwoch powodow. Po pierwsze to piekny samolot, a po drugie mialem okazje podziwiac go osobiscie podczas jednej z edycji RAS. Jest to standardowy zestaw Academy z dodatkowymi kalkami Begemota oraz polskimi oznaczeniami specjalnie dla tego samolotu firmy S-PRO. Powiem tak, ze ronica pomiedzy kalkami to niebo a Ziemia na korzysc Begemota. Kalki S-PRO sa sztywne niczym pal azji, i nawet hektolitry Mr. Mark Softera nie chcialy pomoc. Malo tego, w czasie wysychania zaczynaly odchodzic, i sporo bylo z nimi walki. Model malowany akrylami Pactry, kolory mieszane na oko, calosc psikniete sido. Washa nie robilem - Bialoruski Su wygladal jak z fabryki wiec i model moze taki byc. Zdjecia robione z lampa i przy sztucznym swietle uwypuklily to czego nie widac normalnie m.in. kalki z napisami eksploatacyjnymi ktore dosyc bija po oczach - lepsze strzele w sobote jak bede za dnia w domu. Z efektow jestem nawet zadowolony. To tyle zapraszam do galerii, z checia odpowiem na wszystkie pytania : Na poczatek oryginal: Oraz model:
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.