Jump to content

Archelaos

Members
  • Content Count

    229
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Toruń
  • Interests
    archeologia/starożytność
  1. Bardzo fajna impreza, dużo modeli (IMHO o jeden krąg stołów za mało). Naprawdę warto było przyjechać. Jedna tylko uwaga - zakończenie ciągnące się 3 godziny to nie jest dobry pomysł. Jak mam przekonać ludzi z którymi przyjechałem, żebyśmy czekali tyle czasu, jeśli oni nic nie dostali? Tym bardziej, że przed nami 4-5 godzin jazdy, może nawet więcej. Nie wiem, jak to zrobić, ale zakończenie nie powinno być dłuższe niż godzina, nawet jeśli oznaczałoby to, że tylko tylko nagrody specjalne będą wyczytywane. Wiem, że dostałem wyróżnienie w figurkach i pojazdach I wojennych 1:72, ale dzięki
  2. Po krótkiej przerwie wracam do zabawy. Ten wóz z placu Kruppa oglądałem i zastanawiałem się nad nim już wcześniej, ale stwierdziłem, że nie, bo wiele nie da się z nim malarskiego zrobić (ani się go nie poobija, ani nie zdekompletuje ekranów itd.). Ok, więc załóżmy, że nie będzie km, będzie beczkowy wydech i zimmerit.
  3. Niestety jest to niewykonalne. Trzeba było od razu to napisać (o zdalnym MG) - właz kierowcy można zaliczyć do wersji późnej MID, ale obrotowy MG już NIE, co pociąga za sobą wydech późny, 5 uchwytów na dachu i całą resztę wraz ze skrzynką którą ściąłeś. Sam otwór pod obrotowy MG zaczęto stosować dość wcześnie bo już od maja - czerwca 1944 roku. Wtedy otwór zakryty był zaślepką mocowaną za pomocą 6-ciu śrub. Samo zamocowanie MG wymagło przegrupowania w lukach ładunkowych. Zaczęto go montować dopiero jesienią 1944 roku. I co dalej - najpierw ustal datę produkcji , a potem dopiero tni
  4. Dzięki za fotki, przydadzą się! Co to jest ten czarny element za mocowaniem km - jakiś wentylator? Od góry nie ma po tym śladu. Czy może to jakiś współczesny czujnik?
  5. Tak się nie da. Na tym etapie Masz części do pojazdu późnego, a w jednym miejscu nawet wersję wczesną*. Czas podjąć decyzję - data produkcji - od niej zależy między innymi - na tylnym pancerzu we wcześniejszych wersjach 'skrzyneczka' ze skośnymi ściankami część w modelu H-42 teraz Masz H-41 Do zmiany jeśli to ma być MID - rączka do unoszenia klapy nad silnikowej tylko jedna - trzeba usunąć tę mocowaną skośnie (A-47), - o mocowaniach dla dźwigu - pamiętasz ? - MID tylko trzy sztuki. Dodać koniecznie- stosowana od wersji MID, - trzeba dodać* - rynienka odwadniająca na dachu kierowcy
  6. Korzystając z wolnego czasu zabrałem się za klejenie. Staram się na razie montować elementy pasujące do wcześniejszej i późniejszej wersji. Szukałem po internecie fotek z wnętrza stuga IV, ale poszło mi marnie, tym bardziej, że sporo tematów na forach umarło z winy photobucketa. A mówili, że jak się coś raz wrzuci do sieci to już w niej zostanie Można się częściowo oprzeć się na fotkach Stuga III, ale podłoga i boki się mocno różniły. Np. nie mam pojęcia jak wyglądała instalacja zdalnego km-u od wewnątrz kadłuba. Wszystko na razie w masie podzespołów - osłona jarzma też
  7. Chyba sobie poradzę, w końcu rzeźbię figurki od podstaw Zresztą czy ja mówię, że nie zamierzam najpierw poćwiczyć na złomie? A o backupie napisałem, bo nie wiem, czy po testach nie stwierdzę, że mogę się nie wyrobić w terminie, a nie dlatego, że obawiam się, czy dam sobie radę. No, a swoją drogą, wreszcie mam nieco czasu na klejenie więc jutro pierwsze fotki.
  8. Ok, rozumiem. Nigdy nie robiłem, ale mogę spróbować. W zasadzie dlaczego nie. Choć późniejszy (taki bardziej "z pudła") wóz jako backup też by się przydał
  9. O, nie zauważyłem tych zaczepów, myślałem, że dach na ramce P jest taki sam w obu wersjach Ale ich przerobienie to nie problem jakby co. Późna jesień jest ok, choć na wozie wcześniejszym (tzn takim co trochę powojował do tej jesieni) można by bardziej poszaleć malarsko Jeśli przeróbki byłyby małe, to chętnie spróbuję.
  10. Napisałem do niego PW, mam nadzieje, że odpowie. Jutro wrzucę pierwsze fotki, choć na razie staram się robić to, co nie zależy bardzo od wersji, czyli główną bryłę. Planuje wzbogacić wnętrze przedziału bojowego, bo Dragon dał górną płytę zrobioną w taki sposób, ze można ją zrobić wkładaną.
  11. Klasa 2 - Pojazdy wojskowe Kategoria Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Kategoria Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Witajcie! Postanowiłem dołączyć do zabawy z nietypowym dla mnie tematem, czyli niemiecką pancerką. Wolę coś bardziej egzotycznego (AMX13 czeka, ale planowane malowanie nie pasowało do nijak do konkursu ) Wybrałem więc klasyka, czyli Stuga IV z Dragona w wersji Late. Trochę się obawiam, bo wiem, że pojazd ten ma sporo fanów, ale mam nadzieję, że zdecydują się wesprzeć mnie w czasie budowy, a nie po tym, kiedy wszystko będzie już pom
  12. Dzięki! Jeszcze jeden update warsztatu pewnie będzie, jak już wszystko wkleję na miejsce, bo paru drobiazgów brakuje. A potem porządne zdjęcia i galeria
  13. No nie, 25zl to nie są wielkie pieniądze, więc chyba ją sobie zamówię. Właśnie sprawdziłem ceny i mój komentarz okazał się trochę przestarzały (kiedy ostatnio sprawdzałem książki ospreya (kilka lat temu) to kosztowały bardziej w okolicach 15-20 funtów za tomik)
  14. Cieszę się, że się podoba! Zrobienie porządnego morza było jednym z celów pracy przy tym modelu, więc skoro wychodzi przekonująco to znaczy, że zadanie wykonane Niestety, nie mam tej książki, spiton, widziałem tylko jakieś fragmenty w internecie. Nie kupowałem, bo sam model i tak kosztował sporo w porównaniu do rozmiaru (swoją drogą, to okręty są stosunkowo drogie - Flyhawki przynajmniej mają blachy i super detal, ale taki np Renown tamki za dwie stówy bez jakichkolwiek dodatków...) Ktoś wie jak się skontaktować z adminem ModelWarships.com? Chciałem sobie założyć konto, ale nie przy
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.