Jump to content

Marcon

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    KPM
  • Interests
    modelarstwo, rekonstrukcje, eksploracja
  • Occupation
    inz. elektronik
  1. Piotrze, to nie jest antena dookólna. Wówczas miałaby chrakterystyke toroidalna i siałaby dookoła info gdzie jest puszka z pigułami. Oprócz tego impulsowy nadajnik jest na magnetronie i ma całkiem sporą moc. To naprowadzana na max sygnału antena paraboliczna zainstalowana w osłonie dielektrycznej
  2. Przy montażu pamiętaj, żeby wyrównać rakiety na prowadnicach. Proponuję jednak aby Autor przyjrzał się osłonie wylotu spalin w oryginale. Niestety tutaj trumpek się nie popisał. Pozdrawiam
  3. No cóż, nie miałem z tą farbą problemów pod warunkiem jej odpowiedniego przygotowania. Podałem swój przelicznik ze względu na fakt, że akurat te barwy akurat w mojej ocenie (ocena subiektywna) dobrze odwzorowują barwy normatywne. Proponuje, aby Kolega dostosował to porównanie do swojego preferowanego rodzaju farb. Mam nadzieję, że nie będzie to zbyt trudne, szczególnie w aspekcie koloru czarnego Pozdrawiam Do autora modelu: To wynika z barwy kamuflażu po prawej stronie. Sorki za tego Humbroll'a ale lepszego porównania nie znalazłem. szczególnie ciekawe jest to, że kolory H86 i H160 idealnie wpasowują się w kamo niemieckie WWII Kolory u Ciebie są wg. mnie super. Rozmieszczenie plam również. tym bardziej, że jest ono również znormalizowane
  4. Wyrzutnia 2P25 na zdjęciu, to wyrzutnia z Elbląga. Zgodnie ze standardami w MON, malowanie jest trójkolorowe. Ponieważ dobierałem wg emalii Humbrola wg standardów do roku 2011, podam ten przelicznik: czarny: Humbrol H33, brązowy H160, zielony H86 - wszystko głęboki mat. Jedynym detalem innego koloru jest osłona radiolinii 1S61 (to tak okrągła puszka na prawym błotniku) i powinna być półmatowa biała. Dlatego biała i niemalowana, żeby zapewnić przeźroczystość dla fali elektromagnetycznej. Pamiętajcie, że rakiety 9M3 mają kolor zielony, ale błyszczący (może być półmatowe). Te które są załadowane są gabarytami masowymi Ostatnia informacja, obić nie powinno być. Używana do malowania farba poliuretanowa jest dosyć odporna na ścieranie
  5. Takich kilka spostrzeżeń: 1. Skąd wziąłeś pomysł na te "trochę kabli"? 2. Radiostacja jest źle ustawiona - powinieneś ją dokleić do stropu przedziału kierowania, a nie do skrzyni przekładniowej. 3. Szkoda, że nie dałeś pasów klinowych na silniku - fajnie wyglądają przy otwrtej pokrywie z wentylatorami. 4. Dziwi mnie pomysł pomalowania podłogi w "przedziale pod wieżą - której nie ma Bpz.IV" minią i jednoczesne pokrycie dna wanny farbą biała. Bardzo natomiast podoba mi się pomysł wykonania wnętrza - tak trzymać
  6. Żaden problem - kto pyta nie błądzi . A jak uzbrojenie tego samolotu - chodzi mi o działka, zamki bombowe, rakietnica, celownik Planuję tylko atrapy uzbrojenia lufowego. Mam problem ze zdobyciem zbiorników. Zamki wyglądają nieźle i są funkcjonalne.
  7. Czekamy na odpowiedź o Genesis Warbirds Museum w Rochester w Stanie New Jork. W dalszym ciągu czekam na odpowiedź z Archiwum Sił Powietrznych. Jak sie czegoś dowiem napewno o tym napiszę. Grzegorz5710, jeszcze raz wielkie dzięki
  8. Proszę Państwa pojawiły się nowe ustalenia. Postęp prac jest również zaawansowany. Zapraszam do: http://forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883&p=55175#p55175 Grzegorz 5710, Andzin dziękuję za wskazówki
  9. Pozwolę sobie przyłączyć się do ochów i achów w sprawie pasów. Naprawdę super wyszły. Brawo.
  10. Szanowni dyskutanci udostępnię informacje dotyczące historii tego samolotu niezwłocznie jak otrzymam informację z Archiwum Sił Powietrznych. Na chwilę obecną wiem dokładnie tyle ile jest napisane w postach powyżej. A.p. pokrywa siłowników na górnej części prawego płata ma identyczny numer: Dodam, że tabliczka w poprzednich moich postach jest zamontowana w lewej komorze podwozia w przedniej sekcji kadłuba. Dla pewności postaram się dotrzeć do tabliczki pod sterem kierunku tak szybko jak to będzie możliwe. Sam jestem ciekaw co tam znajdę. Oczywiście numer 107 będzie utrzymany w dalszym ciągu
  11. Nasz grudziądzki LiM-1 będzie miał malutkie klony
  12. Bardzo dobrze wykonany model. Sam go b. dawno temu popełniłem (też z kompletnym wnętrzem
  13. Wojtas, uwierz żeby kupę roboty trzeba było wykonać, żeby go zdjąć z postumentu i bez szkód przywieźć do Firmy. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będę mógł liczyć na Twoją recenzję tej rewitalizacji Rewitalizacja będzie oczywiście w Wojskowych Zakładach Uzbrojenia S.A. Jej celem jest przywrócenie przede wszystkim walorów wizualnych dla tego samolotu. Chcemy żeby przez następne lata wyglądał dokładnie tak jak w czasie swojej służby. Celowo nie używam pojęcia remont bo nikt już chyba nie jest w stanie przywrócić własności lotnych tej "107". Liczymy również na współpracę z innymi instytucjami. Dodam, że znany modelarzom Pan Filip Jereczek - "ModellMaker" zaoferował maski do malowania szachownic, numerów taktycznych i napisów eksploatacyjnych. Super sprawa - samolot będzie miał ORYGINALNE bo zgodne z dokumentacją remontową napisy eksploatacyjne !! Od siebie powiem, że czekam z utęsknieniem na replikę LiM'a-1 standardów Tamiy'i .... Kalki już wiem skąd wziąć Samolot znajdzie swoje miejsce przy Rondzie Lotników w Grudziądzu w miejscu gdzie w 1925 powstała Oficerska Szkoła Lotnicza przeniesiona następnie w 1927 roku do Dęblina. Dodam, że w tych obiektach mieszczą się obecnie Wojskowe Zakłady Uzbrojenia S.A. Miejsce jest już monitorowane kamerami Tak jak już napisałem wcześniej na bieżąco będę informował o postępie prac na forum Koszalińskiego Plutonu Modelarskiego: http://forum.asg.koszalin.pl/sokol/forum.asg.koszalin.pl/viewtopic.php?f=15&t=4883 Postaram się jednak na tym forum informować o ważniejszych etapach prac.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.