Jump to content

klobukos

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Personal Information

  • Location
    Płock
  • Interests
    codziennie inne :)
  • Occupation
    IT
  1. klobukos

    Aerograf

    Posiadam aero tzw pseudo Ivatę - marki Fachowiec z dyszą 0,3. Mam problem z jego (niedokładnym?) czyszczeniem Używałem go już kilkanaście razy. Maluję akrylami, sido oraz surfacerem. Zawsze po malowaniu kilkukrotnie płuczę go zmywaczem wamodu. Ostatnio miałem problemy z jego zasychaniem, więc po każdym malowaniu wyciągam iglicę i ją również czyszczę - na niej zasycha farba. Dziś zapchał się myślałem totalnie. Okazało się, że zasycha farba w kanale pomiędzy zbiorniczkiem na farbę a dyszą - i w zasadzie nie wiem dlaczego. Farbka w zbiorniczku nie stoi dłużej niż 10 minut, co kilka minut malowania zatykam dyszę i mieszam farbę 'cofając powietrze'. Do akryli zawsze dodaję retarder, do surfacera nie (leveling thinner już go posiada). Dlaczego tak się dzieje i jak tego uniknąć?
  2. A jak z ''cichością'' tego sprzętu? Również posiadam kompresor z w/w linku. Śmiem twierdzić, że głośniejszy jest świst powietrza z aerografu niż kompresor podczas pracy - także jak dla mnie (mieszkam w bloku) jest cichy. Na pewno będziesz zadowolony
  3. Może się nie znam... Skoro na ziemi są resztki śniegu (odwilż?), to czy na dachu też takowego nie powinno być? W końcu domek nie posiada komina, a centralnym wtedy jeszcze nie ogrzewali Poza tym model jak i dioramka bardzo mi się podoba
  4. Jeszcze tylko delikatna poprawka łączenia przedniej płyty z wanną, i model będzie gotowy do malowania
  5. Żeby nie było że nic nie robię Puki co wszystkie elementy zostały wycięte, wyszlifowane. Większość została już sklejona. Na zdjęciu KM źle przyklejony - już poprawiłem, instrukcja Dragona pozostawia wiele do życzenia. Kolejne fotki będę robił w dzień, będą lepszej jakości... Jedna modyfikacja względem dragonowskiej bazy - nawierciłem przednie lampy. Teraz czas na łatanie kilku nierówności i chemia idzie w ruch
  6. Modelarstwa 'liznąłem' jeszcze jako 10-latek, popełniając kilka modeli. Zmontowanie każdego zajmowało mi średnio godzinę. Elementy wyrywane z ramek, łączone CA, oczywiście zero szlifowania, malowania itp. Minęło prawie 20 lat, coś mnie znowu tknęło. Tym razem do tematu podszedłem trochę bardziej odpowiedzialnie. Wybór padł na prosty model - Spitfire V w skali 1:72 od Revella. Długo zeszło z budową, bo i wydatki poniosłem niemałe - narzędzia, chemia, kompresor - kwota czterocyfrowa chyba nie będzie przesadą. Wracając do modelu. Miał mi posłużyć do nauki... wszystkiego. Pierwszy raz wycinałem elementy, szlifowałem je, po sklejeniu szpachlowałem, odtłuszczałem. Surfacer, kolor bazowy, kamo, sido, kalki, sido, pierwsze operowanie aero, zabawa pędzlami, itp itd. Nie wszystko wyszło pięknie, ale z modelu jestem w zasadzie zadowolony - podczas jego wykonywania trochę się nauczyłem. Kolejne mam nadzieję będą coraz lepsze Tutaj słabo aktualizowana relacja: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=29375
  7. Po popełnieniu pierwszego modelu - Spitfire - czas iść naprzód, czyli w pancerkę. Tym razem wybór padł na Challengera 2 KFOR od Dragona, w skali 1:72. Model będzie sklejany prosto z pudła, bez żadnych blaszek - na nie przyjdzie jeszcze czas w kolejnych modelach. Zainteresowanych lojalnie uprzedzam - będzie to dopiero mój drugi model, a pierwszy z zastosowaniem technik brudzących Wątek postaram się aktualizować wraz z postępem prac
  8. Tak, to mój pierwszy model. No chyba, że liczyć 3 modele sklejone 15 lat temu (cyjanoakryl, zero malowania, szlifowania, modele kończone zazwyczaj w 2 godziny itp) Na kolejnym modelu (Dragon Challenger II KFOR 1:72) prócz dalszej nauki chcę zacząć wchodzić w washe, pigmenty, brudzenie itp. Co z tego będzie - wyjdzie w praniu
  9. Witam po dłuższej przerwie Model został skończony. Na wstępie kilka słów wyjaśnień. Relacji nie uzupełniałem, ponieważ jest to mój pierwszy model - więc raczej nikt się na mnie nie będzie wzorował. Jako, że jest to mój pierwszy model, popełniłem sporo błędów, których jestem świadom: - kilka elementów (śmigło, działa, koła itp) zostało pomalowanych pędzlem - niezbyt pięknie. Po tym zakupiłem aero z kompresorem, ale w/w elementów już nie poprawiałem - szpachla w niektórych miejscach (np pomiędzy śmigłem a owiewką) została niedokładnie przyszlifowana co wygląda paskudnie. Na przyszłość muszę robić to dokładniej, mgiełka surfacera pokarze niedociągnięcia - malowanie owiewki. Tu jedyny błąd, którego rozwiązania nie znam. Owiewki nie matowiłem. Bezpośrednio na odtłuszczoną owiewkę pędzelkiem nanosiłem farbę - wygląda to katastroficznie - farbka się na owiewce mazała i słabo trzymała. Na przyszłość delikatnie zmatowić owiewkę? Czy może psiknąć ją sido przed malowaniem? - miejsce natarcia skrzydeł. Malowanie 'żółte'. Mój głupi błąd początkującego. Najzwyczajniej w świecie o tym zapomniałem. No nic, model treningowy, więc tragedii wielkiej nie ma - kilka zacieków jednej z farb na kamuflażu - efekty nauki obsługi aero bezpośrednio na modelu - ostatni błąd (z tego co zauważyłem). Lakier (sidolux). Jest idealny do zabezpieczania farby, natomiast model powinien zostać na koniec potraktowany satyną. W ciągu ostatnich 3 miesięcy wydałem na sprzęt i chemię grubo ponad 500 zł, po prostu nie wszystko zdążyłem kupić. Mimo wszystko z wykonanego modelu jestem zadowolony, sporo mnie nauczył. Kolejne podejście w pancerce 1:72, z stopniowym wdrażaniem brudzeń. Ten model nie miał być piękny - miał mnie nauczyć 'z czym to się je'. I Chyba to się udało
  10. Odpowiem ci inaczej. Jeśli nie przeraża cię wydatek 450 zł na w miarę porządne aero z kompresorem, nawet się nie zastanawiaj. Jestem początkującym modelarzem, już przy pierwszym modelu wpadałem w irytację przy malowaniu pędzlem większych powierzchni, więc szybko zainwestowałem w sprzęt. I nie żałuję, kultura pracy całkiem inna Surfacer nie wżera się w plastik. Natomiast lejąc go z puszki w sprayu, łatwo możesz zalać detale - tu nie masz kontroli strumienia tak jak w aero. I wtedy czeka cię szlifowanie/rycie
  11. Kilka dni temu zakupiłem aero + kompresorek, także dziś pierwszy raz miałem ten sprzęt w rękach. W związku z tym mam 3 pytania 1. Surfacer 1200 + Mr Color leveling thinner. Jaki stosunek? Każdy pisze, że na oko, tak też zrobiłem - wymieszałem mniej więcej 1:1, i było jak na mój gust idealnie - ładnie kryło przy 2 barach, nie pluło pajęczyną. Czy mieszanka mimo wszystko nie powinna być bardziej rozrzedzona, np 1:2 czy 1:3 na korzyść thinnera? 2. Za chwilę zabieram się za pierwsze malowanie, puki co dysponuję tylko pactrami. Czy obowiązkowo trzeba do nich stosować opóźniacz? Samo rozcieńczenie z wódką nie wystarczy? Jeśli muszę coś zakupić, to jaki opóźniacz, który nada się zarówno do pactry i vallejo? Mr hobby - retarder mild? 3. Czym myć aero? W sensie co wlać, żeby przepłukać dyszę, czy to po akrylach, surfacerze,lub sido? Thinner? Czy może być np rozcieńczalnik wamodu do farb olejnych (akurat to mam pod ręką i jest nie drogie)?
  12. klobukos

    Aerograf

    Mój błąd, 9mm = 3/8" - ale wróćmy do tematu...
  13. klobukos

    Aerograf

    Potrzebuję jeszcze jednej rady. Zakupiłem aero Fachowiec 0,3mm. Nie mam suwmiarki pod ręką, mierząc linijką gwint na wąż doprowadzający powietrze wychodzi ok 9mm, czyli 3/8". Z kolei kompresor, który planuję zakupić (AS186) w opisie ma podane "Złącze: G 1/8'' BSP (rzeczywisty wymiar: 3/8''; 9,7 [mm])" Jaki wąż mam w końcu zakupić? Z tego co widzę można dostać węże 1/4 z obu stron, 1/8 z obu stron, oraz 1/4-1/8. Nigdzie 3/8". #Edit: Poprawcie mnie jeśli się mylę. wszędzie na aukcjach czy w sklepach gdzie podają średnicę np 1/8" chodzi o BSP - czyli standard brytyjski, który na nasze oznacza np G 1/8"bsp = 3/8" = 9,5mm. I zapewne wąż z oboma takimi końcówkami powinienem zakupić
  14. Dzia za info i interwencję. Temat do zamknięcia
  15. Witam. Chyba na forum mamy jakiś problem z wysyłaniem linków aktywacyjnych po rejestracji. Kolega zarejestrował się wczoraj, do tej pory nie dostał maila z linkiem. Czy to może być wina tego, że skrzynkę ma na gmailu? Nie wiem czy maile są rozsyłane automatycznie, czy też ręcznie przez administrację... Rejestracja z maila kamil.z**********@gmail.com - w razie czego na pw podeślę kompletny mail
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.