Jump to content

abtb

Members
  • Posts

    2,967
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    96

abtb last won the day on October 17

abtb had the most liked content!

Reputation

2,051 Excellent

Personal Information

  • Location
    Bielsk Podlaski
  • Interests
    modelarstwo
  • Occupation
    inzynier

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trochę mnie tu Koledzy zagoniliście jak szczura w róg Może na początek kilka fotek poglądowych rzucających "więcej światła" na ten model (trochę też w trosce o tych co to "ciemność widzą" ) Szachownice pochodzą z zestawu firmy Plastik - MiG 21MF (bodajże) rocznik dość stary bo chyba ostatnio lepiłem Migacza z tej firmy z 13 -14 lat temu. I tyle mają te kalki. Technologia nakładania była taka: - zamoczenie w wodzie - pomazianie płynem pod kalki firmy Microscale (tym w niebieskiej buteleczce Micro Set - o takim: https://www.martola.com.pl/pl2718/produkty3845/micro_set_ )miejsca pod kalkomanię - zsunięcie/przełożenie/ aplikacja kalki na wskazane miejsce - posmarowanie kalki płynem na kalki firmy Microscale - czerwonym: https://www.martola.com.pl/pl2718/produkty3844/micro_sol_ Jak troszkę zmiękło docisnąłem "uszodłubem" żeby zarysować linie wywiewników i nożem Olfy (z nowym, ostrym ostrzem) delikatnie przeciąłem kalki na długości nawiewnika i docisnąłem jeszcze raz. Profilaktycznie maziałem sobie kalkę "czerwonym" płynem jeszcze kilka razy żeby dobrze zmiękło i siadło. Linie i nity poprawiłem delikatnie igłą. I tyle w temacie magicznej sztuki nakładania kalkomanii
  2. Bardzo kontrowersyjna teza - mam dwa sklejone i jakoś nie przypominam sobie żeby było pod górkę
  3. Czy ty masz jakiś dyplom z medycyny? Bo mnie już "wyleczyłeś" z zakupu tego modelu
  4. Oczywiście Ale rąbka tajemnicy uchylę w galerii końcowej
  5. Cheloła Nie chce mi się za dużo pisać więc tylko parę fotek z postępów: - sklejone - wyszlifowane - wymaskowane - zapodkładowane Jutro poprawki, podkład końcowy i maziaje pod bazę i metaliki
  6. No to parę fotek dla tych co na morzu
  7. Dla tego w moich ostatnich galeriach jest czarne tło . Mroczne czasy nastały, oj mroczne. Nawet kagankiem oświaty ich nie można rozjaśnić, bo ceny paliw galopują jak antylopy na safari
  8. Może może . Ale nie poszedłem na łatwiznę - Tu 160 jest popularnie zwany wśród pilotów i obsługi naziemnej "białym łabędziem" W planach mam zamiar jeszcze Orlonka popełnić
  9. Jakbyś skleił to dopiero byś mi zaimponował. Nawet machnąłbym się te 100km żeby zobaczyć to cudo na żywo
  10. Święta racja Rochu, święta racja Masz kumację młody Jak skrzydła są całkowicie złożone to to prawie stoi jak płetwa u rekina Taki trochę suchar: Jedzie sobie babcia pociągiem i pyta konduktora: - Panie a w Zimnej Wodzie to staje? Konduktor - Staje, staje. Ale chyba tylko kaczorowi. Dziś nic nie robiłem bo nie było czasu (a może mi się nie chciało )
  11. Eee, nie ma biedy. Wystarczy podrzucić koledze kilka fotek wnętrza na których widać że jest ono zupełnie inne i projekt "leży" tak jak Mi 4 Złota myśl
  12. Tym to już mnie zastrzeliłeś Grzesiu I to jeszcze w poniedziałek W proteście przeciwko takiemu podejściu i traktowaniu nie będę prowadził oficjalnej relacji z budowy Mi-24P A miało być ciekawie
  13. Tempo ekspresowe to jest w relacji. Jak wspomniałem na początku: robi się już od 13 września na sąsiednim forum w konkursie "Animal Planet'. A że w międzyczasie kończyłem dwa Mile i Iła 38 to się robota ślimaczyła niemiłosiernie. Ale teraz kiedy wszystkie moce przerobowe wolne to się rozbujam i mam nadzieję, że do końca miesiąca dopcham do końca - tym bardziej, ze nie planuje otwartych komór bombowych.
  14. Zwykłe przejęzyczenie w ostatnim zdaniu Z modelem HB nie będzie takiego problemu
  15. W życiu bym nie powiedział, że to szafa Jak dla mnie z wyglądu bardziej przypomina no ten ................... Stosowałem na Ile 38 i raczej problemu nie miałem. Na pewno są lepsze niż Montexu. A poza tym "są" i to jest najważniejsze. Składa się dobrze ale trochę trzeba nad nim popracować - obudowa kabiny i mała szparka Nos pasuje za to prawie idealnie Na fotce powyżej widać, też, że szklenie tylnej kabiny trochę wystaje poza obrys kadłuba. Trochę to nawet na rękę, bo się wyszlifuje i będzie idealnie po profilu kadłuba. Usterzenie pionowe "leży" idealnie: Ale, jak widać po fotce, największą bolączką modelu jest połączenie połówek. Niestety, tu trzeba zakasać rękawy i ostro jechać papierem ściernym. Trochę też roboty jest z odtworzeniem linii po tym wszystkim. Z czasem dolepiłem usterzenie poziome oraz gondole silników które to trochę nie bardzo "leżą" do kadłuba i tu trzeba "podlać " CA i szlifować, trasować, szlifować i znowu trasować aż osiągnie się taki wynik I taki mały zonk - ruchoma część skrzydła która zmienia swoje położenie w zależności od kąta ustawienia skrzydła. Na razie się zastanawiam czy linia łączenia to tylko kaprys Zvezdy czy też występuje na prawdziwym płatowcu. Dokleiłem też "szkło" Trzeba ździebko poszpachlować Ale tragedii nie ma
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.