Jump to content

Slawek_26869

Members
  • Content Count

    259
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

Personal Information

  • Location
    Kalisz (Wielkopolska)
  • Interests
    lotnictwo 1/48 i 1/72 głównie z szachownicą (lub związane z lotnictwem polskim)
  • Occupation
    stolarz meblowy

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No właśnie jeśli Italeri to raczej ten zestaw http://www.modelmaker.com.pl/D72124-MiG-29-100th-Anniversary-of-Polish-Air-Force/1448/
  2. Powiedzcie Koledzy jak wygląda ewentualna sprawa parkingu dla modelarzy "zwiedzających"?
  3. To w takim razie musisz mieć spoooooore zasoby miejsca na ewentualną przyszłą kolekcję
  4. Witaj Wojtku w Naszym Pozytywnie Zakręconym Świecie Pancerka to nie moja bajka Co do lotnictwa to ogólnie (wszystko co w łapki wpadnie), czy jakiś konkretny przedział historyczny, narodowy lub technologiczny?
  5. Na pewno w nowym tomiku i ew. na forum dws.org https://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=96&t=140658&p=1867541#p1867541 ale podejrzewam że jak nie jesteś zarejestrowany to nie otworzysz wklejonego tam obrazka Ps Prześlij mi na PW emalie to postaram się jutro Ci przesłać
  6. Masz po prostu nieaktualny plan, który uległ zmianie na 12 tomiku
  7. Nie tak do końca z aparaturą, jak wynika z opisu na tej stronce https://zabawki-modele.pl/pl/tamiya-23804-czolg-zdalnie-sterowany-m1a2-abrams-finished-15245.html
  8. po trochę "głębszym wgryzieniu się w temat" sprawa się bardziej rozjaśniła wersji "A" zostało wyprodukowanych tylko 10 szt - numery wojskowe od 72.3 do 72.12; natomiast "A bis" miału numery wojskowe: 72.14 (cywilne SP-BNL z silnikami Pegasus XXA - demonstrator eksportowej wersji "B" prezentowany m.in. na wystawach w Belgradzie i w Paryżu ) oraz od 72.15 do 72.80 (z czego wyprodukowano 17 szt. (z dostępnych materiałów dokumentalnych udokumentowane nr-y wojsk. to: 72.15 do 72.18; 72.32; 72.36; 72.40 do 72.43; 72.52; 72.58; 72.60 i 72.78)
  9. Krzysztofie wersje "A" od "B" wyróżnia pojedyncze usterzenie pionowe (choć wersja "A bis" miała już podwójne) Wersje samolotu PZL.37 – pierwszy prototyp (próby statyczne) PZL.37/I – drugi prototyp PZL.37/II – trzeci prototyp PZL.37A – pojedyncze usterzenie pionowe PZL.37A bis – podwójne usterzenie pionowe PZL.37B – silnik Pegasus XX PZL.37C – wersja eksportowa PZL.37D – wersja eksportowa
  10. Ił-28N - nosiciel bomb jądrowych RDS-4 Tatiana, wyposażony w lepszą awionikę, dodatkowe zbiorniki paliwa na końcach skrzydeł, ogrzewaną komorę bombową oraz osłony w oknach mające chronić załogę przed oślepieniem po eksplozji jądrowej. Pierwszego zrzutu ładunku jądrowego z Iła-28 dokonano 23 sierpnia 1953 r. W Polsce znajdowały się również samoloty-nosiciele bomb atomowych Ił-28A. Obecnie trudno jest stwierdzić, ile maszyn w naszym lotnictwie było faktycznie nosicielami. Mieliśmy jeszcze wersję "E" - W połowie lat 1960-tych przystąpiono do modernizacji lotnictwa rozpoznawczego. Nie powiodły się próby zakupienia w ZSRR nowego sprzętu, oferowane samoloty Jakowlew Jak-27R nie spełniały wymogów. W tej sytuacji zakupiono wyposażenie rozpoznawcze do prowadzenia rozpoznania i przeciwdziałania radioelektronicznego. Wyposażenie zostało zamontowane na 10 samolotów bombowych Ił-28. Tak zmodyfikowane samoloty otrzymały oznaczenie Ił-28E i wprowadzono je na wyposażenie 33 PLRO.
  11. Pojawił się nr 13 AEROMAX.pl Zawartość: 4 - Francuskie Orlęta i Noratlasy z wizytą w Polsce w 1966 roku; 7 - MiG-em z Debrzna do Astrachania; 12 - Filmowe epizody TS-8 Bies i Jak-18; 13 - Godło i barwa: 40 Pułk Lotnictwa Myśliwsko - Bombowego cz. 1; 22 - Trzeci S-70i Black Hawk dla Policji; 24 - Minowanie z powietrza z użyciem śmigłowców. Pojawiły się również numery specjalne, do nabycia na stronie www.laf-aeromax.pl: S4 - Polskie Siły Powietrzne: Mi-24 fotorejestr cz. 1; S8 - Polskie Siły Powietrzne: Mi-8 fotorejestr cz. 1.
  12. W moim egzemplarzu również są 3 (dwustronne arkusze A3) z planami 1:48 i 1 (dwustronny A2) z planami 1:32. Co do opisu na stronie Kagero to podejrzewam, że wkradł się tam błąd tzw. literówka
  13. Merlina produkcji R-R miał tylko egz. prototypowy oznaczony XP40F (Model 87B-3) przebudowany z wersji D; pozostałe 1311 szt. zamówionych "F" miało silnik licencyjny firmy Packard - Merlin V-1650-1, silnik Allison V-1610-81otrzymała pewna liczbę P-40F, oznaczanych później jako P-40R-1 wycofanych w USA z jednostek bojowych i po zmianie silnika wykorzystanych do szkoleń pilotów.
  14. Ja się tam na współczesnych "rurach" nie znam, ale na Phantoma to to mi nie wygląda
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.