Skocz do zawartości

M.J.89763

Użytkownicy
  • Zawartość

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral
  1. M.J.89763

    F-16C Block 52+ Kinetic 1/48

    Genialny 👍 Gratuluję, świetna robota.
  2. M.J.89763

    F-16C Block 52+ "4043" - Academy 1/72

    Dzięki Na szczęście nie uszkodziła się owiewka więc chyba uda mi się go naprawić Co do plam kamuflażu... Robiłem to tak, że kształty poszczególnych plam wykonałem z masy Patafix. Robiłem takie dość grube wałeczki, ok. 3mm średnicy mniej więcej żeby wyszło w miarę możliwości łagodne przejście między kolorami. Następnie do farby koloru plam (FS36270) dodałem trochę czarnej i tak przygotowaną farbą malowałem plamy po obwodzie trzymając aerograf pod kątem (w kierunku wałeczków patafixu). Starałem się nie trzymać aerografu zbyt płasko w stosunku do malowanej powierzchni żeby przejście kolorów nie było ostre. Następnie pomalowałem cały kamuflaż już farbą koloru plam tym razem trzymając aerograf prostopadle do malowanej powierzchni. Po zdjęciu maskowania i patafixu wyszedł właśnie taki efekt z obwódką.
  3. M.J.89763

    F-16C Block 52+ "4043" - Academy 1/72

    Może jeszcze go naprawię...
  4. M.J.89763

    F-16C Block 52+ "4043" - Academy 1/72

    Dzięki za opinię. Pomimo prób nie potrafię jeszcze uzyskać tak fajnej powierzchni jakbym chciał. Jest zrobiony lekki "weathering" olejami, był pre-shading który jednak za mocno zamalowałem kolorem bazowym Zdjęcia mi nie wyszły, fotograf ze mnie marny przez to ta owiewka wygląda na matową choć w rzeczywistości jest wypolerowana. Niestety lepszych już nie zrobię bo model uległ w międzyczasie wypadkowi i leży teraz w kawałkach w szafie
  5. M.J.89763

    F-16C Block 52+ "4043" - Academy 1/72

    Dzięki bardzo Dzięki. Już przy pierwszym modelu F-16 jaki robiłem, stwierdziłem że obwódki wokół plam kamuflażu muszę zrobić żeby model wyglądał fajnie. Także i w tym modelu nie mogło ich zabraknąć Mam nadzieję, że wyszły w miarę przyzwoicie Dziękuję Dziękuję Zdjęcia są bezlitosne... W rzeczywistości tak tego nie widać. Faktycznie mogłem się pokusić o zaszpachlowanie ale później musiałbym naciąć linie podziału co w moim wykonaniu mogłoby nie dać dobrego efektu Tak czy inaczej już tak zostawiam Dzięki za pozytywną opinię.
  6. Cześć. Chciałem przedstawić kolejny ulepiony przeze mnie samolot. Jest to F16C Block 52+ "Jastrząb". Również i tym razem model przedstawia samolot z 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego z Krzesin. Samolot z numerem bocznym 4043. Bazę stanowi model południowo koreańskiego F-16C firmy Academy (model numer 12418) który zawierał już w zestawie ogon z zasobnikiem spadochronu. Detale takie jak na przykład anteny, upodabniające model do polskiego F-16C pochodzą z modelu Hasegawa. Dodatkowo zastosowałem Sniper-XR wraz z mocowaniem od Hasegawa, rurki Pitota Master Model, rack BRU-57 z Attack Squadron, bomby GBU-38 od Hasegawa i kalki z Techmod. Malowany tak jak i poprzedni mój model F-16 w wersji D głownie farbami Mr. Hobby a także Vallejo i Tamiya. Całość prezentuje się tak:
  7. M.J.89763

    KTO Rosomak "The Green Devil" - IBG Models 1/35

    Klejem cyjanoakrylowym. A konkretnie kropelką bo nie miałem akurat innego
  8. M.J.89763

    KTO Rosomak "The Green Devil" - IBG Models 1/35

    Ciężko mi polecić jakąś farbę do opon. Ja malowałem zwykłą czarną matową i to aerografem. Później weathering z wykorzystaniem suchych pigmentów. Nigdy też nie malowałem modelu pędzlem. Jedynie jakieś detale, szczegóły. Z tego co się orientuję są farby specjalnie do malowania opon ale ja nigdy nie używałem. Myślę, że takich informacji najlepiej szukać w dziale Warsztat. Tam też można zadawać tego typu pytania. Pozdrawiam.
  9. M.J.89763

    KTO Rosomak "The Green Devil" - IBG Models 1/35

    Cześć. Rosomak w kamuflażu "pustynnym" ma kolor wg palety RAL numer 1001 (RAL 1001). Ja do pomalowania mojego modelu używałem farby Vallejo Model Air numer 71.075. Czy farba o którą pytasz będzie dobra nie mam pojęcia ale z tego co widzę w internecie Hataka ma w swojej ofercie farbę RAL 1001, np. HTK-BL208 Desert Beige. HTK-B086 na ekranie monitora wydaje się być ciemniejsza.
  10. M.J.89763

    F-16D Block 52+ "4082" - Hasegawa 1/72

    Dzięki I dzięki za wszystkie rady i pomoc przy poprawie modelu
  11. M.J.89763

    F-16D Block 52+ "4082" - Hasegawa 1/72

    Cześć. Wymieniłem galerię z wprowadzonymi poprawkami. Nowe zdjęcia w pierwszym poście.
  12. M.J.89763

    F-16D Block 52+ "4082" - Hasegawa 1/72

    OK. Dzięki. Coś wymyślę...
  13. M.J.89763

    F-16D Block 52+ "4082" - Hasegawa 1/72

    Cześć. Szukając inspiracji jak zmienić podwieszenia w modelu natknąłem się na interesujący folder dotyczący TER. Wersja STAR (Smart Triple Advanced Rack). Z zewnątrz wygląda jak TER-9 a jest zgodna ze standardem 1760 czyli myślę że nadaje się również do GBU-38 ("Supports both legacy and SMART weapons stores") Jeśli tak jest to moje podwieszenie byłoby teoretycznie dobre przy czym polskie F-16 jak mniemam nie posiadają takiego wyposażenia Przy okazji miałbym pytanie... Bo nie mam GBU-12 a mam 2 szt. AGM-154 tylko, że w wersji A. Czy ona wizualnie różni się od wersji C? Jeśli nie to na jedno skrzydło 2 szt. GBU-38 na belce BRU-57 a na drugim 2 szt. AGM-154 również na belce BRU-57 mogłoby fajnie wyglądać Co myślicie?
  14. M.J.89763

    F-16D Block 52+ "4082" - Hasegawa 1/72

    Wchodzę dziś na forum a tu taka dyskusja się toczy... Czas więc dodać coś od siebie Na wstępie powiem, że jestem laikiem w tym temacie i jeszcze nie tak dawno skróty typu GBU czy BRU czy inne cuda były mi kompletnie nie znane. Niemniej budując model przeglądałem różne fora, oglądałem zdjęcia i czytałem artykuły żeby model był w miarę możliwości merytorycznie poprawny A więc dwa felery Zaczynając od tego drugiego: Myślę, że w tym przypadku może tak zostać. Jak zauważyli koledzy Solo i Karambolis8 są różne konfiguracje ze zbiornikami zewnętrznymi. Też myślę, że to zapewne zależy od wielu czynników i konkretnej misji, które zbiorniki będą zastosowane. W jednym z artykułów dotyczących uzbrojenia polskich F-16 przeczytałem, że w samolotach ze zbiornikami CFT stosuje się zazwyczaj zbiornik 300 galonów pod kadłubem. Natomiast bez CFT zbiorniki 370 galonów pod skrzydłami. Te dwie konfiguracje zapewniają podobny zasięg. Czy tak jest w rzeczywistości, nie wiem W modelu mam zbiorniki CFT więc zastosowałem jeszcze dodatkowy pod kadłubem. Ze zbiornikami pod skrzydłami miałby już chyba za dużo paliwa Zauważcie, że te marokańskie "efy" ze zdjęcia nie mają zbiorników CFT. W dziale "Walkaround" na forum są zdjęcia zbiorników 370 galonów. Wskazują na to, że są one zdejmowane razem z pylonami (i zakładane). Myślę więc podobnie jak kolega Solo, że pylony są integralną częścią zbiorników. Myślę, że w tym temacie jest wszystko OK Gorzej z felerem numer jeden. Zdziwiła mnie i zasmuciła ta wiadomość Faktycznie nie znalazłem zdjęcia z takim jak moje podwieszeniem GBU-38. Zastosowałem TER na podstawie zdjęcia modelu znalezionego na jakimś zagranicznym forum (ktoś też tak zrobił ) oraz instrukcji do modelu polskiego F-16D Kinetic 1/48, gdzie na końcu pokazano różne konfiguracje podwieszeń, w tym GBU-38 with TER. Obrazek z instrukcji: I bądź tu mądry... Na zdjęciu przesłanym przez Karambolis8 faktycznie widać, że wykorzystana jest belka BRU-57. Pozostaje dokupić żywiczne BRU i wymienić. Zobaczymy czy obejdzie się bez strat
  15. M.J.89763

    F-16D Block 52+ "4082" - Hasegawa 1/72

    Dzięki wielkie
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.