Jump to content

Oshkosh M1240 (A1) M-ATV, M1245 M-ATV, M1277 M-ATV - warsztat zbiorczy


mandrivecs
 Share

Recommended Posts

Witam, w ostatnim czasie z paczkomatu wypadł mi nowy model RFM - M1240A1 M-ATV (5032):

 

DSCF1223.thumb.JPG.5c8c4c6c2bca115c3384d9d32a5a3bd3.JPG

 

Od dawna w magazynku leżakuje Kinetic:

 

DSCF1225.thumb.JPG.cce8b8c28479dec75da1d317e7e124d3.JPG

 

Przez dłuższą chwilę nazbierały się też jakieś dodatki:

 

DSCF1226.thumb.JPG.2beb50224b8ff0a648d31631360fa9d6.JPG

 

No i jest jeszcze stara Panda w kawałkach od makinena:

 

DSCF1230.thumb.JPG.6b935ce69b7565808ff69c7b9c468fb1.JPG

 

Będę chciał porzeźbić z tego co się da. Pomysły na razie się konkretyzują - wiadomo, na pierwszy ogień pójdzie perełka (choć nie idealna z RFM) w wariancie A1 - czyli dodatkowym opancerzeniem.

Potem pewnie Kinetic - choć między jakością jego i RFM jest przepaść. A Panda pewnie zostanie dawcą części - chyba, że ktoś z Was ma na zbyciu zarzucone budowy modeli Pandy (nie grzeszą "sklejalnością") i chce odsprzedać czy wymienić, to może z dwóch uda się pożenić jeden kompletny wóz. Czekam na odzew na PW!

 

 

Edited by mandrivecs
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

mandrivecs   Witam, w ostatnim czasie z paczkomatu wypadł mi nowy model RFM - popatrz jacy ludzie potrafia byc niewdzieczni , podrzucaja te modele juz wszedzie :haha:

a tak na powaznie , bedziesz robic polakow ?

Link to comment
Share on other sites

Rób dużo zdjęć, żebym miał z czego ściągać jak będę robił w 1/72 :D 

Masz może jakieś wartościowe zdjęcia wnętrza? Bo w "siedemdwa" to kuleje i będę musiał dorobić 3/4 środka.. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.11.2020 o 12:12, bulik58 napisał:

mandrivecs   Witam, w ostatnim czasie z paczkomatu wypadł mi nowy model RFM - popatrz jacy ludzie potrafia byc niewdzieczni , podrzucaja te modele juz wszedzie :haha:

a tak na powaznie , bedziesz robic polakow ?

A ja tam baaaaardzo lubię paczkomaty, szczególnie kiedy coś z nich wypada! Co do wozów używanych przez Nasze wojsko - no, wypadało by... Zobaczymy, różne pomysły krążą mi po głowie. Tym bardziej model RFM w linii prostej bardzo dobrze odwzorowuje nasze wozy używane obecnie w kraju.

 

W dniu 11.11.2020 o 14:35, Kowalec222 napisał:

Dlatego staram się unikać paczkomatów. Fajne dodatki, też mam tego RFM na półce.

To otwieraj pudło - roboty przy nim sporo - zawieszenie dokładne, ale też bardzo rozdrobnione.

 

W dniu 12.11.2020 o 13:26, Skinn3r napisał:

Rób dużo zdjęć, żebym miał z czego ściągać jak będę robił w 1/72 :D 

Masz może jakieś wartościowe zdjęcia wnętrza? Bo w "siedemdwa" to kuleje i będę musiał dorobić 3/4 środka.. 

Nie jestem mistrzem w odwzorowywaniu wnętrz. Pewnie pokleję to co dał zestaw, jest szansa że dodam zestaw z elektroniką i pasy do foteli. Przez okna w 1/35 niewiele widać, a w 1/72? To co jest w pudełku od Galaxy też wystarczy. Ale jak lubisz to zawsze możesz działać szerzej.

 

W dniu 12.11.2020 o 16:33, bulik58 napisał:

Powinno sie przydać.

Bardzo ciekawe i nietuzinkowe zdjęcie.

 

W dniu 12.11.2020 o 20:26, M.A.V. napisał:

powodzenia w budowie - będę zaglądał :piwo:

Fajnie, że jest parę zainteresowanych osób.

 

Tymczasem zacząłem zabawę z ramą i zawieszeniem. Ładny detal, sporo elementów, których nie uświadczymy w modelach Pandy i Kinetica, ale też spore rozdrobnienie elementów, skomplikowanie w budowie i wymagana precyzja. No i do tego bardzo czasochłonne poskładanie tego wszystkiego do kupy. Model RFM zawiera po dwa warianty rozwiązań w paru miejscach, więc należałoby przejrzeć zdjęcia konkretnego wozu - który rodzaj wybranych elementów zastosować.

4a.thumb.JPG.81f6824c6ba274327d26e01c720c0dcb.JPG

 

5.thumb.JPG.4dd2c8321e374a68cb6c553f31df3451.JPG

 

6.thumb.JPG.ed3916fe591f3a4a41e05b082eed8cc3.JPG

 

8.thumb.JPG.c196c12def47d8256596cb8b14171ee5.JPG

 

9.thumb.JPG.b53198f1229ca358f5ddb27b4b84b310.JPG

 

W modelu RFM będę szedł w stronę konfiguracji wozu ze zdjęć poniżej (choć niekoniecznie jeśli idzie o oznaczenia i detale tego ze zdjęcia), mam pewien pomysł, ale o tym trochę później.

11.thumb.JPG.ecdfec9f99241f325becd7692d50f741.JPG

 

12.thumb.JPG.a5122a6649020160215f9af0c6be56a0.JPG

 

Jest to najnowszy wariant M-ATV jednostek specjalnych. Różni się choćby opancerzeniem podwozia od wariantu A1. Praktycznie do ogarnięcia jest wszystko poza klatką zabudowaną za kabiną - resztę elementów z lepszym lub gorszym skutkiem da się uzupełnić z innych zestawów, czy waloryzacji oraz wystrugać we własnym zakresie. Tutaj z niecierpliwością czekam na info o dostępności zapowiadanego od dawna modelu M-ATV SOCOM od Panda Hobby. Planuję przeszczep klatki w całości.

13.thumb.JPG.45e98b1d53f0c1b1086d9c725014e10a.JPG

Zasadniczo, należało by poczekać, aż model się ukaże, ale Panda, to Panda, cudów nie będzie jak zawsze. A pojazd arcyciekawy, to baza niech będzie porządna. Z reszty Pandy powstanie coś mniej wymagającego. 

 

Z ciekawostek - zdjęcie na podstawie którego powstał boxart do modelu Kinetica.

10.thumb.JPG.802d30027f966c6b6679707c33793f8c.JPG

 

Do następnego razu.

 

 

 

 

 

 

Edited by mandrivecs
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

widze ze ruszyles ostro do przodu , zasiadam i przygladam sie temu co tworzysz.

A takie info znalazlem na temat naszych pojazdow - Polskie M-ATV nie są fabrycznie nowe i pochodzą z pierwszych partii produkcyjnych z lat 2009–2010. Pierwotnie zostały dostarczone przez Oshkosh Defense w wersji M1240 jednostkom US Army operującym w Afganistanie, skąd trafiły, na koszt strony amerykańskiej, do naszego kraju. Nie były one jednak intensywnie eksploatowane i ich przebiegi wynoszą od 500 do 5000 mil. Warto również podkreślić, że do Polski nie trafiły przypadkowe wozy ze składu, tylko egzemplarze wybrane przez przedstawicieli Wojsk Specjalnych.Wszystkie one przeszły, w trakcie użytkowania przez US Army, modernizację do standardu M1240A1, polegającą na instalacji dodatkowego zestawu osłon przeciwminowych UIK (Underbody Improved Kit), który w liczbie 8000 szt. został do tej pory wyprodukowany i zamontowany zarówno na nowych pojazdach, jak i używanych już w warunkach bojowych. Wozy wyposażone w UIK wyróżniają m.in. większe koła w rozmiarze 16.00R20, dodatkowy deflektor pod ramą podwozia, czy ulepszone opancerzenie wnęk kół.Przed wysłaniem do naszego kraju wszystkie M-ATV przeszły w Afganistanie również przeglądy techniczne.Przekazane wozy pozbawione są specjalistycznego wyposażenia elektronicznego, jak środki łączności czy tzw. jammery (zagłuszarki zdalnie sterowanych drogą radiową zapalników IED) oraz przeznaczonych do nich anten (pozostały oczywiście wszelkie uchwyty i montaże).

Ok. miesiac temu rano o 06.20 na A4 kolo Gliwic widzialem cywilna ciezarowke ktora wiozla M-ATV , rozmiar robi wrazenie , 

Link to comment
Share on other sites

Obserwuję, zanim swojego wyjmę z opakowania jeszcze sporo czasu upłynie. Z dodatków mam koła i zestaw radiowy od RFM oraz blachy Voyagera dedykowane do Pandy, może coś da się wykorzystać. Jakiś rok temu widziałem trzy nasze M-ATV, mijałem je na S3 na wysokości Lubina robią wrażenie.

Link to comment
Share on other sites

czy jest mozliwe iz te pojazdy nie maja tlumika? -  Zestaw UIK obejmuje następujące elementy: koła w rozmiarze 16.00R20, maty podłogowe pochłaniające energię eksplozji, dodatkowy deflektor pod ramą podwozia, wzmocnione opancerzenie wnęk kół, boczne wzmocnienia pod podłogą. Na dostarczonych do Polski pojazdach zamontowane zostały również tłumiki, których standardowo bazowe M-ATV nie miały.

961392648_(1)2.jpg.e0adcb095e1c1d1307bffde289088100.jpg

 

Standardowy M-ATV (piaskowy) i wersja SF (zielony) , widoczne różnice to wyposażenie oraz w wielkości przednich szyb pancernych. Ktore my mamy?374617809_(1).StandardowyM-ATV(piaskowy)iwersjaSF(zielony)prezentowanewzeszymrokuprzedstawicielompol-ocznesrnicewwyposaeniuorazwwielkociprzednichszybpancernych..png.4a0216eefe0231c2824c6e69be10c608.png

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, bulik58 napisał:

czy jest mozliwe iz te pojazdy nie maja tlumika? 

Standardowy M-ATV (piaskowy) i wersja SF (zielony) , widoczne różnice to wyposażenie oraz w wielkości przednich szyb pancernych. Ktore my mamy?

Mamy te po lewo, niczym nie różnią się od zwykłych M-ATV, żadna z nich wersja specjalna. 

 

Co do tłumika, po części jest to prawda. Wydech jest zupełnie inny w wersji A1, co bardzo dobrze widać porównując model Pandy i RFM. Jest widoczny tłumik o dużej średnicy, z nowymi mocowaniami i nową osłoną. Co ciekawe, nowy wydech służy również do zwalniania pojazdu.  Jednak nic nie montowano u nas w kraju, po prostu otrzymaliśmy już zmodernizowaną wersję tego pojazdu. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na zaproszenie Mariusza przyłączam się do warsztatu.

 

Kontynuując temat naszych misjonarzy, w planach M-ATV o nazwie włąsnej Blacksmith.

 

"Make life harder" odc. 375. Żeby nie było za łatwo, "Blacksmith" będzie z siatkami anty-RPG, w konfiguracji z Afganistanu. Aby utrudnić sobie życie, model Pandy jako baza, trzeba będzie dorobić większość elektroniki wnętrza, bo Panda pozostawiła ściany i sufit kabiny kompletnie gołe, poza systemem gaśniczym.

 

Dzięki uprzejmości Adama Andrzejewskiego z IBG udało się nabyć same siatki z modelu Rosomaka, posłużą jako dawca. Z dodatków koła DefModel, zestaw RTV dedykowany do modelu RFM. Zdjęć wnętrza naszych M-ATV z PKW nima, więc będzie fantastyka, a coś wsadzić muszę, bo chciałbym otworzyć jedną stronę.

Z kalkami - własna radosna tfurczość na materiałach Techmodu

 

Fanty na chwilę obecną, i bohater warsztatu:

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Edited by kryspacz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, bulik58 napisał:

na YouTube mozna obejrzec takie filmiki , gdzie widac wnetrze A-MTV

WOJSKA SPECJALNE – AGAT prezentuje swoją bestię: OSHKOSH M-ATV

 

Dzięki, to niestety nowsza wersja A2, nie daje też odpowiedzi, jakie ustrojstwa byłyby na centralnym regale w naszych starszych, misyjnych Oshkoshach. Samo wnętrze dobrze obfotografowane w tym wątku na Armoramie: 

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=4093

Link to comment
Share on other sites

Dzieki kryspacz za fotki , mam je. A co do aparatury - czy nie bylo jakiegos wspolnego wzoru dla wszystkich pojazdow uzywanych przez naszych , moze jest wiecej fotek z wozow seri RG-.... Maxx .... i na tej podstawie mozna byc okreslic co i gdzie bylo poukladane. Takie jest moje gdybanie:hmmm: Przy okazji chcialbym podpytac czy w oparciu o ten zestaw uda sie okleic w pelni polskiego M-ATV, oraz MaxxPro bez SF, lub jakichkolwiek brakow  

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bulik58 napisał:

 

chcialbym podpytac czy w oparciu o ten zestaw uda sie okleic w pelni polskiego M-ATV, oraz MaxxPro bez SF, lub jakichkolwiek brakow  

 

Wg znających temat (była tu dyskusja na MW) tak, dla starszych, misyjnych M-ATV Panda ma właściwe opancerzenie brzucha i fotele starego typu, wymiany wymagają koła, na mniejszy rozmiar, i składany maszt Duke'a. Dla współczesnych krajowych wozów ponoć idealny jest RFM,  z jakiego  korzysta Mandrivecs,

Link to comment
Share on other sites

Na marginesie, czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z klejami CA z VMS, czy faktycznie o tyle lepsze i warte tak horrendalnej ceny?
Na razie mój pomysł na ramy siatek to odlewy narożników z żywicy , i proste odcinki z polistyrenu, potrzebuje jakiegoś solidnego połączenia.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Klejów VMS nie znam, ale znam coś co jest bardziej dostępne, a jest bardzo dobre.
Loctite 401 lub jego żelowy odpowiednik Loctite 454. (zamiennik tego 1. to WIKO 140)

To są kleje CA przemysłowe. W przemyśle maszynowym są bardzo popularne i bardzo dobre. Wiąże dobrze i mocno, w myśl zasady "super glue najlepiej trzyma jak go ni ma". Odpowiednio przeszlifowana powierzchnia przed klejeniem i skubany trzyma jak dziki 😅

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.11.2020 o 21:46, bulik58 napisał:

widze ze ruszyles ostro do przodu , zasiadam i przygladam sie temu co tworzysz.

A takie info znalazlem na temat naszych pojazdow - Polskie M-ATV nie są fabrycznie nowe i pochodzą z pierwszych partii produkcyjnych z lat 2009–2010. Pierwotnie zostały dostarczone przez Oshkosh Defense w wersji M1240 jednostkom US Army operującym w Afganistanie, skąd trafiły, na koszt strony amerykańskiej, do naszego kraju. Nie były one jednak intensywnie eksploatowane i ich przebiegi wynoszą od 500 do 5000 mil. Warto również podkreślić, że do Polski nie trafiły przypadkowe wozy ze składu, tylko egzemplarze wybrane przez przedstawicieli Wojsk Specjalnych.Wszystkie one przeszły, w trakcie użytkowania przez US Army, modernizację do standardu M1240A1, polegającą na instalacji dodatkowego zestawu osłon przeciwminowych UIK (Underbody Improved Kit), który w liczbie 8000 szt. został do tej pory wyprodukowany i zamontowany zarówno na nowych pojazdach, jak i używanych już w warunkach bojowych. Wozy wyposażone w UIK wyróżniają m.in. większe koła w rozmiarze 16.00R20, dodatkowy deflektor pod ramą podwozia, czy ulepszone opancerzenie wnęk kół.Przed wysłaniem do naszego kraju wszystkie M-ATV przeszły w Afganistanie również przeglądy techniczne.Przekazane wozy pozbawione są specjalistycznego wyposażenia elektronicznego, jak środki łączności czy tzw. jammery (zagłuszarki zdalnie sterowanych drogą radiową zapalników IED) oraz przeznaczonych do nich anten (pozostały oczywiście wszelkie uchwyty i montaże).

Ok. miesiac temu rano o 06.20 na A4 kolo Gliwic widzialem cywilna ciezarowke ktora wiozla M-ATV , rozmiar robi wrazenie , 

Dzięki za info, mam tylko prośbę - pod takimi informacjami wklejaj jeszcze link źródłowy - zawsze będzie można zweryfikować źródło i coś tam jeszcze poszperać.

 

Co do kół w rozmiarze 16.00R20 to DEF-y kupione kiedyś do Kinetica (brałem większe, bo Kinetic jest przeskalowany in "+"), dedykowane do Pandy pasują jak ulał i nadadzą się bez problemu.

19.thumb.JPG.593b2a007936d3689730e70a4ded849f.JPG

 

W dniu 14.11.2020 o 22:00, Kowalec222 napisał:

Obserwuję, zanim swojego wyjmę z opakowania jeszcze sporo czasu upłynie. Z dodatków mam koła i zestaw radiowy od RFM oraz blachy Voyagera dedykowane do Pandy, może coś da się wykorzystać. Jakiś rok temu widziałem trzy nasze M-ATV, mijałem je na S3 na wysokości Lubina robią wrażenie.

Jeśli masz ochotę to zapraszam do warsztatu, możesz się tutaj podłączyć i zacząć powoli działać. Z racji bliskiego sąsiedztwa JW z Powidza i obecności stacjonujących tam Amerykanów kilkukrotnie miałem możliwość  zasiąść w ichnich M-ATV - robią wrażenie.  Z ciekawostek tyle, że na początku były piaskowe , a potem  ktoś podjął decyzję i wałkiem przemalowali je na wierzchu na zielono, taśmą maskując napisy eksploatacyjne. Wyszły zielone z masą piaskowych prostokątów z napisami. Jak znajdę zdjęcie to wrzucę.

 

W dniu 14.11.2020 o 22:32, bulik58 napisał:

Standardowy M-ATV (piaskowy) i wersja SF (zielony) , widoczne różnice to wyposażenie oraz w wielkości przednich szyb pancernych. Ktore my mamy?374617809_(1).StandardowyM-ATV(piaskowy)iwersjaSF(zielony)prezentowanewzeszymrokuprzedstawicielompol-ocznesrnicewwyposaeniuorazwwielkociprzednichszybpancernych..png.4a0216eefe0231c2824c6e69be10c608.png

No właśnie wyszedł u nas taki mały "miszmasz" - w kraju mamy standardowe w wersji A1 (piaskowy z lewej), ale rozmieszczone zostały w jednostkach sił specjalnych (AGAT, JWK, nie wiem czy NIL też ? Ktoś zna odpowiedź?). Ten zielony to wersja SFV - dla wojsk specjalnych. Ale takiej w kraju nie mamy, co nie znaczy, że nasze jednostki nie korzystały z takich w ostatniej fazie konfliktu w Afganistanie.

 

W dniu 20.11.2020 o 23:25, kryspacz napisał:

Na zaproszenie Mariusza przyłączam się do warsztatu.

 

Kontynuując temat naszych misjonarzy, w planach M-ATV o nazwie włąsnej Blacksmith.

 

"Make live harder" odc. 375. Żeby nie było za łatwo, "Blacksmith" będzie z siatkami anty-RPG, w konfiguracji z Afganistanu. Aby utrudnić sobie życie, model Pandy jako baza, trzeba będzie dorobić większość elektroniki wnętrza, bo Panda pozostawiła ściany i sufit kabiny kompletnie gołe, poza systemem gaśniczym.

 

Dzięki uprzejmości Adama Andrzejewskiego z IBG udało się nabyć same siatki z modelu Rosomaka, posłużą jako dawca. Z dodatków koła DefModel, zestaw RTV dedykowany do modelu RFM. Zdjęć wnętrza naszych M-ATV z PKW nima, więc będzie fantastyka, a coś wsadzić muszę, bo chciałbym otworzyć jedną stronę.

Z kalkami - własna radosna tfurczość na materiałach Techmodu

 

Fanty na chwilę obecną, i bohater warsztatu:

 

Obrazek

Krystian - fanie, że jesteś - czekam na pierwsze prace. Klatka będzie kozacka.

 

14 godzin temu, Skinn3r napisał:

Klejów VMS nie znam, ale znam coś co jest bardziej dostępne, a jest bardzo dobre.
Loctite 401 lub jego żelowy odpowiednik Loctite 454. (zamiennik tego 1. to WIKO 140)

To są kleje CA przemysłowe. W przemyśle maszynowym są bardzo popularne i bardzo dobre. Wiąże dobrze i mocno, w myśl zasady "super glue najlepiej trzyma jak go ni ma". Odpowiednio przeszlifowana powierzchnia przed klejeniem i skubany trzyma jak dziki 😅

Podpisuję się obiema rękami - Loctite daje radę.

 

Dalsze postępy z ramą. Powoli do przodu - myślę, że przy następnej aktualizacji za tydzień powinna już być w komplecie.

14.thumb.JPG.2f2068dc726157c8cb8fd86a6c33c6e3.JPG

 

15.thumb.JPG.8720ce908385b087b1f3f6b5b62f6fb7.JPG

 

16.thumb.JPG.e9a31cfe62d52c1fe7dbf46f343451ca.JPG

 

17.thumb.JPG.7bc62522ee90ead2f7464fb5bf1093c4.JPG

 

18.thumb.JPG.97d2f51b457e328801a535739da3b212.JPG

 

W międzyczasie doleciał jeszcze jeden uczestnik w paczce od makinena, trzeba go będzie dokończyć:

20.thumb.JPG.8645d38d9cdee5a74386948a3efceb37.JPG

 

Trochę koncepcja mi się wywróciła - sądziłem, że uda mi się z RFM wykorzystać wszystko jak jest i potem przeszczepić tylko klatkę wersji  SOF, kiedy ukarze się model Pandy. Okazało się, że w wersji SOF jest przejście między kabiną a zabudową tyłu, nie wiem jak to odwzorować, jedno zdjęcie poniżej:

21.jpeg.e23cc79d228dd69de34ce4269f39ea97.jpeg

 

Jeżeli macie więcej zdjęć wnętrza kabiny załogi (jest tam jeszcze dodatkowy rozkładany podest) i tego przejścia proszę o zamieszczenie w wątku.

 

Pozdrawiam, Mariusz

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Już wiem, skąd Panda wzięła nazwę firmy: to z Księgi Psalmów: "PAN DA cierpliwość swojemu ludowi" ...

 

Mało co pasuje "z marszu". wszelkie otwory czy szczeliny wymagają poszerzania, części fatalnie przytwierdzone do ramek, a instrukcja... Po stwierdzeniu, że przy tylnym zawieszeniu Panda poprawiła błędy w instrukcji, uśpiłem swoją czujność i przy zawieszeniu przednim... musiałem rwać wszystko po sklejeniu, bo numery części są randomowo popieprzone lewa vs prawa strona, albo ten sam numer podany dla części niesymetrycznych.


Wiele niecenzuralnych wyrazów później:

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Obrazek

 

Edited by kryspacz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, kryspacz napisał:

Już wiem, skąd Panda wzięła nazwę firmy: to z Księgi Psalmów: "PAN DA cierpliwość swojemu ludowi" ...

 dobrze wiedziec  o tych problemach
Wiele niecenzuralnych wyrazów później:

pamietaj, zblizaja sie swieta , kazdemu beda liczone zle uczynki, slowa , i taki potem dostanie prezent pod choinke  😂 

moglbys zdradzic grubosc drutu uzytego i ilosc zwoi w tych sprezynach , dzieki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bulik58 napisał:

moglbys zdradzic grubosc drutu uzytego i ilosc zwoi w tych sprezynach , dzieki

 

Sztywny drucik florystyczny, ok 1,1mm, nawijany na wiertle 4mm. Ze zdjęć wyszło mi 11 zwojów, i tyle też starałem się odtworzyć.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

helloł ! Czy ktoś coś wie na temat pojazdów w tle zdjęcia (wersja , wyposażenie , oznakowanie ) ? Też lubię utrudniać sobie życie . Pozdrawiam

img%5D

Edited by paton69
Link to comment
Share on other sites

  • mandrivecs changed the title to Oshkosh M1240 (A1) M-ATV, M1245 M-ATV, M1277 M-ATV - warsztat zbiorczy

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.