Jump to content

leszek_m

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

Personal Information

  • Location
    Słupsk

Recent Profile Visitors

92 profile views
  1. Ja, podobnie jak nieco wyżej Jery, nie jestem zainteresowany usługami tego typu i czytam wątek obserwując temat z boku, ale mam odmienne zdanie. Tzn. uważam, że autorowi wątku należą się takie a nie inne uwagi, głównie z powodu tego, że wjechał bardzo buńczucznie na forum, jednocześnie pokazując, że doświadczenie w temacie ma niewielkie. Przy okazji pokrętnie tłumacząc braki w pewnych kwestiach (np. brak portfolio). Ten brak doświadczenia w połączeniu z przerostem formy nad treścią był widoczny już na początku nawet dla mnie, czyli dla osoby nie zaznajomionej z tematem projektowania/drukowania 3D. Jestem pewien, że gdyby na starcie Modeler3D otwarcie i uczciwie napisał, że "zaczyna w branży", że to jego początki, lub cokolwiek w tym stylu, to nie byłoby tej całej "nagonki". Która w mojej opinii żadną nagonką nie jest. Jedynie reakcją adekwatną i wprost proporcjonalną do postawy Modelera3D.
  2. Wielkie dzięki za wyczerpujące odpowiedzi
  3. Wiem, że pisano o tym wiele razy w wielu różnych wątkach, ale chyba właśnie od tej mnogości nie mam pewności (rym przypadkowy 😉 ). Poza tym moje własne doświadczenie jest w tej kwestii równe zeru. Nabyłem niedawno Procon'a PS-289 i jest to mój pierwszy i jedyny aerograf. Wieki temu posiadałem jakiś bubel Revell'a, ale to była raczej zabawka niż aerograf. Chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie wygląda u Was proces mycia aerografu (z oczywistych względów zależy mi najbardziej na doświadczeniach użytkowników Proconów). Zamierzam używać wyłącznie farb Tamiya oraz Gunze. Osobiście, po pierwszym testowym odpaleniu aerografu, umyłem go przepuszczając przez niego 3-4 niewielkie porcje Mr.Tool Cleaner, na zmianę odkręcając lekko osłonę dyszy (nozzle cap) aby pobulgotało nieco w zbiorniczku i zakręcając osłonę aby opróżnić zbiorniczek. Płukałem tak do momentu, aż płyn czyszczący nie miał już widocznego pigmentu ani w zbiorniczku ani po wypuszczeniu całej jego porcji na serwetkę. Po tym wyjąłem jeszcze igłę i delikatnie ja przetarłem nasączonym wacikiem. No i wytarłem wnętrze zbiorniczka. I to wszystko. Nie rozkręcałem i nie wyjmowałem nic więcej. Pytanie czy to wystarczy? I przy okazji drugie pytanie - jak długo może stać nieużywany aerograf z farbą (Tamiya, Gunze rozcieńczone Mr.Leveling Thinner) w zbiorniczku, zanim zacznie to grozić sytuacją, w której "zwykłe" mycie już nie wystarczy?
  4. Dzięki za wyjaśnienia. Aerograf dzisiaj do mnie dotarł, po 8 dniach od zamówienia, więc chyba szybciej niż zwyczajowo. Obyło się bez żadnych dodatkowych opłat, więc podwójnie pozytywne zaskoczenie.
  5. Zamówiłem dziś w AmiAmi Procona PS-289. Jako formę przesyłki wybrałem Air Small Packet. Wyniosło to razem 405 PLN Pierwszy raz w życiu kupowałem coś przez internet spoza Polski. I teraz moje pytanie, czy dobrze zrobiłem wybierając taką a nie inna formę przesyłki? I czy powinienem liczyć się jakimiś dodatkowymi kosztami? Jeśli tak, to mniej więcej ile?
  6. leszek_m

    Aerograf cz.2

    Czy brak możliwości dodania tego konkretnego aerografu do koszyka oznacza, że został wyprzedany i najbliższym czasie w tej cenie nie będzie już dostępny?
  7. Cześć i czołem, Przymierzam się do zakupu kompresora, który miałby pracować z aerografem H&S Ultra. Przeglądałem to forum jakiś rok-dwa lata temu i pamiętam, że często jako rozsądny ekonomicznie wybór podawano AS-186. Zajrzałem teraz na skleptechniczny.pl i trochę zgłupiałem z powodu mnogości podobnych (na moje laickie oko) kompresorów. Czy moglibyście wyjaśnić czym różnią się poniższe urządzenia? Czy są miedzy nimi jakieś istotne różnice i czy któreś z nich jest lepszym wyborem? 1. https://sklep.skleptechniczny.pl/wydajny-kompresor-do-aerografu-butla-wentylator,3,26357,19640 2. https://sklep.skleptechniczny.pl/kompresor-aerograf-skleptechniczny,3,26357,17857 3. https://sklep.skleptechniczny.pl/kompresor-aerografu,3,26357,27419 4. https://sklep.skleptechniczny.pl/kompresor-wentylator,3,26357,27421 Przy okazji jeszcze dodatkowa kwestia - czy warto dołożyć trochę gorsza i kupić Ultrę w zestawie z dyszami 0,2 i 0,4 zamiast najprostszego z jedną dyszą 0,2mm? Aerograf będzie wykorzystywany głównie do modeli samolotów 1:48 i będzie on jedynym na moim wyposażeniu (przynajmniej na początku).
  8. Jakbyś przeczytał ze zrozumieniem, to nie miałbyś wątpliwości w powyższym temacie ;)
  9. Pisałem, że miałem aerograf, używałem go, więc wiem jaka jest różnica między malowaniem pędzlem i aerografem. Chyba nieuważnie przeczytałeś to, co powyżej zostało napisane.
  10. Dziękuję wszystkim za wyrażenie swojej opinii oraz udzielone rady. Wczoraj kilka godzin przesiedziałem na tym forum. Zgłębiając lekko temat, dochodzę do wniosku, że chyba nie zabiorę się zbyt szybko za składanie tego F-14. Im więcej sobie uświadamiam na temat tego, czego nie wiem i/lub nie umiem, tym bardziej nie chcę spartolić tego cudeńka. Pewnie odstawię do na półkę i będę cieszył się samym jego widokiem, zaglądając do środka jakieś 3x dziennie, przynajmniej na początku ;) Mam zamiar potrenować na czymś sporo tańszym, czego nie będę żałował. Zauważyłem też, co w zasadzie powszechne w każdej dziedzinie, że teraz dostępna jest na rynku cała masa...wszystkiego. Akcesoria, materiały przeróżne, farb bez liku i innych specyfików. Super sprawa. Można eksperymentować i cudować ;) Przypominają mi się czasy mojego dzieciństwa, gdy modele samolotów (inne niż Łoś czy Czapla) dostępne były jedynie w Składnicach Harcerskich, raz w miesiącu, przed dwie godziny ;) Towar miał branie ;) Także zamierzam się wciągnąć na nowo...
  11. Witajcie drodzy modelarze ;) Będąc nastolatkiem poskładałem dosyć dużo modeli - głównie były to samoloty wojskowe 1:72. Wszystko to było amatorskie, ale malowałem każdy model od początku do końca, nakładałem kalkomanię, miałem nawet szpachlówkę oraz jakiś kiepski aerograf ;) Później przestałem, modele poszły w zapomnienie i ostatecznie gdzieś w otchłań piwnicy. Minęło ponad 20lat i niedawno przechodziłem z moją kobietą obok sklepu modelarskiego. Rzut oka na wystawę i widzę F-14 Tamiya 1:48. O kurka wodna, myślę, mój ulubiony samolot, ale fajny, i Tamiya - pamiętałem, że kiedyś najlepsze były te japońskiej produkcji. Miałem ze dwa modele od Hasegawy i składały się bajecznie. Nie mogłem się oprzeć, by nie wejść i obejrzeć, zapytać o cenę itd. Narzeczona widząc moją ekscytację, ostatecznie postanowiła kupić mi Tomcata na urodziny I teraz pytanie do Was, a właściwie kilka pytań: - jakie lakiery, kleje najlepiej kupić? - chciałbym chyba pomalować aerografem, jest jakiś niedrogi i dobry/wystarczający na 1 raz? ;) - szpachlówka jakaś pewnie też się przyda? - co jeszcze? ;) Wiem, że prawdopodobnie wielu z Was pomyśli, że szkoda takiego drogiego modelu na spapranie ;) I że mógłby być o połowę tańszy, bo i tak nie będę w stanie wykonać go na odpowiednim poziomie. Pewnie musiałbym potestować różne narzędzia i materiały na dwóch innych modelach, by przypomnieć sobie to i owo, i dopiero usiąść do Tomcata. Ale tak czy owak, będę wdzięczny za wszelkie porady dla nowego-starego modelarza. Z góry dziękuję
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.