Jump to content

Tap-chan

Members
  • Content Count

    571
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Tap-chan last won the day on August 24

Tap-chan had the most liked content!

Community Reputation

41 Excellent

About Tap-chan

  • Birthday 01/02/1988

Personal Information

  • Location
    Sint-Gillis-Waas
  • Interests
    Brak
  • Occupation
    Życie to jeden wielki zawód

Recent Profile Visitors

498 profile views
  1. Tap-chan

    F-16

    https://www.hln.be/nieuws/buitenland/belgische-f-16-wellicht-neergestort-door-motorproblemen-beide-piloten-stellen-het-goed~a2b7d790/
  2. I jak się skończyły te zakupy? Po ebayu nie ma co cen sprawdzać.
  3. A nie kupowałeś już przypadkiem Tomcata na ebayu?
  4. Możliwe, że manipulacja. Ja tutaj wyraziłem swoje zdanie, że MI się nie podoba kształt tych boków. Ale nikomu nie bronię, żeby mu się podobało i żeby kupowal, nawet po 20 sztuk. To całkowicie zmienia postać rzeczy
  5. Cóż, te ujęcia były po prostu dobrze zestawione.
  6. Świetnie, bo na czerwoną linię nie zwracałem uwagi. Nie jestem ekspertem od Tomcatów, ale trochę się w życiu zdjęć naoglądałem i teraz nieprawidłowy kształt zwraca moją uwagę.
  7. Tu chodzi o to, co dzieje się za poduszkami. Ale i Poduszki są jakieś dziwne. Generalnie to jest właśnie to, co wygląda nie tak w tym zestawie. Nie jest to szukanie dziury w całym. Mam przed sobą model, ten kształt mi się nie podoba. Może na jakimś innym samolocie to by przeszło, na Tomcacie to widzę.
  8. Pięknie ale nie kupię. Mam już F-14D ot Tamki, bardziej zależałoby mi na B, bo w tej wersji są 2 najlepsze malowania. Poza tym zobaczymy jakiego kotleta (i za ile :D) wysmaży nam GWH. A kto wie, może i Tamka nieco stanieje z tego wszystkiego. A może Tamka pójdzie teraz w wersję B? AMK, muszę przyznać, jest świetnie zaprojektowany, ale jednak ten "detal" z tyłu za mocno by mnie raził.
  9. Ale np. pilniki kosmetyczne potrafią być "nieco" tańsze niż modelarskie.
  10. Niekoniecznie. To ma sens, Leveling Thinner pozwala farbie na wypoziomowanie się, co daje gładką powierzchnię, mat ma z zasady być bardziej szorstki więc czas schnięcia ma znaczenie. Ja np. widziałem różnicę w malowaniu tamkowym Rubber Blackiem kół, rozcieńczany MLT był nieco mniej matowy niż rozcieńczany IPA.
  11. Mam 4 cążki. Italeri - badziew, używam tylko do brutalnych spraw (cięcie ramek po skończonym modelu na mniejsze kawałki, odcinanie ramek do przeróbki (bez części), odcinanie słomek "malarskich"; Tamiya 74035 - całkiem fajne, ale genialne nie są. Czuć, że po 2 modelach trochę się przytępiły. DSPIAE v2.0 (czyli cążki brandowane jako MENG) - super ostre, mają tylko jedno ostrze toteż nie odetniesz ramki przy samej części. Ale jakość zdecydowanie lepsza niż Tamka. I najważniejsze: https://www.plastmodel.pl/p/27/30476/u-star-ua-91340-side-cutter-plier-cazki-modelarskie--nozyki-pilki-pincety-szczypce-itp-narzedzia-modelarskie.html Kupiłem za 19pln, niestety przypadkiem zacząłem ciąć plastik w którym był bardzo twardy drut i mam dziurę w ostrzu. Ale mimo wszystko to i tak najlepsze cążki za swoją cenę, nic więcej raczej nie trzeba.
  12. No, no, kusząca cena. W końcu jest tańsza alternatywa dla Tamki.
  13. Na lepszy kolor kokpitu pokuszę się już w kolejnym Su.
  14. Trochę przerwy było, prace idą jak zwykle - leniwie. Leniwie, ale idą Przestałem iść zgodnie z instrukcją już po zrobieniu kabiny (na zły, turkusowy kolor). Stwierdziłem, że skoro ma być w locie, to przed zamknięciem kadłuba muszę pozamykać pokrywy komór podwozia, bo potem bez dojścia od spodu może być gimnastyka. Był to świetny pomysł, klapa podwozia przedniego jest za wąska o około 0,5mm, dokleiłem z obu stron po 0,3mm i lekko oszlifowałem: Osłona tego wspornika z tyłu goleni nie pasuje, jest o jakieś 2mm za krótka i z kształtem też nie halo. Zacząłem dopasowywać klapy podwozia głównego, ale bez stabilnie przyklejonych gondol silników nie ma to najmniejszego sensu. Więc Wziąłem się za krok będący za połową instrukcji. I było tak, poleciałem je podkładem Surfacer 1500 Black, potem Alclad Black Primer i na koniec Alclad Stainless Steel, bo tak to wygląda w instrukcji . Wszystko pięknie, dopóki nie zacząłem szukać w necie jak wygląda odcięcie kolorystyczne między kolorem spodu a wnętrzem. Wtedy znalazłem, że kolor wewnątrz jest po prostu szary, metaliczne są jedynie krawędzie natarcia wlotu. Tak więc od nowa, szlif gąbką tamki 2000, potem 3000 i na szaro - tu wybrałem Tamiya XF-54 Dark Sea Grey, wydał mi się najbardziej podobny wśród moich farbek do tego, co widziałem na zdjęciach (chociaż oko mam złe przecież). Potem maskowanie i malowanie na kolor spodu samolotu czyli Mr.Color C117 RLM76 Light Blue. 20 minurt czekania i na to znowu maskowanie po czym malowanie krawędzi Alclad Black Primer i na Stainless Steel. I na koniec 2 warstwy Hataka Clear Gloss. Wszystko fajnie, ale to, jak Kitty Hawk potraktował wloty jest...przykre. Nie wiem co tam jest nie tak, ale wnęka podwozia nie powinna zasłaniać wirnika turbiny. W ogóle tam od połowy tego wlotu aż do turbiny powinien być gładki tunel, z przekroju kwadratowego przechodzący w okrągły. Na szczęście rzadko zaglądam do wlotów powietrza. Kolejny krok to przyklejenie wlotów na stałe i zamknięcie klap podwozia głównego. A potem to już pod górkę. Zapomniałem dodać, że przed malowaniem wlotów nadziubałem się jeszcze poprawek zbyt płytkich nitów i linii podziału, występujących u mnie na całej dolnej powierzchni gondol silnikowych, tak więc nie tylko na tych wlotach, ale i na części zintegrowanej ze spodem kadłuba.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.