Jump to content

sebastain

Members
  • Content Count

    243
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Good

Personal Information

  • Location
    Malbork
  • Interests
    sport, modelarstwo
  • Occupation
    Duchowny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gdzie znajdę najlepsze, najbardziej zgodne z oryginałem plany spitfire? Tak sobie myślę, że sobie stworzę kolekcję tego samolotu, w różnych wersjach i malowaniach. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  2. sebastain

    PWS 23m3

    Czy skrzydło jest z drewna?
  3. Używa ktoś czegoś takiego? https://allegro.pl/oferta/okulary-precyzyjne-lupa-naglowna-mocny-led-pro-6088352023?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare Którą polecacie? https://allegro.pl/oferta/okulary-powiekszajace-lupa-naglowna-precyzyjne-3-5-8066432748 Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  4. Patrzę i patrzę i jedyne co mi przychodzi do glowy to " co ja robię tu..." Niesamowita robota! Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  5. W czasie pomiędzy szlifowaniem a dopasowywaniem skrzydeł w Anie-2 będę montował na spokojnie tą oto maszynę. Spodobała mi się ta konstrukcja, chociaż na razie głównym moim tematem są myśliwce 2WŚ. Samolot jest ciekawym projektem. Samolot od początku powstawał jako samolot gaśniczy, nie jest przerabianym transportowcem, bombowcem czy innym helikopterem. Projekt powstał w latach 60-tych, napędzany dwoma silnikami P&W R-2800, znany jako Canadair CL-215. W latach 80-tych samolot poddano modyfikacjom, założono silniki turbośmigłowe, dodano powierzchnie stabilizujące na statecznikach i końcach skrzydeł. Tak przebudowany samolot nazwano CL-215T. Na początku lat 90-tych, po modernizacji awioniki i wyposażenia wszedł do produkcji jako CL-415. Jednym ze źródeł czy też inspiracji do projektu jest podobno Consolidated PBY Catalina. Model sprawia bardzo dobre wrażenie. Jest przeróbką Hellerowskiego modelu CL-215. W ramkach znajdują się bardzo uproszczone silniki gwiazdowe PW R-2800 z obudowami. Część ramek jest dorobiona. Na pierwszy rzut oka, spasowanie części jest całkiem dobre, nity na kadłubie prezentują się świetnie. Trochę gorzej nity wyglądają na dorabianych do wersji CL-415, czyli górnej powierzchni skrzydeł i końcówkach tychże. Dobre wrażenie robią też linie i kształty powierzchni sterowych, aż się proszą o odcięcie i przyklejenie w innej pozycji Z błędów jakie zauważyłem, to w kadłubie zostało dwoje drzwi zrzutu wody z CL-215 zamiast 4-ech mniejszych, typowych dla CL-415. Model planuję zrobić z pudełka, pokuszę się o dorobienie tablicy przyrządów i może wyposażenia wnętrza. Nie będę naklejał kalek na chodniki na skrzydłach i kadłubie, ile się da pomaluję z szablonu.
  6. A wrzuć zdjecie bez podkrecenia filtrami, bo linie podzialu wyszly jak na starym matchhboxie Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  7. A masz zdjecie, na ktorym byloby tak brudne przejscie miedzy wlotem powietrza a kadlubem? Tam chyba trzeba troche poprawic. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  8. No tak, trochę przegiąłem z brudzeniem jak to mawia jeden z forumowiczów - wyszedł brudny model, zamiast modelu brudnego samolotu
  9. Nie wkrecajcie kolegi Damianosa. I tak robi postepy wieksze niz niektorzy... Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  10. Starczy znęcania się nad modelem. Teraz można nad modelarzem
  11. Jeszcze antenka i na tym poprzestaniemy. Coś krzywo pasują golenie podwozia w tym modelu... Acha. Z dodatków - kołpak śmigła musiałem "pożyczyć" od Mistercrafta, bo Revell ma kołpak DeHavillianda a na zdjęciach widzę, że powinien być rotol. Dorobiłem też antenkę, bo oryginalna mi się zgubiła. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  12. Skrzydła Antka szykują sie do szlifowania.... Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  13. Hiszpańską wersją BS241
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.