Jump to content

sebastain

Members
  • Content Count

    264
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Excellent

Personal Information

  • Location
    Malbork
  • Interests
    sport, modelarstwo
  • Occupation
    Duchowny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Od kilku tygodni próbuję coś posklejać. Jakiś czas temu kupiłem model Korsarza F4U-1D Revella. Wyglądał zachęcająco. Dużo części, ładnie wyglądające detale skusiły. Do modelu dokupiłem elementy fototrawione Eduarda, silnik i kalki Techmodu. Ten model chciałbym zrobić w miarę czysto i prawidłowo. Zaczęło się fajnie. Na pierwszy ogień poszła kabina z elementami fototrawionymi i wygląda to całkiem fajnie. Jednak montaż reszty modelu nie jest już taki różowy. Spasowanie części - cóż - Tamiya to to nie jest. Tu coś odstaje, tam coś nie pasuje, tu doszlifować, tam zaszpachlować. Na pewno nie jest to "łykend edyszyn" trzeba się trochę nagimnastykować, nawet jeśli ma być to model tylko z pudełka. Połówki kadłuba nie pasują idealnie, pokrywa przed silnikiem też trochę odstaje. Pierścień osłaniający silnik jest przyciasny, trzeba go rozszlifować. Kształt klap na skrzydłach nie pokrywa się z planami, końcówki skrzydeł są lekko przekoszone. Nie żebym narzekał, tyle, że chciałem go trochę szybciej montować niż jest to pisane Pomalowany będzie w kamuflaż i oznaczenia brytyjskie, użyję do tego celu kalkomanii Techmodu. Będzie to Corsair II, JT260, P54, z dywizjonu 757 FAA stacjonujący na HMS Unicorn. Brudzenie postaram się zrobić delikatniejsze niż na spitifirze, będę podpatrywał Korsarza z warsztatu kolegi Mikołaj75. No i na początek 2 pytania: 1. Wnęki podwozia - były malowane w kolor spodu samolotu, czy zinc chromate yellow? 2. Silnik - czy ten silnik od Pavli, który dokupiłem do zestawu nie będzie zbyt ambitny do tego modelu? Tym bardziej, że zestawowy też jest niczego sobie. I jeszcze kilka zdjęć:
  2. No ładnie wyszedł. Brudzenie mi też się podoba.
  3. Czyli "284" może być starą dostawą, leżakiem magazynowym, na pół zeschłym, zjełczałym i lepiej nie ryzykować?
  4. Wie ktoś czym to się różni? Różnica w cenie około 5zł, pojemność ta sama. Czy jest różnica w jakości, przyczepności, kryciu czy coś? https://www.mojehobby.pl/products/SF-287-Mr.Primer-Surfacer-1000.html https://www.mojehobby.pl/products/SF-284-Mr.-Surfacer-1000-40ml.html
  5. Zdjecia sa nierowno oswietlone, jest za malo swiatla i masz chyba wlaczony tryn HDR. Wylacz go i sprobuj zrobic zdjecia za dnia, na przyklad przy oknie, gdzie jest duzo swiatla dziennego ale zarazem rozproszonego. Model wyglada fajnie ale jak poprzednicy pisali, niewiele szczegolow widac. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  6. A tak z innej beczki zapytam. Czym pomalukesz takiego giganta? Zwyklym aerografem? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  7. Profil skrzydeł poprawiony. Sprobuje wygiąć sloty i przykleić. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  8. Zrób silnik. I kabinę pilotów Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  9. Będę czekał z niecierpliwością. Może w międzyczasie podgonię ze swoim Antkiem...
  10. Czy mi sie wydaje, czy efekt blackbasingu zniknął? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  11. No to troche bardziej skomplikowane , nie do konca dziala jak w "war thunderze" w zakrecie ster kierunku pomaga. Jak pochylasz szybowiec np na lewe skrzydlo, lewa lotka do góry, prawa na dól. Zwieksza sie sila nosna na prawym skrzydle, zmniejsza na lewym, zarazem rosnie opor na prawym, zmniejsza na lewym. Dopoki prawe skrzydlo sie podnosi, ma wiekszy kąt natarcia wzgledem naplywajacych strug powietrza, dlatego opor rosnie. Wtedy szybowiwec zamiast skrecac w lewo, jak bysmy chcieli, robi wymyk w prawo, dlatego popycha sie ster kierunku w lewo, zeby skontrowal zwiekszanie sie oporow na prawym skrzydle. Jak przestaniesz sie pochylac, ster kierunku wraca do polowy wychylenia i prowadzisz w zakrecie, do momentu wyrownania szybowca, gdzie znow zachodzi podobne zjawisko jak wczesniej. Mam nadzieje ze pomoglem Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  12. Slizg na skrzydlo, stosowany czesto przy ladowaniu, zeby wytracic wysokosc. Kiedy wychylasz ster kierunku w lewo, prawe skrzydlo na skutek obrotu szybowca wokol osi pionowej, przyspiesza, zwiekszajac sile nosna, którą kontruje się lotkami. Ster wysokosci w dół, żeby zabezpieczyć prędkosć bo w ślizgu wzrastają opory i spada pręskość. Zarazem manewr ten pomaga ustawić szybowiec w osi pasa startowego, do lądowania Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  13. Na poczatku relacji to to jest posklejane bluetackiem. na łaczeniach skrzydel z kadlubem nie użyłem praktycznie szpachli, zalałem tylko klejem. Gorzej było od spodu ale problem dotyczył bardziej kształtu niż szpar. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  14. W którym miejscu? Górna część skrzydeł z kadłubem jest całkiem dobrze spasowana. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  15. Wszystko zależy od priorytetu. Czy chce się być modelarzem czy vlogerem. Chyba większy postęp kolega zrobił w jakości filmików niż jakości modeli. Trochę szkoda. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.