Jump to content

Maciek

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Maciek

    Problem z aerografem

    No jednak mi się udało uszkodziłem dyszę i iglicę, a zamienników do swojego modelu nie znalazłem.
  2. Maciek

    Problem z aerografem

    Moja propozycja nauki na tanim sprzęcie to wynik własnego doświadczenia. Może i malowanie nie jest perfekcyjne, może aerograf się czasem zapcha. Ale jeśli miałbym uszkodzić aerograf za 300zł (w wyniku luk w wiedzy na temat jego użytkowania), to wolę uszkodzić taki za 50zł. Jak już będę dokładnie wiedział co i jak robić, żeby nie uszkodzić sprzętu, to kupię coś lepszego. To, że chińczyk mi pluł farbą i się zapychał wynikało nie z kiepskiego sprzętu, tylko z braku umiejętności. Teraz, póki co nie narzekam, ale z czasem z pewnością będę potrzebować czegoś lepszego. Taka jest moja opinia, z punktu widzenia osoby, która jest raptem mały kroczek przed georgiem jeśli chodzi o doświadczenie z tym sprzętem.
  3. Maciek

    Problem z aerografem

    Ten Pan też dobrze prawi ja właściwie też stawiam jeszcze pierwsze kroki z aerografem. Pomalowałem dwa modele, psując przy tym jeden aerograf (w zasadzie dyszę). Niby dużo czytałem jak się z nim obchodzić, jak go czyścić, czego nie robić, a i tak trafiły się błędy, przez które sprzęt szlag trafił. Niby tylko dysza, więc element wymienny, ale do swojego modelu chińczyka nie znalazłem go w internetach, kupiłem drugiego chińczyka i póki co efekty są zadowalające. Dlatego na początek faktycznie nie warto kupować drogiego sprzętu (na szczęście tego błędu nie zrobiłem). Odrobina wprawy, dobre farby i malowanie staje się przyjemnością
  4. Maciek

    Problem z aerografem

    Dobrze gadają, ja zaczynałem od Vallejo, później przerzuciłem się na Tamiya i różnica była ogromna.
  5. Maciek

    Problem z aerografem

    Jeśli gdzieś w dyszy siedzi "glutek" z farby, to niewiele Ci da takie czyszczenie rozpuszczalnikiem. Lepiej wymoczyć rozłożoną dyszę w czymś (rozpuszczalnik, taki zwyczajny bym raczej odradził, bo w tych chińczykach uszczelki mogą się przez to niszczyć). Ja z braku płynu do czyszczenia, moczę w dedykowanym rozcieńczalniku do farb (może i głupie, ale działa). A na codzień, po każdym malowaniu, czyszczenie tak jak mówisz. Co do cienkich linii, może pokombinuj z gęstością farby. Jeśli aerograf rozdmu:bip:e farbę, to może jest za rzadka?
  6. Zgadza się, podkład zawsze musi być. Ja chciałem wykorzystać czarny plastik nie w taki sposób, żeby go w ogóle nie malować, a w taki, żeby podkład nałożyć nierównomiernie, tzn. żeby czerń plastiku przebijała przez niego i wtedy kłaść właściwy czarny. Ale sposób, który podrzucił milczacy podoba mi się bardziej i tak chyba będę próbował robić
  7. O, to mi się podoba Czyli wychodzi na to, że czarne plastiki nie ułatwiają tutaj zadania w żaden sposób, Trzeba je będzie tak czy siak pociągnąć dokładnie podkładem, żeby zrobić ładne cieniowanie na biało.
  8. Chciałbym jednak podjąć wyzwanie. Jakieś podpowiedzi?
  9. Cześć! Wiem, że odkopuję stary temat, ale właśnie odebrałem przesyłkę z dokładnie tym modelem (ale od Italeri) i mam pytanie odnośnie jego malowania, a mianowicie: jak go malować? Chodzi mi o to, że samolot ma być czarny, a plastiki już są czarne. Chciałbym uzyskać efekt wyblakłej czerni, matowej oczywiście (coś jak na zdjęciach powyżej). Jak tutaj zrobić z podkładem? Czy rozsądne jest np. nierównomierne nałożenie podkładu? Tzn. w miejscu, gdzie ma być wyblakła czerń, nałożyć go więcej, tam gdzie ma być głęboka czerń nałożyć mniej? Czy po takim zabiegu, po pociągnięciu modelu farbą właściwą, miejsce z mocniejszym podkładem będzie delikatnie jaśniejsze od tych, gdzie podkładu było mniej (i prześwitywała oryginalna czerń plastiku)? Jeśli nie w ten sposób, to jak inaczej mogę uzyskać taki efekt? Do dyspozycji mam aerograf, farby tamyia.
  10. Cześć, mam pytanko w stylu "jak to zrobić?". Sklejam sobie model z airfixa i dokupiłem do niego podstawki, również z airfixa. Zakładałem oczywiście, że jedno będzie pasować do drugiego... głupi ja... jak najlepiej, żeby nie uszkodzić modelu, przerobić mocowanie? Poniżej zdjęcia pokazujące kolejno: instrukcję jak mocowanie powinno wyglądać, element w wytłaczance i mocowanie ze stojaczka.
  11. Nie znam się na tych materiałach, nie wiem jakie uszczelki mam w swoim aerografie. Mam ten sprzęt: https://allegro.pl/oferta/kompresor-aerograf-tg-203-zestaw-do-malowania-7641513375 podpowie ktoś, czy nie zabiję go acetonem?
  12. Zadam inne pytanie: czy czyszczenie aerografu acetonem jest bezpieczne? Tzn. czy nie uszkodzi urządzenia, np. uszczelek?
  13. Aż tak źle? Nawet przy mocnym rozcieńczeniu? Ten model i tak nie będzie idealny, dopiero uczę się "rzemiosła" F-16, którego teraz kończę (kalki i lakierowanie) to aż wstyd pokazywać publicznie 😛
  14. Cześć! Jestem nowym zapaleńcem modelarstwa, rozbudowuję póki co swój warsztacik i uczę się sklejać, malować... i mam do Was takie pytanko odnośnie farb. Kupiłem ten oto model: https://www.mojehobby.pl/products/RAF-Red-Arrows-Hawk-50th-Display-Season-Starter-Set.html czy farby, które producent dał do pudełka będą nadawać się do aerografu? Szkoda by było nie skorzystać, skoro już są odpowiednie kolory, a moja kolekcja Vallejo Air jest póki co malutka... 😉 Ale nie chciałbym też uszkodzić aerografu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.