Jump to content

primabaleron

Members
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

primabaleron last won the day on July 21

primabaleron had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A to Kolega Dorotka "ścichapęk" Zasiadam i znając warsztat Kolegi to się jeszcze czegoś nauczę. Robię drugie MFH w życiu i potwierdzam, że to zestawy dla indywidualistów-sadomomasochistów z grubszym portfelem Wprawka przed 250? 😎
  2. Warsztat ---> Galeria --> DSC_0662 by Tomasz, on Flickr DSC_0645 by Tomasz, on Flickr DSC_0644 by Tomasz, on Flickr IMAG3428 by Tomasz, on Flickr IMAG3391 by Tomasz, on Flickr DSC_0666-crop by Tomasz, on Flickr DSC_0690 by Tomasz, on Flickr IMAG3390 by Tomasz, on Flickr IMAG3406 by Tomasz, on Flickr IMAG3412 by Tomasz, on Flickr IMAG3418 by Tomasz, on Flickr IMAG3432 by Tomasz, on Flickr
  3. I już. Serwis po zwycięstwie w GP Spain 1951 w drugim sezonie Formuły 1:) IMAG3140 by Tomasz, on Flickr
  4. Tankowanie przed pierwszą jazdą próbną.... 😉 IMAG2988 by Tomasz, on Flickr
  5. Pasowanie paneli przed kalkami i satyną :
  6. To zasługa zestawu głównie
  7. Część drapana we własnym zakresie, kalki od kolegi, ale najwięcej z Tamiya https://www.scalemates.com/pl/kits/tamiya-12504-motor-racing-team-tool-set--123466
  8. Nadrabiam zaległości ( w zdjęciach) IMAG2833 by Tomasz, on Flickr IMAG2827 by Tomasz, on Flickr IMAG2812 by Tomasz, on Flickr
  9. Nie siej defetyzmu w głowach moich mechaników, bo długi weekend spędzą w barach (na wynos oczywiście....) IMAG2674 by Tomasz, on Flickr Sam musiałem się męczyć z montażem silnika... Geometria przodu ok. IMAG2707 by Tomasz, on Flickr
  10. Budowa postępuje. Pierwsze niemiłe. Blaszki są często tu elementem konstrukcyjnym i występują w dwóch grubościach, Część wymaga malowania. I tu zonk. Odtłuszczone i pomalowane primerem Tamki blaszki obłażą już od samego patrzenia na nie. Tu po styku z pattafixem.... Skleciłem bębny hamulcowe, bo ważne będzie ustawienie wstępnej zbieżności już na etapie budowy przedniego i tylnego zawieszenia. Te ostatnie w proszku jeszcze. Każdy bęben to 11 elementów skręcano-sklejanych. Zbiorniki na paliwo, trzy z czterech - nadałem fakturę zbliżoną do tego jaką ma Alfetta w muzeum Alfy. Przednie zawieszenie. Dolna część złoszowana, a górna jeszcze nie 🙂 Aby nie było zbyt pięknie. To nie Meng, czy Tamka, czy inne Lego. Tu 5 elementów chłodnicy po wywierceniu 15 otworów 0,5-1,5mm. Do tego dojdzie 17 blaszek PE. Za jakiś czas dojdzie.... 🙂
  11. Tak. To zestawy dla snobów (często niepowtarzalne, w ilościach +/- 100 na świecie), masochistów ( trzeba się czasami nieźle napocić,a by coś z tego wyciągnąć), krezusów (ceny są naprawdę wyższe od konkurencji). Decydując się na wykonawstwo takowego sam się zaszeregowałem.... Dorotka już puszczała gdzieś, ale powtórzę ---> cz. 1. cz. 2.
  12. Ciesz się z priorytetów Dorotko. A "na pięcie" się pisze osobno 😜 Wracając do meritum. Faktycznie budowa jest rozpoczęta 2 m-ce temu i w tej chwili jest bardziej zaawansowana. Następny etap do pokazania to silnik i koła (robione w przerwach na schnięcie kleju epoxy ) Silnik Bardzo dużo dopasowywania. M. in. prostowanie żywicy... Aluminium fajnie się wygina/formuje Dodałem od Knupfera śruby pokryw zaworowych. Reszta z boxu. IMAG2550 by Tomasz, on Flickr IMAG2557 by Tomasz, on Flickr Kółko 1.0 IMAG2513 by Tomasz, on Flickr
  13. To mój pierwszy model MFH, który nabyłem na zasadzie "okazja czyni złodzieja", czyli okazyjnie. Okazyjnie - to nie znaczy, że tanio. Można by za to kupić 3-4 zestawy wyścigówek Tamki w skali 1:12. Trudno mi porównać jakość do Tamiya, bo takowej nigdy nie składałem... Na pewno jest to kit bardziej drobiazgowy niż modele 1:8 Pocher, DeAgostini, czy Eaglemoss. A te ostatnie są prawie 2x droższe od 1:12 MFH. Zawartość pudełka pozwala na wykonanie bardzo szczegółowego modelu praktycznie bez korzystania z zawartości szuflady lub dokupywania czegokolwiek poza farbą i klejem. Warsztat poświęcam tym, którzy nie znają wyrobów tego producenta z Japonii, a być może zdecydują się tak jak ja na rozpoznanie bojem. Aha ! Proszę nie spodziewać się modelarskich fajerwerków, bo mimo zaawansowanego wieku nie jestem zaawansowanym modelarzem. Chętnie przyjmę uwagi i pomocne dłonie jakby co. Na początek inwentura: IMAG2351 by Tomasz, on Flickr Podstawą są odlewy ze stopu aluminium. Do tego toczone obręcze kół i żywiczne elementy karoserii, Takoż żywiczny blok silnika i tylny most. Do tego masa nitów, śrubek, rurek, sprężynek, drutów i masa stalowych elementów PE> Zestaw nabyłem dość dawno, ale po rozpakowaniu nie mogłem się oprzeć poskładaniu karoserii na chwilę. Tu obok budowanego w tym czasie, starszego o około 25 lat Fiata 806 od Italeri (foto roku 2019 - Dziękuję ! ) 71674713_2607151829341802_2499622553400639488_o by Tomasz, on Flickr Teraz nastał czas na zgrubne pasowanie wnętrza: Silnik IMAG2402 by Tomasz, on Flickr Rama etc IMAG2417 by Tomasz, on Flickr Wszystkie elementy wykonane z żywicy i stopu aluminium wymagają ponadstandartowej obróbki - wiercenie otworów montażowych 0,5; 1,0; 1,5mm - prostowanie aluminium (bardzo łatwe, lecz wymagające dużej precyzji) - usuwanie nalotu i polerowanie aluminium ( używam Proxxona ze szczotkami mosiężnymi, filcowymi, mikropilników i gąbek 3M w trzech gradacjach Już od razu widać, że huk pracy przede mną... Na przykład z kołami IMAG2449-crop by Tomasz, on Flickr Każde składa się z obręczy z toczonego aluminium i wywierconymi 72 otworami; osi z zaznaczonymi 72 otworami; po 72 szprychy 0,4mm; 72 nyple 0,7mm Dodatkowo obręcz od składania. Ja od siebie dodałem mosiężny pręt 5mm-szablon pomocny w zaginaniu szprych i umiejscowieniu na nich nypli. 1. Wiercenie otworów 0,5mm w osi 2. Zaginanie szprych w szablonie na długości 1,2mm 3. Przyklejanie nypli do szprych w szablonie 5mm od końca 4. Wklejanie jednego rzędu szprych na CA 5. Usztywnianie jednego rzędu szprych na klej epoxy z zewnątrz 6. Obcinanie nadmiaru wystających długości szprych 7. Końcowe usztywnianie wszystkich szprych epoxy wewnątrz. Pozycje 4. i 5. powtarzamy 6 razy
  14. Hehe.... Koła są z boxu tym razem Hmmm.... W tej skali to auta są od Tamiya w cenach podobnych lub droższe. Mogło by być lepiej
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.