Skocz do zawartości

Nietypowo - kopia elementu plastikowego - jak wykonać?


Mirafiori

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

W sprawach modelarskich jestem laikiem, tak więc zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych [z góry przepraszam jeśli w złym dziale umieściłem temat]. Otóż restauruję starego Fiata 125p (1969r) i potrzebuję wykonać wierną kopię takiego oto znaczka:

http://eles.pl/fiat/seria/polski.jpg (samego wkładu bez chromowanej ramki)

W jaki sposób mogę to zrobić? odlać z żywicy? co polecacie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób mogę to zrobić? odlać z żywicy? co polecacie?

Hej.

Na mój chłopski rozum w grę wchodzą dwa rozwiązania (o ile oczywiście nie ma szans na zdobycie znaczka w sieci)

- odlew w żywicy. Technologicznie najłatwiejszy, ale wymaga kosztownych materiałów (głównie silikon odlewniczy tj nieprzylegający, bo za żywicę może robić zwykły Distal albo Novol)

- vacuforma, czyli podciśnieniowe "odciśniecie" znaczka w folii plastikowej (np takiej z opakowania po zabawkach, rozgrzanej w piekarniku do stanu wiotkiego). Taki "odcisk" można wypełnić potem czymkolwiek (nawet starą szpachlówką), folia jest łatwa do zdobycia (piekarnik też ) największym problemem jest samo urządzenie do formowania (nie jest trudne do zrobienia, podciśnienie można wytworzyć odkurzaczem, ale trochę czasu trzeba poświęcić).

 

Pytanie :

- ile kasy możesz poświęcić na wykonanie odlewu (kilogram silikonu to jakieś 50-100 PLN, a Tobie wystarczy gdzieś 1/4 ale nie wiem, czy sprzedają mniej niż kilogram)

- czy planujesz więcej niż jeden odlew

- czy masz czas żeby zrobić urządzenie do formowania podciśnieniowego...

...od odpowiedzi na te pytania zależy wybór metody

 

Pozdrowionka

ZzB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe znaczki jeśli w ogóle się trafiają to po powyzej 300zl sztuka...

zapewne kilka odlewów, na przyszłość bym sobie zrobił.