kubisz Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Producent: Legend Productions Nazwa: Humvee Interior Set Numer katalogowy: LF1193 Skala: 1:35 Dostępność w Polsce: Jadar, Modelcentrum Cena: ok. 66 zł Zawartość: 19 elementów żywicznych, blaszka z 16 elementami fototrawionymi, arkusik folii aluminiowej, drut, kolorowa instrukcja Ocena: 5+ Tak wygląda zmontowany zestaw na zdjęciach ze strony producenta: Jest to sprzedawana osobno część zestawu LF1194 - M1151 Humvee Conversion Set. Należy o tym pamiętać, bo część elementów wnętrza można wykorzystać tylko w kilku nowych wersjach Humvee (M1151, M1152, M1165). W niewielkim, ładnym, typowym dla mniejszych zestawów Legenda, pudełku: otrzymujemy taką oto zawartość: Elementy nie są zwichrowane, brak dziur po bąbelkach powietrza. Z głową zaplanowano kanały wlewowe. Na zestaw składają się: - instrukcja: Ładna, czytelna. Brakuje mi jednak schematu połączeń kablowych elektroniki. - 4 fotele nowego typu: - deska rozdzielcza z kanałami nawiewów: Jest to element, który możemy użyć tylko w wersjach wymienionych przeze mnie powyżej. Tak to wygląda w oryginale w M1151: Tak w wersjach ECV (M1113, M1114, M1119 - inne nawiewy): A tak w starszych wersjach (M998, M1025 itp. - również inne nawiewy): - radio SINCGARS z głośnikami i słuchawkami oraz urządzenie Blue Force Tracker: SINCGARS - pierwsza klasa, ale jeśli chodzi o BFT, to dostajemy niestety tylko część całego systemu (monitor i klawiaturę, której nie wiedzieć czemu nie pokazują ani zdjęcia gotowego zestawu, ani instrukcja). Brakuje 3 pozostałych istotnych elementów - urządzenia GPS (PLGR lub DAGR), jednostki CPU i zewnętrznej anteny. Jednostka CPU jest widoczna na tym zdjęciu (to jest ta skrzynka o karbowanych bokach pod monitorem): Odbiornik Precision Lightweight GPS Receiver (PLGR, potocznie zwany "plugger") to ten duży po lewej, zaś wprowadzany w jego miejsce po 2004 roku Defense Advanced GPS Receiver (DAGR, potocznie zwany "dagger") to ten mniejszy po prawej: Antenę BFT znajdziemy w pełnych zestawach konwersji Legenda: LF1194 - M1151 Humvee Conversion Set i LF1204 - M1114 Humvee Conversion Set. W oryginale wygląda tak: - przegrody między fotelami i osłona silnika: Również typowe tylko dla nowych wersji Humvee, różnice w wyglądzie osłony silnika widoczne są na powyższych zdjęciach prawdziwych pojazdów. - pozostałe elementy: Czyli nóżki pod półkę z radiem, nagrzewnica i mocowanie dodatkowych skrzynek z amunicją. Nagrzewnica także tylko do wykorzystania w nowych wersjach. Tak wygląda w oryginale w M1151: Tak w wersjach ECV: Tak w nowszych egzemplarzach wariantów M998, M1025 itp.: A tak w najstarszych wersjach Humvee: - blaszka z elementami fototrawionymi, folia i drut: Na blaszce znajdziemy płytę pancerną na podłogę, stolik na radio i inne drobne elementy. Dodatkowo w zestawie znajduje się arkusz dość sztywnej folii aluminiowej (na pasy mocujące skrzynki amunicyjne) oraz drut do wykonania kabli. Moja opinia o zestawie: świetny jakościowo, nie najgorszy cenowo, niezbędny dodatek do nowszych wersji Humvee. Minusem może być ograniczona możliwość zastosowania niektórych elementów, ale fotele i elektronika to prawdziwy skarb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qdłaty Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Fajny in-box. Na pewno będzie przydatny. Szkoda, że do starszych wersji (takich jak lubię) nie da się wszystkiego wykorzystać. Napisz jeszcze, proszę, co można do polskich 1026/1044 (zielonych) wcisnąć. No i jeśli możesz, to poproszę zdjęcia foteli z linijka. Z modeliny spróbuję wyrzeźbić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Do polskich - fotele. Nie wiem do końca, jak jest z przegrodami. Tutaj masz zdjęcia z polskich Humvee: Widać, że tylko z lewej strony jest takie wzmocnienie, jak w tych elementach konwersji. Z prawej strony wzmocnienia nie ma (jest tylko mocowanie na kolbę karabinu). Wybacz, zapomniałem o tych zdjęciach z linijką. Zrobię je jutro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Zrobiłem zdjęcie jednego z foteli (padło na fotel pasażera). Maciek, Konrad - uważajcie na podstawy - w polskim Humvee są inne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Ta podstawa przedniego też jest inna? Reszta to wiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubisz Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Pasażera w sumie chyba taka sama, zerknij na zdjęcia. Kierowcy inna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zderzak Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Tak jeszcze przeglądałem ostatnio te żywice, no i za żadne skarby nie jestem w stanie stwierdzić, dlaczego jeden fotel ma bezsensowny wlew na prawie całej tylnej powierzchni Tym bardziej, że reszta ma inne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.