Jump to content

Leopard 1 A2 Italeri 1:35 + Eduard/Eureka


pan_piotrek
 Share

Recommended Posts

norm_0374.jpg

 

Witam,

Prace nad T-62 dobiegają końca, więc powoli zabieram się za kolejny projekt tym razem z drugiej strony barykady:).

 

IMG_1364.jpg

 

Będzie to moje pierwsze starcie z elementami fototrawionymi, więc proszę o wyrozumiałość ;)

 

Co do samego modelu, jak na Italeri nie prezentuję się źle. Nie ma specjalnej ilości nadlewek ani przesunięć.

Sklejalność - no cóż zobaczymy.

Największym mankamentem są gumowe gąsienice, oraz brak metalowej lufy.

 

Merytorykę zostawiam znawcą sam postaram się wyłapać najbardziej rażące błędy i w miarę możliwości usunąć.

 

Malowanie niemieckie.

 

Na pierwsze zdjęcia z budowy zapraszam jutro.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No tak się złożyło, że nie długo też stanę się posiadaczem tego modelu i też zastanawiam się nad blaszkami i nie wiem czy im podołam, czy mógłbyś wrzucić skan instrukcji od blaszek, żebym miał pogląd na całą sprawę

 

Będę się przyglądał

Link to comment
Share on other sites

Prace ruszyły i oto pierwsze efekty.

 

Podwozie:

IMG_1431.jpg

 

I pierwsze starcie z blaszkami, jak na razie raczej na korzyść blaszek.

 

IMG_1436.jpg

 

IMG_1439.jpg

 

Jutro kolejny update:) nie ma jak przerwa wielkanocna

 

Krzychu instrukcja i zdjęcia części są na stronie Eduarda

KLIK i wybierz "instruction sheet"

Link to comment
Share on other sites

Kolejny leniwy dzień,a mruczek nabiera kształtów

IMG_1440.jpg

 

Gumisie nie wyglądają tak tragicznie

IMG_1443.jpg

 

Jeśli nie widać to tak starałem się przykleić ten element poprawnie

 

IMG_1452.jpg

 

Po drugiej stronie wyszło lepiej

 

IMG_1453.jpg

No i taką pierdółkę jeszcze zdjełałem

IMG_1450.jpg

 

 

Ma ktoś może zdjęcia silnika Leosia? A właściwie tego co widać przez siatkę.

Italka dała mało ładny klocek w jego miejsce i myślałem czy da rade go jakoś stuningowac.

Przejrzałem literaturę i niestety nie znalazłem żadnych fotek.

Link to comment
Share on other sites

Ma ktoś może zdjęcia silnika Leosia?
Mówisz - masz:

th_leo11.jpg

10-cylindrowy diesel MTU MB838Ca M500, napędzający Leo 1. Te wielkie "skrzynki" po bokach to wyloty powietrza z wentylatora, wychodzące do tych pancernych żaluzji na końcach boków kadłuba. Kwadratowa siatka na środku górnej płyty przedziału silnikowego kryje wentylator, identyczny, jak w Leo 2, tylko pojedynczy...

Zdjęcie takie sobie, bo w oryginale ma niewiele jak 5x8 cm, więc wiele wycisnąć z niego się nie da... Jak będziesz potrzebował, pisz, pokombinujemy. Znalazłem to w zeszycie nr 9 Wydawnictwa Militaria z 1993r., autorstwa M. Jerchela i W. Trojcy właśnie o Leopardzie 1.

 

Pozdrowionka,

bzzz

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie, może właśnie dlatego że to zdjęcie takie małe przeoczyłem je w swoich miltariach:)

 

Z tego co zauważyłem w italce jest więc tylko wentylator.

Na zdjęciu widać jakieś odchodzące od niego przewody.

Najbardziej przydałoby się zdjęcie pokazujące co widać przez siatkę nad wentylatorem.

Fota którą wrzuciłeś daję nie jakie pojęcie co i jak, ale ja za cienki bolek jestem żeby wywnioskować coś konkretnego z tego.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dłuuugo nic sie nie działo czas o sobie przypomnieć Jako że dzień deszczowy i nic do roboty, po-majstrowałem sobie przy leopardzie i oto efekty.

Muszę powiedzieć że z blaszki na blaszkę coraz lepiej mi ta zabawa idzie.

 

Najgorsze są te pasy opasające lufę, totalnie mi z nimi nie idzie. Ale najlepszy przyjaciel początkujące blacharza czyli debonder wybacza wiele błędów Niestety makro w aparacie już nie...

 

IMG_1485.jpg

 

IMG_1488.jpg

 

IMG_1489.jpg

 

IMG_1490.jpg

 

IMG_1494.jpg

 

IMG_1497.jpg

 

IMG_1498.jpg

 

IMG_1499.jpg

 

IMG_1500.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Teraz zauważyłem bo u siebie ten sam błąd popełniłem.

 

beztytuu-1.jpg

 

Pod łopatą powinna być taka trójkątna podkładka (blaszka numer 24/25) i spinający to element 57. Do tego te uchwyty powinny być zgięte, bo inaczej sprzęt by wypadł.

 

Tak ja zrobiłem:

Leo011.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tą podkładkę faktycznie przeoczyłem, a uchwyt nie jest zgięty bo te elementy(łopaty siekiery itd. ) mam zamiar przymocować dopiero po pomalowaniu. Nie będę ich przyklejał tylko włożę w uchwyty i zagnę. Tak czy siak miło że ktoś zagląda

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ostatnio cierpię na ogromny deficyt wolnego czasu więc i aktualizację rzadkie i to raczej w najbliższym czasie się nie zmieni. Dzisiaj udało mi się jednak trochę przysiąść nad leopardem i popracowałem nad wieżą. Trochę trudności nastręczało sklejenie kosza i jego przymocowanie do wieży - ktoś we Włoszech trochę się namęczył żeby utrudnić mi życie:) Nie jest idealnie, ale mogło być gorzej.

 

leo3001.jpg

 

leo3021.jpg

 

leo3013.jpg

 

leo3003.jpg

 

leo3005.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sesja już skończona, wakacje rozpoczęte Dużo wolnego czasu do rozdysponowania.

Odkurzyłem więc model leoparda i tak oto prezentują się efekty mojego dzisiejszego dłubactwa:

 

IMG_1664.jpg

 

IMG_1684.jpg

 

IMG_1680.jpg

 

IMG_1677.jpg

 

IMG_1672.jpg

 

IMG_1669.jpg

 

IMG_1671.jpg

 

Skromnie ale do przodu! Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No więc zabrałem się za malowanie.

 

Na sam pierw przygotowanie elementów do malowania:

 

IMG_1789.jpg

 

Etap drugi Mr.Surfacer 1200

 

IMG_1791.jpg

 

IMG_1794.jpg

 

Kolejny krok to preshading czarną Pactrą.

 

IMG_1796.jpg

 

IMG_1799.jpg

 

I wreszcie kolor właściwy Vallejo Air Olive Drab 043

 

IMG_1801.jpg

 

Po wyschnięciu pozostało pomalować bandaże kół, za pomocą sprytnego urządzenia ;)

 

IMG_1807.jpg

 

Czary mary hokus pokus I Voila:

 

IMG_1808.jpg

 

IMG_1809.jpg

 

IMG_1810.jpg

 

IMG_1812.jpg

 

IMG_1813.jpg

 

IMG_1817.jpg

 

IMG_1818.jpg

 

IMG_1819.jpg

 

IMG_1820.jpg

Link to comment
Share on other sites

No w jednym miejscu na lufie wyskoczyła mi szczelina, poprawie co zrobić. Gąski i cała reszta idzie do brudzenia. Ale tylko delikatnego trochę kurzu, kilka zacieków. Gąski przed malowaniem potraktowałem papierem ściernym żeby zaimitować ścieranie się gumowych nakładek, teraz przetrę je suchym pędzlem na szaro i zapuszczę jakimś piaskowym kolorem żeby czarne zostały tylko gumowe nakładki.

Link to comment
Share on other sites

Jak to było w jednym filmie: "Klasa koń!"

A tak poważnie, wygląda świetnie, zwłaszcza ta plandeka i drewienko na narzędziach.

 

No to co zostało? Kalki, wash i brudzenia?

A bocznych osłon nie przyklejasz?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Czekam na Twojego. Chce na nim wypróbować filtry, ale myślę jakim kolorem je wykonać. W ogóle zabieram się do tego jak do jeża, bo na na razie wygląda mówiąc skromnie super, a zły wethering może go zepsuć.

Mam kilka wątpliwości co do filtrów.

Czy najpierw polakierować, czy można je dawać na gołą farbę,

najpierw wasch potem filtr czy na odwrót?

A osłony boczne i błotniki będą oczywiście ale najpierw pobrudzę podwozie - łatwiejszy dostęp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.