Skocz do zawartości

Fokker F.VIIa LD-12Eb


hadzi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

model to przerobione skrzydło Valoma (inna rozpiętość), parę detali z Valoma, kadłub Broplana i scretch. Artykuł z budowy modelu pokaże się na stronie klubowej i w „Lotnictwie z szachownicą”.

 

09d33f96e959d427med.jpg

 

d01222b9b0821c12med.jpg

 

42c4e93fa0a63522med.jpg

 

c3b0118c1231860fmed.jpg

 

bf8df6d82d60af91med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cudny.

Moje marzenie czekająca od dawna na realizację. Na razie w postaci Broplanu. Piękna imitacja skejki.

Chciałbym to zobaczyć z bliska i większe. Mam nadzieje, że będzie można.

Kiedy będzie można zobaczyć warsztat?

Będzie jakaś kontynuacja tematu?

U mnie cała szafa srebrnych ptaków lotu, ale ciągle brak mi odwagi i czasu żeby się za to wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo zacna i oryginalna maszyna. Wykonanie nie budzi zarzutów, za to budzi spory szacunek zważywszy, że to ulepek zawierający elementy Broplanu.

 

Oby więcej takich konstrukcji pojawiało się na forum

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kornik_69 bez jaj proszę. Broplanowe wydmuszki się dość fajnie skleja - zrobiłem z nich narazie:

Lublin R.XVIb

UT-2M

częściowo ten Fokker

 

i mam rozgrzebane - całkiem dobrze pasujące:

 

Szcze-2

RWD-13S

F.68

 

tylko kiedy ja je skleję - najbliższy końca jest RWD-13S, ale wszystko może przeskoczyć CASA.

No ale teraz Halifax najważniejszy jest.

 

MikeP - warsztat będzie jak pisałem na stronie IPMS SILESIA, zależy od tego jak się dogadam z naczelnym Lotnictwa z szachownicą - czy będę mógł puścić przed publikacją w gazecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny modelik. To są właśnie moje ulubione klimaty. Gratulacje. Mam tylko jedno pytanko hadzi. Rejestracyjne litery to kalka czy malowane ? A godło LOTu z jakiego zestawu bo to raczej od szablonu w tej skali namalować sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Casę ? Możesz zrobić In-box ?

 

Powiem szczerze, że nie miałem bliższego kontaktu z modelami Vacu i znam je tylko z relacji innych. Chcę skleić kilka Broplanów, bo mają w ofercie modele, których nie mają i pewnie jeszcze długo nie będą mieć inni (m.in Casę i Lamparta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Casę ? Możesz zrobić In-box ?

 

Powiem szczerze, że nie miałem bliższego kontaktu z modelami Vacu i znam je tylko z relacji innych. Chcę skleić kilka Broplanów, bo mają w ofercie modele, których nie mają i pewnie jeszcze długo nie będą mieć inni (m.in Casę i Lamparta).

 

In-Box zrobiłem już wiele miesięcy temu:

 

http://www.ipmssilesia.one.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=77

 

Lamparta to chyba ma tylko ARDPOL, BROPLAN ma Wilka - chyba że czegoś nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny modelik. To są właśnie moje ulubione klimaty. Gratulacje. Mam tylko jedno pytanko hadzi. Rejestracyjne litery to kalka czy malowane ? A godło LOTu z jakiego zestawu bo to raczej od szablonu w tej skali namalować sie nie da.

 

Dzięki, nie taki znowu piekny, bo nie ma do niego materiałów a jak się juz znajdą to po fakcie!

 

Rejestracja to kalka BROPLANU - z braku czasu nie robiłem szablonów, godła są z modelu Valoma - trochę za duże i w dodatku jedno pokazuje zły kierunek lotu żurawia - też z braku czasu i alternatyw je użyłem. W nastepnym Trimot bedzie trzena załatwić sobie prawidłową kalkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super a tak apropo to kiedy ta konstrukcja latał ??

Do Polski przyleciał 27 listopada 1928 r., zamówiony prze przedsiębiorstwo "Aero". Od 1 stycznia 1929 r. został wraz z pięcioma innymi przejęty przez PLL "Lot". Z silnikiem Skoda-Lorraine-Dietrich LD-12 Eb latał do 1935 r., kiedy to zabudowano mu gwiazdowego Jupitera. Latał na liniach krajowych i zagranicznych (Wiedeń, Czerniowce) do maja 1936 r. W "Locie" do 1938 r. (loty zastępcze i taksówkowe). W 1938 odsprzedany wojsku i przebudowany do szkolenia w lotach bez widzialności.

 

nie ma do niego materiałów a jak się juz znajdą to po fakcie!

 

Można wiedzieć jakiimi materiałami dysponowałeś, a jakie znalazły sią po fakcie?

 

Pewnie książeczkę Mikulskiego i Glassa "Polski Transport Lotniczy 1918- 1978" miałeś pod ręką. A co oprócz tego?

 

W powyższej publikacji podano informację, że kadłub był pomalowany na biało z wyjątkiem okapotowania silnika. Nie wiem na ile to jest wiarygodne. Twoja wizja wydaje mi się przekonująca.

 

Jeszcze raz gratuluję i czekam na trimotora. Może coś jeszcze? Mnie się marzył jeszcze PWS-24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wiedzieć jakiimi materiałami dysponowałeś, a jakie znalazły sią po fakcie?

 

Materiały to książki Glassa, wycinki z niemieckiego Aircraft lub Aeroplan, różne polskie czasopisma, Internet i archiwum Wojtka Sankowskiego.

 

Po fakcie znalazłem strone http://www.audiovis.nac.gov.pl/haslo/194:42/ na której znalazłem w końcu zdjęcia układu wydechowego i wnętrza do F.VIIa LD-12Ed, tego nigdzie nie ma dobrze rozrysowanego i czytelnego.

 

A kolor "srebrny" wyszedł mi z analizy zdjęć i logiki tamtych lat, najczęściej impregnowano płótno "tanią" srebrzanką lotniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.