Kamil K. Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Witam! Postanowiłem zrobić takie małe porównanie obu modeli. Typowy inbox można znaleźć bez większych problemów, ale z ładnie pokazanymi szczegółami już jest problem. Zaczynajmy. Oba modele zapakowane w ładne, porównywalnej wielkości pudełka. Na początek przyjrzyjmy się modelowi Skifa - Hm, z daleka wygląda zachęcająco... Ogniwkowe gąsienice, ładne kalki, fototrawiony arkusik, czytelna instrukcja - części też jakby więcej niż w modelu Zvezdy.. Standardowe Zvezdowskie gumisie, pożółkła kalka, wyglądająca gorzej od skifofwskiej, brak fototrawionek, za to ramka z przezroczystego plastiku i bardzo ładna instrukcja - pierwszy raz taką widzę w modelu Zvezdy. Jednak, gdy przyglądamy się częściom Skifa nie jest już tak kolorowo - chociaż cały czas zielono. Mało detali, te które są - toporne. Tymczasem model Zvezdy posiada piękne delikatne spawy na wieży, detale też są o wiele lepsze. Wprawdzie mało modeli w życiu widziałem, ale z takimi delikatnymi spawami spotykam się pierwszy raz. Całkiem nieźle natomiast wygląda na pierwszy rzut oka Skifowska lufa. Kadłub - podobnie jak wieża, bez rewelacji. Części od Zvezdy są wręcz ich przeciwieństwem - znowu ładny detal i piękne delikatne spawy - wszędzie tam gdzie powinny być! Producent nie zapomniał nawet o "przyspawaniu" mocowań wahaczy. Tutaj tylko zdjęcia części Zvezdy. Nie mam ich w sumie do czego porównać w modelu Skifa. Pancerna blaszka, podobno fototrawiona. Na niej m.in elementy falochronu. Tutaj ten sam element od Zvezdy. Niby w jednej części, niby z plastiku... a moim zdaniem i tak bliższy oryginałowi. Tutaj za jedną rzecz mogę pochwalić Skifa - brak jamek skurczowych na osłonach napędu do poruszania się w wodzie. Zvezda tutaj się nie popisała do końca. Z drugiej jednak strony znowu Zvezda góruje ilością detali na tylnej płycie kadłuba. A szpachla modelarzowi nie powinna być straszna. Koła Skifa. Jedyny element, dla którego warto kupić ten model. Jest to późniejszy, toczony model kół jezdnych. Wymaga jednak drobnych poprawek i "udrożnienia" otworów ulgowych. W modelu Zvezdy dostajemy koła wczesnego typu, odlewane - które wymieniano od połowy lat 70-tych. Wykonanie więc modelu z takimi kołami trochę utrudnia nam umiejscowienie modelu później niż w latach 8-tych. Co nie zmienia faktu, że są bardzo ładne. Kalki. O dziwo te ze Skifa wyglądają lepiej niż zazwyczaj w ich modelach. mimo to, oba arkusze dalekie są od ideału. Instrukcja Skifa, obszerna i czytelna. I instrukcja Zvezdy. Po prostu estetyczniejsza. Gąsienice Skifa. Chwali się, że ogniwkowe, jednak nie są one zbyt wierną kopią. Porównanie z gumisiami Zvezdy. Mówi się, że lepsze słabe ogniwka od jakichkolwiek gumisiów, może to prawda? Wydaje się, że wszystko lepsze od gumiaków Zvezdy. Te jednak, o zgrozo z zewnętrznej strony wydają się lepiej zdetalowane niż ogniwka Skifa. Od wewnętrznej mają ten sam błąd co Skifowe - nieprawidłowy kształt grzebienia. I na koniec smaczek: Zvezda bardzo przyłożyła się do skopiowania BMD-1. Nie zapomniała nawet o takiej błahej sprawie jak 3 śrubki po prawej stronie kadłuba. W przeciwieństwie do Skifa Oczywiście jest to tylko moje subiektywne zestawienie, może trochę w nim poprzesadzałem - dlatego nie przejmujcie się tym bełkotem i popatrzcie sobie na zdjęcia. Myślę, że BMD-1 ze Zvezdy zasługuje na uwagę każdego modelarza - to naprawdę kawał dobrej roboty, za niewielkie pieniądze. Gdy dołożymy do niego jakieś lepsze gąsienice(ale czy naprawdę są tutaj konieczne?) i koła nowszego typu otrzymamy fajny modelik. A Skif? Przemawia za nim tylko dedykowany arkusz blach Eduarda i wyżej wspomniane koła. Bez przeróbek z modelu Zvezdy otrzymamy wzorcowego BMD-1 wczesnych serii produkcyjnych z ppk Malutka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Mroczkowski Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Myślę, że komentarz zbędny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu-onisk Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Nie moja tematyka, ale powiem tak: good job Im więcej Inbox Warsów na forum tym lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ł.Sosnowski Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Dobra robota. Niedługo podepnę się może do tematu z inboxem tego samego modelu od Alangera/EE razem z blachami edka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil K. Posted May 13, 2010 Author Share Posted May 13, 2010 O, byłoby miło. Zrobiłby się tutaj taki porządny kącik o tych ciekawych pojazdach. Ja miałem w planach zrobienie modelu z z Osetii z 2008r. nie pomyślałem jednak, że model Zvezdy posiada stare koła. Dlatego dzisiaj leciałem po model Skifa - innej alternatywy nie ma. A samego BMD od Skifa może kiedyś wystrugam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ł.Sosnowski Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Mam już BMD-2 z Eastern Expressu, może zrobimy jeszcze porównanie z dwójkami od Zvezdy i EE? Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamil K. Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Wrzuć tylko zdjęcia, to poprosimy jakiegoś moderatora, żeby zmienił nazwę wątku na "[inbox] BMD - wątek ogólny" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ł.Sosnowski Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Ok, jutro porobię fotki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.