Pawel90 Napisano 16 Maja 2010 Share Napisano 16 Maja 2010 Witam Panów:) Tym razem mam do zaprezentowania dwa StuG-i - jeden Revella, drugi Trumpetera. Zacznę od pierwszego z nich. Modelik fajny, wszystko do siebie idealnie pasuje, ładnie się go robi. Zmieniłem póki co tylko właz oraz km, zastanawiam się nad wykonaniem stelaża z tyłu pojazdu. StuG IV Trumpka... Hmm... Pierwszy mój model Trumpetera... Ładna antyreklama jak dla mnie. Chyba błąd popełniłem kupując to coś... Ale cóż, kupiłem to się z nim zmierzę... Szpachla, szpachla, szpachla, ta szpara jedna jest widoczna z odległości kilometra... Teraz prośba i pytanie dla znawców tematu... Co mam poprawić jeszcze, abo to cudo przypominało chociaż z 17 kilometrów StuG-a IV? Pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 16 Maja 2010 Autor Share Napisano 16 Maja 2010 Walczę na ile potrafię z tą Trumpeterowską pokraką, oceńcie na ile te walki przynoszą efekt pozytywny... Jestem świadom że ta konstrukcja na której będą opierać się gąski zapasowe nie jest jakaś wspaniała (chociaż jej wygląd na zdjęciu mnie przeraził, na żywo aż takiej tragedii nie ma...), ale próbuję na ile potrafię coś zmienić tu na korzyść. Coraz bliższy jestem usunięcia lub wymiany błotników - te mnie jednak straszą... Proszę o pomoc Ludzie, co tu jeszcze zmienić w tym pojeździe żeby troche więcej realizmu jednak było...:( Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 18 Maja 2010 Autor Share Napisano 18 Maja 2010 Prace trwają. Powolutku, ale do przodu. Oby dwa pojazdy przeszły preshading, i oby dwa zostały potraktowane dunkelgelbem. Efekty poniżej. StuG IV Na burcie zrobił się nieprzyjemny zaciek, w porę jednak poprawiłem go i wygląda lepiej. StuG 40 Ausf.G Dodam że sesja zdjęciowa była toczona w ekstremalnych warunkach, co o mało nie skończyło się lotem StuG-a 40 z 4 piętra w dół, na szczęście uratował się. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 18 Maja 2010 Share Napisano 18 Maja 2010 Co do IV to: - włazy przy osłonie km są odwrotnie - powinny otwierać się przód-tył, a nie na boki, - na osłonach wentylatorów są jakieś dziury - tam coś będzie, czy Trumpek zrobił coś po coś i nie dał części do zestawu? - na trzecim zdjęciu od góry widać między nadbudówką kierowcy, a resztą szparę - nie zaszpachlowałeś tego, - tylne błotniki mają rowki na wsporniki pod schuerzen i też tego nie zaszpachlowałeś, - błotniki widzę, że są zupełnie pozbawione faktury blachy ryflowanej, - brak podnośnika i gaśnicy. Czym to malowałeś bo wygląda to tak średnio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 19 Maja 2010 Autor Share Napisano 19 Maja 2010 Malowałem mocno rozrzedzona farbą Humbrol H83, pędzlem. Jest to po trzech warstwach zdjęcie, następne poprawiły efekt wizualny. Poprawek dużo będzie, jutro biorę się za szpachlę i poprawiam, początkowo chciałem zasłonić te miejsca gąsienicami, ale zmieniam trochę koncepcję pracy. I mam pytanie. Wiem już że w tej wersji włazy są złe. A gdybym robił późną? Wtedy dobrze by było? Świadom jestem ilości poprawek wtedy, ale myślę że to lepiej by mogło być, ale wole zapytać kogoś kto ma pojęcie na ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_Mazzi Napisano 19 Maja 2010 Share Napisano 19 Maja 2010 Malowałem mocno rozrzedzona farbą Humbrol H83, pędzlem. Jest to po trzech warstwach zdjęcie, Troszkę przesadziłeś z rozcieńczaniem. Przy takiej konsystencji trudno zapanować nad zaciekami. Dawno już nie malowałem humbrolkami ale o ile dobrze pamiętam rozrabiałem je w stosunku mniej więcej 2/3 farby 1/3 rozcieńczalnika, może nawet mniej tego ostatniego. Zadowalającą powłokę miałem z reguły po 4 warstwach. Jeśli po ostatniej warstwie nadal będziesz miał smugi na modelu możesz jeszcze podratować się suchym pędzlem, humbrolki się do tego bardzo dobrze nadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 20 Maja 2010 Share Napisano 20 Maja 2010 Wiem już że w tej wersji włazy są złe. A gdybym robił późną? To w tej konfiguracji oprócz włazów musiałbyś zmienić wydechy na pionowe zamiast tej beczki. Km na nadbudówce musiałby byś sterowany z wnętrza, tak jak w Twojej III. Brakuje Ci jeszcze uchwytów na liny na tylnej płycie. No i zapomniałem o ważnej kwestii - koło napinające nie powinno być w tej konfiguracji późne, tylko wczesne. viewtopic.php?t=13192&start=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 20 Maja 2010 Autor Share Napisano 20 Maja 2010 Na szybko zrobione dwie zmiany w modelu - usunąłem tarczę na km, i zaczepy pod nią, po pracy będę szpachlą się bawić i zasłonie tą i inne dziury. W miejsce tarczy przyszedł hmm podest pod km zdalnie sterowany. Druga zmiana to zmiana wydechu, wydech po południu przejdzie również operację - wytopię w nim dziury. Koło do wymiany? Gubię się w tym StuG-u. Wczesna wersja późne koło, późna wersja wczesne koło. Ale przerobię. Tylko jeden fakt z tym związany mnie zastanawia - ten StuG odremontowany w Poznaniu - ekipa go budująca skrzywdziła go tym kołem? Bo jak patrze to tam późne koło ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 20 Maja 2010 Share Napisano 20 Maja 2010 O toś mnie teraz zastrzelił.. Nie zwróciłem uwagi na to... Muszę sprawdzić w mądrych książkach, ale skoro to są oryginalne koła napinające odkopane razem z całością to muszę powiedzieć, że mam małą zagwozdkę... EDIT: Rzeczywiście koła mogą zostać. Pochrzaniło mi się. Mea culpa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.