Skocz do zawartości

PWS - 26 "Ślepak" (RPM 1/72)


Ipkinss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Model ukończony O wszystkich przeróbkach i dodatkach można poczytać w wątku warsztatowym -->

 

viewtopic.php?t=20043

 

Z modelu jestem zadowolony Pierwszy raz malowałem metalizerem czego szczególnie się obawiałem, a chyba nie wyszło tak źle. Również naciągi wyszły mi lepiej porównując z poprzednim PWS-em. Do kompletu brakuje już tylko PWS-26 w standardowej wersji. Ale to dopiero odległa przyszłość

 

Zapraszam do oceny!

 

75902233.jpg

65151686dl.jpg

69507459.jpg

77021437.jpg

95147401.jpg

25398269.jpg

61709534.jpg

78619116.jpg

36214010.jpg

39010191.jpg

76479029.jpg

30492893.jpg

35309944.jpg

99195902.jpg

58934265.jpg

 

A tutaj ze starszym bratem (PWS-16bis):

43430130.jpg

34785252.jpg

88286784.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem Twój wątek warsztatowy i jestem pełen podziwu dla tego co udało Ci się z tym modelem osiągnąć Łączenie "garb" - kadłub może nie wygląda na zdjęciach najlepiej, ale to pewnie wina powiększenia i metalizera, które bezlitośnie wyciągają wszystko na wierzch. Na żywo na pewno nie rzuca się w to oczy. Gratuluję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Najpierw zachwyty:

1. Piękny bo nasz (maksymalnie subiektywna ocena )

2. Jak na pierwszy metalizer, to wyszedł całkiem całkiem

3. Dobrze leżące kalki. Były kompletowane ?

 

To co mogłoby wyglądać lepiej:

1. Faktura pofałdowanej powierzchni kadłuba;

2. Niektóre elementy (w tym i te z którymi walczyłeś) sprawiają wrażenie poszarpanych i nieczystych. Szczególnie linia łącząca garb z właściwym kadłubem.

 

Pomimo tych niewielkich niedociągnięć kolejny raz jestem pod wrażeniem pracy jaką włożyłeś w ten piękny samolocik. Czekam na kolejne maszyny z polskim rodowodem

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za komentarze!

 

 

Łączenie "garb" - kadłub może nie wygląda na zdjęciach najlepiej, ale to pewnie wina powiększenia i metalizera, które bezlitośnie wyciągają wszystko na wierzch.

 

2. Niektóre elementy (w tym i te z którymi walczyłeś) sprawiają wrażenie poszarpanych i nieczystych. Szczególnie linia łącząca garb z właściwym kadłubem.

 

Niestety linia styku "garbu" z kadłubem mimo poprawek nie wygląda jak trzeba. Metalizer i materiał z jakiego wykonałem sam garb ma w tym jakiś udział ale najwięcej winy jest z mojej strony :(

 

1. Faktura pofałdowanej powierzchni kadłuba;

 

To już wina producenta Ale fakt, poprawiłem fakturę na skrzydłach, a o kadłubie już zapomniałem. W przyszłości, ostatni planowany PWS-26 na pewno będzie miał poprawiony kadłub

 

Dzięki za opinie i krytykę! Osiągnąłem swoje cele jakie założyłem sobie przed budową:

- przełamałem się do metalizera

- poprawiłem wszystkie błędy popełnione przy PWS-16bis

 

Poza tym model fajnie kontrastuje wśród monotonnych maszyn "polish khaki" z mojej kolekcji. Aż bierze chęć na Lublina XIII hydro

 

Na marginesie dodam, że według mnie PWS - 26 samym swoim wyglądem wzbudza zaufanie. Jako uczeń na pewno nie bałbym się na nim latać. Nic dziwnego, że był chwalony.

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym model fajnie kontrastuje wśród monotonnych maszyn "polish khaki" z mojej kolekcji. Aż bierze chęć na Lublina XIII hydro

 

Lublin już niedługo ma być wznowiony przez Mirage'a, więc będziesz miał okazję się wykazać. Ja mam stare wypraski Spójni, ale myślę, że z blachą Parta nie będzie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam fakt, że Ci się chciało temu kawałkowi plastiku nadać postać PWS-a zasługuje na słowa uznania. A, że na dodatek dwa razy.. I to z bardzo ładnym efektem. Bardzo podoba mi się sposób prowadzenia relacji (skorzystam na pewno, jak przełamię się i dokończę swojego pwska), i sam samolot. A to, że on "nasz" - to już wogóle.. Czekam spokojnie na trzeciego. W końcu "omne trinum perfectum", jak mawiali starożytni

Gratuluję i pozdrawiam!

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki PrzemekK! Tylko jak już się przełamiesz do swojego PWS-a to nie zapomnij go pokazać

 

Lublin już niedługo ma być wznowiony przez Mirage'a, więc będziesz miał okazję się wykazać. Ja mam stare wypraski Spójni, ale myślę, że z blachą Parta nie będzie tak źle.

 

Ale w skali 1/72? Chyba mówisz o 1/48 prawda? W siedem dwójce mam model Aeroplasta plus blaszkę Parta. Wiem też, że któryś z producentów żywicznych robi oba Lubliny R XIII (na pływakach i kołach). Chyba Ardpol.

 

PS. Zapomniałem odpisać Ci na pytanie o kalki. Zestaw oznaczeń do tego egzemplarza był w kalkach Techmodu dla PWS-26.

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Modelik ładny tylko mam uwagę, co do malowania. Zacznę od tego, że jestem na etapie zbierania wszelkich informacji na temat malowania samolotów w moim przypadku (RWD-8), ale zasada malowania SPL w tamtym okresie czasu była jedna a mianowicie chodzi o tło na stateczniku pod godłem SPL niestety musze cię zmartwić, ale na niemal 99% było ono srebrne a nie żadne błękitne, co do koloru samego godła też jest wiele sprzecznych informacji, ale najbardziej prawdopodobnym kolorem był ciemny szary i biały. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości t od razu Ci napisze nie sugeruj się zdjęciami ona czasem kłamią. A tę informację trzykrotnie twierdząco potwierdził pan, który widział na własne oczy te godła na nie jednym samolocie i w nie jednej konfiguracji i za każdym razem wyglądało to tak samo srebrne tło i szaro białe godło. (Info. pochodzi od pana Wójcika Waldemara Z Dęblińskiej Szkoły Orląt (SPL))

 

godoSPL.jpg

 

PZDR Albert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w skali 1/72? Chyba mówisz o 1/48 prawda? W siedem dwójce mam model Aeroplasta plus blaszkę Parta. Wiem też, że któryś z producentów żywicznych robi oba Lubliny R XIII (na pływakach i kołach). Chyba Ardpol.

 

Tak miałem na myśli 1/48

 

PS. Zapomniałem odpisać Ci na pytanie o kalki. Zestaw oznaczeń do tego egzemplarza był w kalkach Techmodu dla PWS-26.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

albert091283! Cóż mogę napisać. Sugerowałem się monografią B. Belcarza. Niestety nie miałem możliwości spotkać nikogo kto widziałby te samoloty osobiście. Fajnie, że Tobie udało się dotrzeć do takiego człowieka bo Twoje informacje są bardzo interesujące i na pewno będą pomocne w przyszłości.

A ten PWS musi już pozostać z "nietypową" konfiguracją barw

 

Tak miałem na myśli 1/48

 

Na szczęście to nie moja skala

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

albert091283! Cóż mogę napisać. Sugerowałem się monografią B. Belcarza. Niestety nie miałem możliwości spotkać nikogo kto widziałby te samoloty osobiście. Fajnie, że Tobie udało się dotrzeć do takiego człowieka bo Twoje informacje są bardzo interesujące i na pewno będą pomocne w przyszłości.

A ten PWS musi już pozostać z "nietypową" konfiguracją barw

 

Nie to nie jest wytykanie błędów z mojej strony po prostu to tylko moja uwaga tak na przyszłość. To, że dotarłem do tego to tylko chwila wola w pracy wziąłem nr ze strony Dęblińskiej szkoły i popytałem, kto mógłby udzielić mi kilku odpowiedzi na moje pytania to wszystko.

 

Pzdr Albert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odebrałem tego jako wytykanie błędów czy czepialstwo Każda tego typu informacja może przybliżyć modelarzy interesujących się ta tematyką do osiągania jeszcze wierniejszych modeli. Dla przykładu pamiętam jak "wypłynęły" informacje o malowaniu wnętrza Karasi i Łosi na kolor khaki w miejscach przeszklonych. Potwierdził to człowiek, który miał do czynienia z tymi samolotami w czasie wojny.

 

Oby jak najwięcej takich odkryć!

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.