luke5317 Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 Witam, ostatnio budowałem nowy kompresor, hydraulika jest cała zrobiona wszystko gotowe... ale mam problem z wyłącznikiem bimetalowym w agregacie, załaduje ledwo do 1 bara, bimetal się nagrzewa i dupa... Co zrobiliście w swoich agregatach, że nie macie takiego problemu??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 Wywalilem go. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 Ale on chroni chyba motor przed przegrzaniem? Jesli to mozliwe to warto go zastapic nowym, bo być może jest już rozregulowany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke5317 Posted August 7, 2010 Author Share Posted August 7, 2010 Agregat nawet nie zdąży się nagrzać i już się wyłącza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Nie chodzi tu bowiem o temperaturę obudowy samego agregatu, ale o temperaturę uzwojenia silnika aggregatu. Silnik musi być chroniony przed zbyt wysoką temperaturą uzwojeń. Zwykle takie grzenie jest oznaką oporów ruchu silnika (kiepskie łożyska itp.), który próbując je pokonać i ciągnie wiecej prądu (tzn. mocniej i szybciej się nagrzewa). W Twoim przypadku, być może sam bimetal jest już do chrzanu, ale tego nie sprawdzisz inaczej jak podłączając zastępczy. Oczywiście możesz zaryzykować i obejść to zabezpieczenie, ale możesz doprowadzić tym do przepalenia uzwojeń silnika i wtedy to już d..a blada. Teoretycznie musiałbyś zmierzyć jaki prąd pobiera Twój aggregat i jak on się ma do jego nominalnego obciążenia. Moje mądrości pochodzą ze szperania w różnych forach i byłoby nieźle, gdyby odpowiedział ktoś, kto zajmuje się takimi kompresorkami zawodowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SAAB Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Oj znowu problem z hermetykiem . Tak już bywa ze starymi sprężarkami od lodówek. Pytanie czy demontowałeś ją sam z lodówki ? Pamiętaj że całość w bańce zanurzona jest w oleju , który rozpuszcza się we freonie i w układzie smaruje silnik i tłoczek na wodziku . Po rozhermetyzowaniu wylatuje freon a wraz z nim znaczna część oleju . Czy czasami uzwojenie już dostało i chodzi na zwarci co pisał Erkamo . Olej może być tzw. transformatorowy na dolewkę ja już nie mam. Lej przez trzeci króciec do serwisu. Moja rada to jak ktoś napisał wcześniej- kibel i czekaj na wystawkę, może ci się uda przed innymi łowcami . Kiedyś takie robiłem na podobieństwo Revell’a ciche ale chlapią olejem przez zawór bezpieczęństw. Jak się wyśpię to zrobię fotkę jak wygląda i jak zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke5317 Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Nowy agregat to dla mnie nie problem dzisiaj jadę po dwa następne. Czekam na fotki. Edit. Byłem dzisiaj na złomie i wykręciłem z radzieckiej zamrażarki agregat ,nie ma z nim żadnego problemu. Chodzi jak marzenie! Tylko mam jeszcze problem z reduktorem o takim https://ssl.allegro.pl/item1179969698_reduktor_cisnienia_z_manometrem_1_4_2381_yato.html kręcę tym pokrętłem i ciśnienie na wyjśćiu ani nie mogę zmienić, ani ustawić na stałe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SAAB Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Pospieszyłeś się reduktor tego typu jest do spr. bezolejowych dla lodówkowej tylko z odstojnikien. Dopiero jestem po pracy Idę spać rano w poludnie jakieś fotki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke5317 Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Przed reduktorem mam odwadniacz https://ssl.allegro.pl/item1171346320_odwadniacz_odolejacz_filtr_separator_1_4_yt_2380.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SAAB Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 ja myślałem o takim http://allegro.pl/item1179316524_filtr_reduktor_odwadniacz_do_aerograf_pistolet_lak.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke5317 Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Mniejsza z tym, ale jak ustawić stałe ciśnienie na wyjściu? W butli mam np. 4 bar a na wyjściu chciałby mieć stałe ciśnienie np. 2 bary. Po co jest w ogóle te pokrętło skoro kręcenie nim nic nie daje?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucass_krk Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 kręcisz z otwartym spustem wtedy widać do jakiego poziomu ustawiasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke5317 Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 No właśnie otwieram spust, kręcę i nic, normalnie przepuszcza powietrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 a to pokrętło to nie powinno być podciągnięte albo wciśnięte żeby "zazębiło"? spróbuj, może się okazać że kręcisz w neutralnym położeniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luke5317 Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Udało mi się zakręcić całkowicie przepływ powietrza ale jak tylko trochę przekręcę to od razu leci max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 A co pokazuje manometr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelchodor Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Kolego masz źle podpięty reduktor. Na nim powinna być strzałka w którą stronę powietrze ma lecieć. Wiem co mówię bo przerabiałem to u siebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.