luke5317 Napisano 7 Sierpnia 2010 Share Napisano 7 Sierpnia 2010 Witam, ostatnio budowałem nowy kompresor, hydraulika jest cała zrobiona wszystko gotowe... ale mam problem z wyłącznikiem bimetalowym w agregacie, załaduje ledwo do 1 bara, bimetal się nagrzewa i dupa... Co zrobiliście w swoich agregatach, że nie macie takiego problemu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 7 Sierpnia 2010 Share Napisano 7 Sierpnia 2010 Wywalilem go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 7 Sierpnia 2010 Share Napisano 7 Sierpnia 2010 Ale on chroni chyba motor przed przegrzaniem? Jesli to mozliwe to warto go zastapic nowym, bo być może jest już rozregulowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luke5317 Napisano 7 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 7 Sierpnia 2010 Agregat nawet nie zdąży się nagrzać i już się wyłącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 8 Sierpnia 2010 Share Napisano 8 Sierpnia 2010 Nie chodzi tu bowiem o temperaturę obudowy samego agregatu, ale o temperaturę uzwojenia silnika aggregatu. Silnik musi być chroniony przed zbyt wysoką temperaturą uzwojeń. Zwykle takie grzenie jest oznaką oporów ruchu silnika (kiepskie łożyska itp.), który próbując je pokonać i ciągnie wiecej prądu (tzn. mocniej i szybciej się nagrzewa). W Twoim przypadku, być może sam bimetal jest już do chrzanu, ale tego nie sprawdzisz inaczej jak podłączając zastępczy. Oczywiście możesz zaryzykować i obejść to zabezpieczenie, ale możesz doprowadzić tym do przepalenia uzwojeń silnika i wtedy to już d..a blada. Teoretycznie musiałbyś zmierzyć jaki prąd pobiera Twój aggregat i jak on się ma do jego nominalnego obciążenia. Moje mądrości pochodzą ze szperania w różnych forach i byłoby nieźle, gdyby odpowiedział ktoś, kto zajmuje się takimi kompresorkami zawodowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAAB Napisano 10 Sierpnia 2010 Share Napisano 10 Sierpnia 2010 Oj znowu problem z hermetykiem . Tak już bywa ze starymi sprężarkami od lodówek. Pytanie czy demontowałeś ją sam z lodówki ? Pamiętaj że całość w bańce zanurzona jest w oleju , który rozpuszcza się we freonie i w układzie smaruje silnik i tłoczek na wodziku . Po rozhermetyzowaniu wylatuje freon a wraz z nim znaczna część oleju . Czy czasami uzwojenie już dostało i chodzi na zwarci co pisał Erkamo . Olej może być tzw. transformatorowy na dolewkę ja już nie mam. Lej przez trzeci króciec do serwisu. Moja rada to jak ktoś napisał wcześniej- kibel i czekaj na wystawkę, może ci się uda przed innymi łowcami . Kiedyś takie robiłem na podobieństwo Revell’a ciche ale chlapią olejem przez zawór bezpieczęństw. Jak się wyśpię to zrobię fotkę jak wygląda i jak zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luke5317 Napisano 10 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 10 Sierpnia 2010 Nowy agregat to dla mnie nie problem dzisiaj jadę po dwa następne. Czekam na fotki. Edit. Byłem dzisiaj na złomie i wykręciłem z radzieckiej zamrażarki agregat ,nie ma z nim żadnego problemu. Chodzi jak marzenie! Tylko mam jeszcze problem z reduktorem o takim https://ssl.allegro.pl/item1179969698_reduktor_cisnienia_z_manometrem_1_4_2381_yato.html kręcę tym pokrętłem i ciśnienie na wyjśćiu ani nie mogę zmienić, ani ustawić na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAAB Napisano 11 Sierpnia 2010 Share Napisano 11 Sierpnia 2010 Pospieszyłeś się reduktor tego typu jest do spr. bezolejowych dla lodówkowej tylko z odstojnikien. Dopiero jestem po pracy Idę spać rano w poludnie jakieś fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luke5317 Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 11 Sierpnia 2010 Przed reduktorem mam odwadniacz https://ssl.allegro.pl/item1171346320_odwadniacz_odolejacz_filtr_separator_1_4_yt_2380.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAAB Napisano 11 Sierpnia 2010 Share Napisano 11 Sierpnia 2010 ja myślałem o takim http://allegro.pl/item1179316524_filtr_reduktor_odwadniacz_do_aerograf_pistolet_lak.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luke5317 Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 11 Sierpnia 2010 Mniejsza z tym, ale jak ustawić stałe ciśnienie na wyjściu? W butli mam np. 4 bar a na wyjściu chciałby mieć stałe ciśnienie np. 2 bary. Po co jest w ogóle te pokrętło skoro kręcenie nim nic nie daje?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass_krk Napisano 11 Sierpnia 2010 Share Napisano 11 Sierpnia 2010 kręcisz z otwartym spustem wtedy widać do jakiego poziomu ustawiasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luke5317 Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 11 Sierpnia 2010 No właśnie otwieram spust, kręcę i nic, normalnie przepuszcza powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 11 Sierpnia 2010 Share Napisano 11 Sierpnia 2010 a to pokrętło to nie powinno być podciągnięte albo wciśnięte żeby "zazębiło"? spróbuj, może się okazać że kręcisz w neutralnym położeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luke5317 Napisano 11 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 11 Sierpnia 2010 Udało mi się zakręcić całkowicie przepływ powietrza ale jak tylko trochę przekręcę to od razu leci max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 16 Sierpnia 2010 Share Napisano 16 Sierpnia 2010 A co pokazuje manometr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelchodor Napisano 27 Marca 2011 Share Napisano 27 Marca 2011 Kolego masz źle podpięty reduktor. Na nim powinna być strzałka w którą stronę powietrze ma lecieć. Wiem co mówię bo przerabiałem to u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.