Skocz do zawartości

Czesc podwodna typu Trafalgar


PKD4GA

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiając nigdy nie widziałem żeby którykolwiek z okrętów miał pokrycie anechoiczne na dennej części kadłuba
- ze wzgedu na charakter dzialan itp., trudno sie spodziewac zeby pokrywano tylko nawodna czesc kadluba. Zreszta fotki sa dostepne, na 668i wyglada to tak:

0aaa41bc1f1008aam.jpg cfaade3a4edc7de2m.jpg

Od 1994 roku jest dostepna technologia nanoszenia powloki natryskowo (przynajmniej ostatniej, zewnetrznej warstwy).

 

Qrcze, ciezko znalezc w necie fotke podwodnej czesci Trafalgara.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz tych zdjec nigdy nie widziałem, jednakże jak widać na przykładzie szwedzkich i niemieckich okrętów obecność powłoki anechoicznej dla osiągnięcia skrajnej niewykrywalności wcale nie jest obowiązkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie chodzilo o 688i - pozno bylo i tej wersji bede sie trzymal.

 

Szwedzkie okrety podwodne - coz, Collins i wszystko jasne. Najlepszy przyklad ze projektowanie wychodzi im marnie. Czy Gottlandy sa ciche? Miejmy nadzieje ze nie tak jak wspomniane Collinsy. Nota bene Australijczycy oblepili jednak cala klase plytkami.

 

Pewnie pojawi sie argument ze Gottland zatopil CVN'a

 

Tylko ze byle SSK wystarczy do "zatopienia" CVN'a - chwala sie tym Holendrzy, Australijczycy (na Oberonie - lol), Chinczycy, Niemcy, marynarka RPA i oczywiscie Szwedzi. Ergo amerykance lamentuja ze zagrazaja im SSK (no bo przecie juz nie Flota Rosyjska) i chca wiecej i wiecej kasy na systemy ASW, a Kockums oglasza - patrzcie, patrzcie jednak robimy ciche op - kupujcie, kupujcie.

 

A jak się ma oryginał do skali 1/350 (może coś przeoczyłem, ale czy wypuszczono coś ?) ?
- tak, dawniej Dragon produkowal modyfikacje modelu Los Angelesa do wersji 688i jako USS Hampton.

 

http://cs.finescale.com/FSMCS/forums/p/87120/850803.aspx

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dawniej Dragon produkowal modyfikacje modelu Los Angelesa do wersji 688i jako USS Hampton.
No tak, dawniej... teraz nic nie robi... Tak OT: nawet Alanger'a nikt nie odkupił i formy stoją :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, w ksiazce "Royal Navy Submarines - 1901 to the Present Day" na str. 120 znalazlem jedno zdjecie przedstawiajace wodowanie HMS Trafalgar w 1981 roku. Niestey, jak widac okret jest jeszcze bez okladzin. Ta konstrukcja na dziobie ukrywa systemy sonarowe i wyrzutnie - po wodowaniu zostala usunieta.

cb07069afb5fcb6c.jpg

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm Pawle - widzisz Colinsy były "wypadkiem" przy pracy każdemu się zdarza. Niezaprzeczalnym faktem jest jednak to że amerykanie (tępy naród) posiadając taką wielką flotę nie potrafiło wykryć i zniszczyć Gotlanda, którego wydzierżawili na okres prawie 2 lat. Co więcej pojedynczy Gotland "zatopil" w walce myśliwskiej dwa amerykańskie OP 1 bodajze Los Angeles i 1 Virginie (bądz dwa LA - nie jestem pewien). Co więcej dokonał on również skutecznego "ataku" na CVN pozostając niewykrytym. A co do skuteczności torped to Szwedzkie TP2000 spokojnie moglyby skutecznie unieszkodliwić bądź zatopić CVN. Jak pokazał przypadek z zatoki perskiej wbrew pozorom lotniskowce amerykańskie są bardzo wrażliwe na podwodne eksplozje (przypadek ze stara iracką miną). Wracając do Gotlanda - sami amerykanie przyznali się oficjalnie w TV do swojej ułomności w walce z klasycznymi OP.

Tak na margnesie amerykańce od ponad 15 lat nie są w stanie odnaleźć naszego Orła:) dziamdziaki jedne!!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Oj tam, oj tam - HMAS Onslow, konwencjonalny okret podowodny, rocznik 1969, tez "zatopil" CVN'a podczas cwiczen RIMPAC'98:

on the morning of 10 August, Onslow located the 'enemy' Nimitz class supercarrier USS Carl Vinson, closed to within 300 metres (980 ft) of the aircraft carrier without being detected, then released green flares to mark her location, 'sinking' the supercarrier
- i zeby bylo jeszcze smieszniej, zaledwie po 7 miesiacach - HMAS Onslow zostal, jako staruszek, spisany ze stanu floty.

 

Wallace - chodzi Ci o Trafalgary? Jezeli tak, to jeszcze sluza, pierwszy - HMS Trafalgar zostal wycofany. Kolejne maja byc odstawiane co dwa lata, poczynajac od 2011 roku. Ostatni HMS Triumph - planowo ma byc zdjety ze stanu w 2022r.

 

Pozdr.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wallace - chodzi Ci o Trafalgary? Jezeli tak, to jeszcze sluza, pierwszy - HMS Trafalgar zostal wycofany. Kolejne maja byc odstawiane co dwa lata, poczynajac od 2011 roku. Ostatni HMS Triumph - planowo ma byc zdjety ze stanu w 2022r.
Tak, o to mi chodziło, dzięki To na czym głównie teraz pływają Angole, HMS Vanquard (nie wiem jaka klasa) ?

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Trochę poza tematem - poszukuję planów brytyjskich uderzeniowych łodzi podwodnych - klasy Valiant, Churchill, Swiftsure ... czy ktoś coś takiego ma albo może podpowiedzieć gdzie zdobyć?

 

 

Angole pływają dziś na samych (SSN) Trafalgarach i Astute (jeden w służbie jeden na pochylni) . Ostatni Swiftsure został wycofany w 2010 chyba (poźniej niż pierwszy Trafalgar), poza tym na SSBN klasa Vanguard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet go kupiłem ale dalej nie moge się przemóc do skali... ale za to właśnie zacząłem prace na Vanguardem w 1:700 od okb Grigorov...

 

Skoro jest Vangurad z Bronco i Le Triomphant z Hobby Bossa, można je postawić obok siebie. Te dwa okręty wpadły na siebie na Atlantyku ponad dwa lata temu. To swoją droga bardzo ciekawe. Bo albo dowódcy obydwóch wyszukali sobie tę sama kryjówkę na Atlantyku - jakiś szczególny układ dna, termoklin lub czegoś podobnego - tam na siebie wpadły przy prędkościach cichych, albo za sobą pływały - co jest dziwne bo to przecież SSBN-y. Zdaje się że kiedyś rząd Partii Pracy mówił że chce wykorzystywać Vanguardy w sposób bardziej wielozadaniowy.

 

Btw - jesli wejdziesz na stronę Royal Navy okazuje się że jest tam więcej zagmatwania niż na stronach floty FR ;) Piszą że flota podwodna SSN (oni je nazywają "Fleet Submarines"), składa sę z supernowoczesnych okrętów klas Swiftsure (!) i Trafalgar ,a dalej że w służbie sa tylko Trafalgar i Astute, z kolei jeszcze dalej piszą że wśród Trafalgarów dalej służy HMS Trafalgar (skreślony z listy już sporo temu). Nie ma nigdzie potwierdzenia informacji, że drugi Astute lada dzień wejdzie do służby Ambush - drugi okręt w serii (zwodowany 16 grudnia 2010).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mam Trafalgara i Astute ,o ile tego drugiego widac całego ,to Trafka nie...

Jedynie podczas szperania znalazłem to:

 

http://airfixtributeforum.myfastforum.org/Airfix_1_350_Trafalgar_Class_Submarine_A03260_Build_Review_about20308.html

 

a dla miłosnikow 700-opowej skali :

 

http://www.flankers-site.co.uk/model_submarines.html

 

- jeszcze znalazłem gdzies na angielskojezycznym forum, jak gosc robił Trafka z okładzinami ale gdzies mi adres umknał :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.