Skocz do zawartości

Toyota Celica ST-185 Auriol/Kankkunen/Bertone - TAMIYA 1/24


krzysiekg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Czas na moją pierwszą relację. Nowych modeli wciąż przybywa, więc aby podkręcić tempo zaczynam budowę trzech (prawie) identycznych rajdówek - Toyota Celica Turbo 4WD (ST-185). Model baza to dobrze znana Tamiya 24125:

 

1.JPG

 

Toyota nr 1 to:

 

wersja pudełkowa Tamiyi, czyli załoga Didier Auriol/Bernard Occelli - Rajd Monte Carlo 1993. Pierwszy rajd nowego zespołu Toyota Castrol i pierwsze zwycięstwo Auriola w nowym dla niego aucie. Do tej wersji posiadam nowe kalki numerów bocznych, gdyż te które dała tamiya są po prostu żółte i to nie ze względu na wiek. Kalki z zaprzyjaźnionej firmy mf-zone.pl

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.JPG

 

 

Toyota nr 2 to:

 

Tym razem ostatni rajd sezonu 1993 czyli angielski Network Q RAC Rally i druga załoga zespołu Juha Kankkunen/Nicky Grist. Zwycięstwo w rajdzie i przypieczętowanie 4-tego tytułu Mistrza Świata dla kierowcy. Rajd rozgrywany praktycznie na wszystkich możliwych nawierzchniach (asfalt, szuter, śnieg). Model będzie w wersji szutrowej. Kalki to połączenie oryginalnych tamiyi + revell (cartograf).

 

5.jpg

 

6.JPG

 

 

Toyota nr 3 to:

 

Zwycięzcy Rajdu Katalonii 1994 Enrico Bertone/Massimo Chiapponi. Włoski zespół, czeski sponsor. W kolejnym roku oglądałem załogę podczas Rajdu Polski. Zestaw kalek to Reji Model. Kalki mają już ponad 10 lat i w końcu trzeba się za nie zabrać.

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

 

12.JPG

 

Rajd Katalonii w 1994 roku był zaliczany do klasyfikacji mistrzostw F2(auta z napędem na jedną oś i silnikiem do 2l). Stąd łatwe zwycięstwo w generalce dla Bertone - przy braku na starcie całej ówczesnej czołówki. Ciekawostką rajdu był start przed własną publicznością w charakterze "przecieraka" - Carlosa Sainza:

 

11.jpg

 

 

To tyle wstępu. Modele planuje zrobić bez poważniejszych przeróbek. Prosto z pudła + pasy, zapinki.

 

Prace zaczynam od podwozia, pierwsze z lewej dziewicze, w środku - w trakcie szlifowania i z prawej po 4 warstwach podkładu białego Tamiya i 2 warstwach TS-26.

 

13.JPG

 

Części przygotowane do obróbki, po podkładzie również dostaną TS-26

 

14.JPG

 

 

Krytyka, komentarze i sugestie mile widziane. Jeżeli ktoś posiada fotki wnętrza tej celicy - byłbym bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie! Skąd wziąłeś aż trzy modele tej Toyoty??!! Ja już dłuższy czas szukam tego modelu Tamiya i za bardzo nie mogę znaleźć... No i oczywiście trzymam kciuki za tak rozbudowany projekt!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja również będę się bacznie przyglądał i śledził wątek do końca.

Bardzo piękna klasyczna rajdówka, te trzy stojące koło siebie będę pięknie wyglądać.

 

Kolego "kamit" można ją kupić tutaj:

http://www.hobbyeasy.com/en/data/9583.html

 

 

pozdrawiam

pablo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie! Skąd wziąłeś aż trzy modele tej Toyoty??!! Ja już dłuższy czas szukam tego modelu Tamiya i za bardzo nie mogę znaleźć... No i oczywiście trzymam kciuki za tak rozbudowany projekt!!

 

Ten model nie jest jeszcze rarytasem na rynku, w Anglii jest dostępny w sklepie od ręki za ok. 15 Ł. Często jest na alledrogo, a zawsze znajdziesz na ebayu. Poszło PW.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.