Skocz do zawartości

F-14A TOMCAT VF-84 "JOLLY ROGERS" 1/72 HASEGAWA


eagle

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedstawiam swój trzeci model w życiu jaki wykonałem i odważyłem się go pokazać , bo jak oglądam Wasze modele no to jeszcze duuuuuużo mi brakuje. W rzuciłem go aby doświadczeni modelarze wskazali błędy, które mogę poprawić w następnych modelach. Sporo się naczytałem porad bardzo fajne i pomocne. Ale wracając do modelu. Model malowany był 3/4 pędzlem potem zakupiłem aerograf i po prostu bajka. Mojemu modelowi brakuje wateringu, próbowałem z farbami akrylowymi i olejnym, niestety nie potrafiłem tego zrobić, nie chciały się linie podziału wypełniać a jak zbierałem patyczkiem do uszu nadmiar to po prostu schodziło wszystko. Nie widziałem co robię źle i w końcu doszedłem kiedy pomalowałem tzw. pylony, które widać na ostatnim zdjęciu, aerografem, tam farby jest bardzo mało i te linie są bardzo widoczne i tam jakoś mi to wyszło, wystarczyło dotknąć pędzlem linie a sama reszta się wypełniała. Tam gdzie malowałem pędzlem niestety te linie tak wypełniły się farbą, że na zdjęcia nawet ich nie widać. Nakładałem 3 warstwy, farba rozcieńczona do konsystencji mleka. Ale już mam aerograf i po prostu nie da się porównać do pędzla, pięknie kryje, linie tak się uwidaczniają. Uff ale się rozpisałem, no nic czekam na jakieś dobre porady. POZDRAWIAM

 

 

5aa25bf27cd92b12med.jpg

 

0ae0d0717f8440a9med.jpg

 

f2b2c791f51e1d87med.jpg

 

06a132e1c8552963med.jpg

 

c1af10842ca7980amed.jpg

 

c8be943c85eaa112med.jpg

 

4124dcb91e6edb5fmed.jpg

 

6f1f8f6afccd9cc7med.jpg

 

5bb4023be644774amed.jpg

 

ea10fbd4f9ecf214med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem ale to rzuciło mi sie w oczy.

 

-Czegoś chyba nie dokleiłeś po obu stronach dysz silników

-Zły kolor. Ta maszyna miała kamuflaż dwubarwny dół FS 17875 góra FS36231.

-Czarny pas przed wiatrochronem powinien być półokrągły.

-Krawędzie natarcia stateczników pionowych powinny być pomalowane metalizerem, jak i zresztą krawędzie natarcia skrzydeł nie białe.

-Klapy i stateczniki poziome powinny być białe w tym malowaniu.

 

Model wyglada lepiej niż mój pierwszy kot. Patrząc po sobie z aero teraz będzie lepiej. Staranniej maluj i maskuj elementy żeby farba ci sie nie wylewała poza właściwy obrys.

 

Za temat

 

Pozdrawiam.

Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem ale to rzuciło mi sie w oczy.

 

-Czegoś chyba nie dokleiłeś po obu stronach dysz silników

-Zły kolor. Ta maszyna miała kamuflaż dwubarwny dół FS 17875 góra FS36231.

-Czarny pas przed wiatrochronem powinien być półokrągły.

-Krawędzie natarcia stateczników pionowych powinny być pomalowane metalizerem, jak i zresztą krawędzie natarcia skrzydeł nie białe.

-Klapy i stateczniki poziome powinny być białe w tym malowaniu.

 

Model wyglada lepiej niż mój pierwszy kot. Patrząc po sobie z aero teraz będzie lepiej. Staranniej maluj i maskuj elementy żeby farba ci sie nie wylewała poza właściwy obrys.

 

Za temat

 

Pozdrawiam.

Przemek.

 

Wielkie dzięki za te informacje i tak:

1. co do tych dysz to jest wszystko co powinno być, tam były dwa warianty zamknięte albo otwarte zrobiłem ten drugi.

2. Co do koloru to się sugerowałem instrukcją Hasegawy tam jest kolor FS16440 (ja malowałem zamiennikiem HUMBROL)góra i dół taki sam.

3. Krawędzie natarcia stateczników pionowych są pomalowane tym samym kolorem co cały samolot - nie ma białego, wiadomo przez aparat tego nie widać. A krawędzie właśnie są pomalowane metalizerem.

4. Co do klap to pomalowałem tak jak jest w instrukcji czyli tak jak cały model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły f-ciak. Fajnie że kupiłeś sobie aerograf. Poziom prac napewno wzrośnie, wiem to z autopsji, bo też kiedyś malowałem pędzlami ale jak się przesiadłem na pseudoiwate to dopiero był full wypas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hasegawa - nice,

 

Co do dysz - jak robisz otwartego Kocura tzn., przed lotem, stojanka = siliniki są wyłączone w ver. A jedna dysz jest otwarta a druga zamknięta, związane jest to z sekwencją wyłączania różnych 'życiodajnych' systemów samolotu.

 

Pozdrawiam

AS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hasegawa - nice,

 

Co do dysz - jak robisz otwartego Kocura tzn., przed lotem, stojanka = siliniki są wyłączone w ver. A jedna dysz jest otwarta a druga zamknięta, związane jest to z sekwencją wyłączania różnych 'życiodajnych' systemów samolotu.

 

Pozdrawiam

AS

 

A widzisz tego nie wiedziałem ale bardzo cenna uwaga, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.